Begränsning för produktlicens, kan inte längre spela NHL 09

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Begränsning för produktlicens, kan inte längre spela NHL 09

Igår formaterade jag om datorn, installerade Origin och laddade ner NHL 09 som jag KÖPTE för ett par år sedan. Då får jag upp ett meddelande där det står "Begränsningen för detta produktlicens har uppnåtts." (se bild nedan) .... jag kan alltså inte längre spela ett spel som jag betalade 99 kr för. Jag har inte gett ut min licenskod till någon annan, utan jag har bara använt det själv och använt samma Origin-konto hela tiden, men har formaterat om datorn och installerat om spelet några gånger.

Vet någon nån lösning på detta? Någon annan som varit med om detta?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

Köpte du en nedladdningsbar version av spelet? Så vitt jag vet så har de licenserna ofta ett begränsat antal aktiveringar. Som det står, gå till EA:s kundservice, det är ingen här som kan hjälpa dig med det där.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.