Hjälp mig hitta den perfekta telefonen

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Registrerad
Jun 2004

Hjälp mig hitta den perfekta telefonen

Tjena!

Jag har börjat störa mig väldigt mycket på min G3:a då den helt enkelt är på tok för stor och osmidig. Den kändes bra ett tag men nu blir jag bara mer och mer irriterad över klumpigheten för varje gång jag använder den. Tänkte därför sondera terrängen lite efter något som är mer praktiskt och användbart!

Dealbreakers:
Max 4.3" display (alternativt yttermått som är ungefär motsvarande en mobil med max 4.3")
Utbytbart batteri
Separata knappar för back, home, menu (dvs ej onscreen)
LTE
Plastchassi (tåligare)

Önskvärt:
Android
Bra batteritid
Bra samtalskvalitet
Oled-display (nästan ett krav)
kortläsare

Totalt oviktigt:
Kamera (tar aldrig kort med mobilen öht)
Skärmupplösning
Prestanda (sålänge ui och webbläsare flyter på ordentligt så är det bra. spelar aldrig spel)
Bloat (luren kommer flashas om till aosp redan innan skyddsplasten tas bort)
Budget

Den lur jag har hittat som innehar flest av dessa krav är S4 Mini, men tidigare erfarenhet av samsungs byggkvalitet har inte varit nå vidare för min del så därför ville jag dubbelkolla om det är någon lur där ute som jag har missat Är även intresserad av kinalurar t.ex då jag inte har jättekoll på vad som finns att hämta där!

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Dec 2010

Hehehe för stor? Tycker min blivit mindre ju längre jag haft den. Bästa sättet är nog att gå till något ställe som säljer och känna på dom.

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av SleepstreameR:

Tjena!

Jag har börjat störa mig väldigt mycket på min G3:a då den helt enkelt är på tok för stor och osmidig. Den kändes bra ett tag men nu blir jag bara mer och mer irriterad över klumpigheten för varje gång jag använder den. Tänkte därför sondera terrängen lite efter något som är mer praktiskt och användbart!

Dealbreakers:
Max 4.3" display (alternativt yttermått som är ungefär motsvarande en mobil med max 4.3")
Utbytbart batteri
Separata knappar för back, home, menu (dvs ej onscreen)
LTE
Plastchassi (tåligare)

Önskvärt:
Android
Bra batteritid
Bra samtalskvalitet
Oled-display (nästan ett krav)
kortläsare

Totalt oviktigt:
Kamera (tar aldrig kort med mobilen öht)
Skärmupplösning
Prestanda (sålänge ui och webbläsare flyter på ordentligt så är det bra. spelar aldrig spel)
Bloat (luren kommer flashas om till aosp redan innan skyddsplasten tas bort)
Budget

Den lur jag har hittat som innehar flest av dessa krav är S4 Mini, men tidigare erfarenhet av samsungs byggkvalitet har inte varit nå vidare för min del så därför ville jag dubbelkolla om det är någon lur där ute som jag har missat Är även intresserad av kinalurar t.ex då jag inte har jättekoll på vad som finns att hämta där!

Köp ingen då har du din perfekta lur.

Det jag menar är att man ofta får kompromissa och inte kan hitta en perfekt lur (utan har alltid något negativt).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Registrerad
Jun 2004

Tack för tipset!

Hmm den hade varit intressant om det inte varit så extremt svårt att byta ut batteriet... Tanken är att denna luren ska rulla i många år och då vill jag helst att det ska gå att byta ut förbrukningsvaror utan att förstöra den Jag får nog revidera lite och säga att utbytbart batteri inte är ett krav sålänge det går att byta förhållandevis smidigt.

Skrivet av hjorten66:

Hehehe för stor? Tycker min blivit mindre ju längre jag haft den. Bästa sättet är nog att gå till något ställe som säljer och känna på dom.

Mina byxfickor har väl krympt över tid då kanske Telefonen i sig är grym, och om den varit mindre hade jag troligtvis inte velat byta ut den. Ja jag har gjort det men det var egentligen bara nån enstaka som kändes ok (Moto X 1:st gen), det var lite därför jag vill kolla om det finns nån lur jag har missat därute

Skrivet av Broken-arrow:

Köp ingen då har du din perfekta lur.

Det jag menar är att man ofta får kompromissa och inte kan hitta en perfekt lur (utan har alltid något negativt).

Jag gjorde nästan det och gick tillbaka till min gamla knapptelefon ett tag Det funkade faktiskt förvånansvärt bra och jag märkte hur mycket jag saknat smidigheten hos den, men jag vill ändå ha tillgång till webb, maps och fb t.ex. Tekniskt sett kan man ha det även på den men det var ett riktigt projekt för att få det att funka, och när det väl funkade dugligt så var batteritiden lika dålig som i en smartphone vilket gjorde det rätt poänglöst...

Ja det verkar inte bättre, får väl tulla lite på vissa av punkterna...

Hur är batteritiden på Moto X (första generationen)? Den är absolut den luren som ligger närmast just nu som det ser ut, även om den inte är en 100% fullträff.

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989