Ser bara svarta block i Minecraft

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Ser bara svarta block i Minecraft

Tjena, mitt minecraft laddar inte världen utan alla block är svarta, jag ser "Zombies, Spindlar" i normalfärg även andra spelare kan jag se i normal färg... hur ska jag fixa detta, Har ominstallerat minecraft fungerar inte. Ja jag använder 1.8.7 versionen.

Tacksam för snabba svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Fhoar:

Tjena, mitt minecraft laddar inte världen utan alla block är svarta, jag ser "Zombies, Spindlar" i normalfärg även andra spelare kan jag se i normal färg... hur ska jag fixa detta, Har ominstallerat minecraft fungerar inte. Ja jag använder 1.8.7 versionen.

Tacksam för snabba svar

En bild skulle vara hjälpsamt.
Kolla drivrutinerna, om du kör beta är det därför.

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Fhoar:

Tacksam för snabba svar

Varför måste du ha hjälp snabbt?

När fungerade det senast på den där datorn? Vad har ändrats sedan dess? Har du provat att ominstallera grafikdrivarna? Har du googlat på problemet?

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Det är lite svårt att säga vad problemet är när vi inte har några ledtrådar. För att hjälpa oss att hjälpa dig kan du börja med att svara på dessa frågor:

Händer detta i en tidigare uppdatering? Testa att installera den förra och se om samma problem uppstår.

Vad har du för hårdvara (grafikkort, processor och RAM är väl det mest intressanta)?

Vilken version av Java har du installerat på datorn? Testa att uppdatera till nyare om det finns.

Vad har du för drivrutiner till grafikkortet? Detsamma som med Java - uppdatera om du inte redan använder de senaste.

:)