Resolve 12 Beta är ute! (och gratis)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Resolve 12 Beta är ute! (och gratis)

Det mycket kompetenta video redigeringsprogramet och av de flesta ansett bästa färgkorrigeringen Davinci Resolve 12 finns nu i Beta version.
https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007

Trevligt. Detta skall kollas mer på

Skickades från m.sweclockers.com

6700k @ 4.8GHz . 16GB @ 2666MHz . x2 1070 @ 2150/4600
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Skall tanka ner o testa den. Verkar riktigt bra. 11:an funkade inte så bra på min retina macbook, vissa rader ramlade ner under skärmen emellanåt så man inte kunde nå att trycka på dem.

Best Regards
Robin Eriksson
Youtube
robineriksson.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

Jag har läng försökt förstå mig på Resolve, någon som vet någon bra lektion?

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har läng försökt förstå mig på Resolve, någon som vet någon bra lektion?

Lynda.com har en jättebra kurs som lär dig precis allt. Den är på 11 men den plus kolla nyheterna så är du med.
De har 10 dagar gratis och sedan kan du ju köpa en månad så har du ca 40 dagar att genomföra kursen och sedan säga upp abonnemanget.
Eller gå fler kurser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

"Missar" både detta och Windows-releasen... Tur att man har lite tålamod i alla fall. :/

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Körde R12 igår. Inga crasher. Hade visserligen inget jätteprojekt laddat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Körde en video med lite klipp från början till slut i Resolve 12.
Det är ganska små skillnader mot Resolve 11 men bara sättet de lagt upp fönstren och inspectorn m.m är klara förbättringar.
Jag har redigerat en del filmer förut i Resolve 11 men oftast redigerat i Premiere och endast färgsatt i Davinci. Nu tror jag det lutar åt att säga upp CC.
Får se efter Betan blir fastställd.

Själva filmen är nog rätt boring men jag postar ändå eftersom jag också provar hur export till Youtube blir rent kvalitetsmässigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Version 2 av R12 Beta är ute nu. Bara att ladda hem och installera igen.
Löste de ljudbuggar jag haft. Mycket nöjd nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Nisse-Tuta:

Version 2 av R12 Beta är ute nu. Bara att ladda hem och installera igen.
Löste de ljudbuggar jag haft. Mycket nöjd nu

Perfekt tajming att komma hem så att man slapp de största buggarna! ;P

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Riktigt nöjd, relativt stabilt. Har haft några crasher (J-K-L 90 % av gångerna). Betydligt tydligare och mer flexibelt UI. Edit-delen känns väldigt rapp. Flertalet nya redigeringsfunktioner som jag gillar. Bl a är den lilla skrubbfuntionen i Source-fönstret riktigt grym. Multicam har jag testat lite smått och inte stött på några problem, det känns som att min dator klarar av fler klipp samtidigt i denna version. Vilken är ett plus, såklart. Stort att man kan använda Audio Units-effekter. I Color-delen har det inte hänt så jättemycket. Nya curves gillar jag skarpt, och naturligtvis nya 3D-trackern som är fantastisk (mest smarta och användarvänliga UI-uppdateringar här känns det som). Scopes i UI, tack

Har säkert missat en del, men riktigt bra denna version.

Med vänlig hälsning, Robban