Permalänk
Medlem

USB docka grafikbugg

Har massor av USB dockor på jobbet för externa skärmar.
Dock verkar det vara någon bugg in windows (jag kör 8.1) som gör att vissa program får "suddig" upplösning när man kopplar in denna.
För att lösa detta krävs att man antingen loggar ut eller starta om datorn.

Har googlat runt lite och försökt hitta en lösning men inte lyckats. så du frågar jag här istället.
Finns både Dell och Targus dockor och alla har samma symptom.

Permalänk
Medlem

Är det DisplayLink? Uppdatera isåfall mjukvaran brukar ge en hel del förbättringar mot det som installeras automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Är det DisplayLink? Uppdatera isåfall mjukvaran brukar ge en hel del förbättringar mot det som installeras automatiskt.

yes, det är displaylink.
testade att uppgradera. men felet är kvar.
det som är skumt att det är inte samtliga fönster.

t.ex outlook, explorer funkar.
chrome,firefox, utforskaren har suddig text.

och det enda som verkar hjälpa är att logga ut/in.

Permalänk
Medlem

Får samma fenomen som du beskriver när jag rycker ut HDMI från skärmen och kopplar in TV'n från min stationära pc. Endast logga ut/in löser det. Som du säger så visas somliga program rätt och andra inte. För mig är det underligt att det 2015 fortfarande finns dessa problem vid skärmbyte. Hoppas själv på att Win10 äntligen fixar detta! Det märker vi på onsdag!

Kan tillägga att jag aldrig märkt något liknande när jag kopplar en macbook med hdmi, så det är helt klart ett "Windows"-fenomen!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD