Sony Xperia Z - Kommer ej åt internet

Permalänk

Sony Xperia Z - Kommer ej åt internet

Hej, jag hade problem med att ladda ner appar via Google Play först och efter att ha följt:

https://www.androidpit.com/google-play-not-working

Inget av råden fungerade, återstod bara att fabriksåterställa, surt, men det var det enda valet jag hade kvar.

Efter att ha fabriksåterställt telefonen så kommer jag inte åt internet alls nu, vilket jag gjorde före.

Jag vet inte alls hur jag ska fortsätta härifrån, jag kommer inte åt internet så kan inte ladda ner några inställningar därifrån.

Jag har inte Wi-Fi utan använder direktanslutning från telefonen och halebop är min operatör.

Det jag kan se under mobilnätsinställningar är:

Dataroaming: Avkryssat

Önskad nätverkstyp: LTE (föredraget)/WCDMA/GSM

Åtkomstpunktens namn(APN):

Klickar jag på denna får jag upp: Inställningarna för åtkomstpunktsnamn är inte tillgängliga för den här användaren

och sedan kan jag välja olika nätoperatörer, ingen av de jag har bytt emellan har fungerat, även med omstart mellan de olika operatörerna.

Operatörer: 2G-Halebop, LTE-Halebop (ikryssat), 3G-Halebop, har flera olika som sedan inte kan användas, då det är en stoppmarkering(?) före dessa.

Så nu står jag helt handfallen och vänder mig till er, vad kan jag göra åt detta?

Permalänk
Medlem

En gissning... Kan du välja att begära att få nya mobilnätsinställningar skickade till dig? Du kanske kan ta bort dom gamla först men om du gjort en fabriksåterställning så gissar jag att dom inte finns kvar.

Permalänk
Rekordmedlem

Man brukar kunna kontakta operatören så skickar de uppgifterna man behöver för att konfa upp sitt mobila bredband i telefonen som ett sms så du får väl ringa kundtjänst och fråga om det om du inte kan nå dem via "wifiinternet"

så här står det på Halebops hemsida

Fyll i följande:
Namn: Halebop
APN: halebop.telia.se
Proxy, Port. användarnamn, lösenord, Server, MMSC, MMS-proxy och MMS-port: Lämna tomt
MCC: 240
MNC: 01
Autensieringtyp: Inga
APN-typ: default, supl
APN-protokoll: IPv4
APN-protokoll vid roaming: IPv4
Bärare, MVNO-typ och MNVO-värde: Lämna tomt

6. Klicka på menyknappen och spara

https://www.halebop.se/mitt_halebop/surfinstallningar#

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Tackar så mycket! Det löste problemet!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Entepåse:

@mrqaffe: Tackar så mycket! Det löste problemet!

Ok bra att det funkade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.