Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Adapter mini-toslink till toslink?

Jag har en optisk Toslink-kabel mellan datorn och receivern. Nu har det svarta "skyddet"/fästanordningen i ena änden av kabeln ramlat av (se bild). Om jag förstått det rätt innebär det att jag nu har en mini-toslink. Den fäster i alla fall inte i moderkortet.

Det finns adaptrar som gör det motsatta som jag vill (exempelvis här). Däremot har jag inte hittat en adapter/skarvsladd som gör så att jag kan få kabeln att fästa i moderkortet.

Har ni några tips på hur jag kan bete mig? Det är visserligen inte så mycket pengar, men kabeln är tio meter och det är en smula bökigt för mig att dra om den (ja, jag är lat ).

i7-7700K - Asus Prime Z270-A - 2x8 GB Crucial Ballistix 3000 MHz CL 15 - Palit GeForce 1080 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Surface Pro 2 // Macbook Pro late 2016

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är en rätt ovanlig adapter, jag tror faktiskt aldrig jag sett en i verkligheten men de verkar finnas på Ebay
http://www.ebay.com/itm/Optical-Audio-Adapter-Digital-3-5mm-F...

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

@mrqaffe: Tack!

i7-7700K - Asus Prime Z270-A - 2x8 GB Crucial Ballistix 3000 MHz CL 15 - Palit GeForce 1080 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Surface Pro 2 // Macbook Pro late 2016