Hitta stulen Galaxy S6 och övriga mobiler. Otroligt ledsamt

Permalänk
Medlem

Hitta stulen Galaxy S6 och övriga mobiler. Otroligt ledsamt

Hej

Är sååååå otroligt less nu.
Har senaste åren haft blivit av med S3, 2(!)st Lg g3or (något av en favorit) samt en x3 comapct. Nu har de hänt igen med en Galaxy S6.
Det är inte bara ren okunskap utan har blivit utsatt för rån oxå och självklart är detta polisanmält. Nu menar jag inte att jag blivit utsatt för rån varenda gång utan det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå. En gick ner i toan och fungerade inte helt ok efter det heller.
Sedan har lite otur med min försäkran så att ex. (kommer inte ihåg exakt vilken ordning).
Men låt säga att jag hade en telefon som jag försäkrade med netonets försäkring, då täckte inte den vattenskada, men stöld. Nästan telefon försäkrade jag med elgigantens, den tänkte vattenskada men inte stöld. Kommer som sagt inte ihåg vilken försäkring som gällde för vad.

Dessvärre kommer aldrig åt att spåra var telefonerna finns och vad har de ens för användning av telefonerna när jag IMEI låser dessa???
Finns det något annat sätt jag kan göra för att hitta dessa telefoner? Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."

Vet någon ifall Iphone har bättre skydd för detta? Funderar isåfall på att byta till en sådan.

Skaaaaapligt less.

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är väl att haka fast mobilen i byxan eller nåt då du verkar ha lätt för att slarva bort den.

Du kan spåra telefonen med Google Enhetsadministratör https://www.google.com/android/devicemanager

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Hej

Är sååååå otroligt less nu.
Har senaste åren haft blivit av med S3, 2(!)st Lg g3or (något av en favorit) samt en x3 comapct. Nu har de hänt igen med en Galaxy S6.
Det är inte bara ren okunskap utan har blivit utsatt för rån oxå och självklart är detta polisanmält. Nu menar jag inte att jag blivit utsatt för rån varenda gång utan det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå. En gick ner i toan och fungerade inte helt ok efter det heller.
Sedan har lite otur med min försäkran så att ex. (kommer inte ihåg exakt vilken ordning).
Men låt säga att jag hade en telefon som jag försäkrade med netonets försäkring, då täckte inte den vattenskada, men stöld. Nästan telefon försäkrade jag med elgigantens, den tänkte vattenskada men inte stöld. Kommer som sagt inte ihåg vilken försäkring som gällde för vad.

Dessvärre kommer aldrig åt att spåra var telefonerna finns och vad har de ens för användning av telefonerna när jag IMEI låser dessa???
Finns det något annat sätt jag kan göra för att hitta dessa telefoner? Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."

Vet någon ifall Iphone har bättre skydd för detta? Funderar isåfall på att byta till en sådan.

Skaaaaapligt less.

De säger "Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."" och sen är det med det.

istället för att kolla vilka kända brottslingar där bor i huset, gå och knacka på hos dem och kolla etc, brottet ska lösas, men nej ingenting händer.

Fan gå igenom alla lägenheterna, kolla vem som bor, är det gamla Agda så lär det inte vara henne, börja med kända brottslingar och använd sin polisintution med resten och ta lägenhet för lägenhet in kolla vem som bor, spana av lite, behöver inte rota i lådor etc.

Finns appar som (minns ej vad den heter jag använt innan) som på en karta visar senaste kända position på din mobil, tar foto med kameran om ngn knappar in fel kod och skickar till din email med position om det går etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fränkie:

Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."

Beror väl lite på. Hade inbrott i min skola för några månader sen, ett tiotal personer blev med diverse saker. Tack are "Spåra min iPhone" eller vad det nu heter kunde allt tydligen spåras till ett visst höghus och allt polisen kunde säga var "vi får inte gå in eftersom vi inte vet exakt vilken lägenhet det gäller". Typisk svensk byråkrati känns det som. Kanske hade gått bättre i ett villaområde, vem vet? Inte jag.

Skrivet av Fränkie:

Vet någon ifall Iphone har bättre skydd för detta? Funderar isåfall på att byta till en sådan.

Förutom just "Spåra min iPhone" (och jag tror det finns motsvarande appar för Android), skydd mot vad? Förutom att du kan vara mer försiktig med var du förvarar mobilen nånstans i och med att du nu har blivit av med så många känns det inte som att det finns något att skydda sig mot eller missförstår jag din fråga?

Permalänk
Medlem

Tack för seriösa svar. Tyvärr så verkar det som att merparten av dessa ger beskedet av att polisen inte kan kolla igenom ett hus som består av 8 lägenheter.

Och ni som pratar om alkoholintag eller att jag har lätt att slarva bort den. Jag nämner fem st mobiler.
Två av telefonerna fungerade inte försäkringen som önskat (hade ni läst så hade ni insett att ifall jag haft byta plats på försäkringarna så hade detta missöde vara lösligt med försäkring).
Visst det kan vara oförsiktighet men jag anser att man bör kunna sitta på toa och surfa (detta gör jag trots min incident fortfarande) med mobiltelefonen för att den sedan ska falla ner i toaletten eller eventuellt gå i fem minuter i ett regnväder med en mobil som ska vara vattentålig. Olyckor händer och jag vet att jag inte är den enda som har tappat en telefon i toaletten. Dessutom en vattentät sådan.
Nu hade jag skitit färdigt och spolat men den hoppar ur bröstfickan (kan beskriva närmare vid efterfrågan). Försökte rädda den och halva skärmen fungerade faktiskt ganska länge till den gav upp totalt.
Jag har blivit rånad på två av mobilerna, varav en i Sverige och den andra i utlandet. Kedja fast era telefoner ni och förmodligen är ni tuffare än mig när några personer i Sydafrika vill råna er.
Nu återstår bara en telefon av dessa fem och ja, jag blev ficktjuvad. Hade återigen kunnat lösa det med att bära en kedja till telefonen, liknande det som ungdomar hade till sina plånböcker under 85-95 talet. Men hur kul är de att borra ett hål genom tochskärmen för att haka fast detta?

Vart nämner jag något om alkoholintag? Vad jag kommer ihåg så har jag inte varit full vid något av det inträffade.

Nu tror jag att jag har haft en ovanlig otur gällande mobiler (en mobil jag inte nämner här är en gammal SE walkman som jag sittandes i en åkergräsklippare körde över). Men tror säkerligen det finns fler folk som har haft bra med otur oxå. Jag kan, vad jag kommer ihåg, fått behålla alla mina mobiler i över 2 månader, utan min senaste. Hade även en iPhone 4 i över ett år och som fortfarande lever men den gav jag till min mamma för många år sedan.
Vet en annan person som hade sin Iphone 5 något som höll 1-2 dagar före den åkte i backen och gick sönder. Han var inte full utan detta skedde på en arbetsplats.

Skrivet av Andreaz1:

Beror väl lite på. Hade inbrott i min skola för några månader sen, ett tiotal personer blev med diverse saker. Tack are "Spåra min iPhone" eller vad det nu heter kunde allt tydligen spåras till ett visst höghus och allt polisen kunde säga var "vi får inte gå in eftersom vi inte vet exakt vilken lägenhet det gäller". Typisk svensk byråkrati känns det som. Kanske hade gått bättre i ett villaområde, vem vet? Inte jag.
Förutom just "Spåra min iPhone" (och jag tror det finns motsvarande appar för Android), skydd mot vad? Förutom att du kan vara mer försiktig med var du förvarar mobilen nånstans i och med att du nu har blivit av med så många känns det inte som att det finns något att skydda sig mot eller missförstår jag din fråga?

Det var precis "spåra min iphone" -appar och liknande som jag menade. Eller om Apple på något annat sätt kan spåra eller har säkrare låsning på sina telefoner. Vill absolut inte att någon ska kunna använda min telefon när de stulit den av mig.

Beklagar men blir en aning irriterad när folk tar förgivet att jag ska vara en sån slarvig jävel. Ni andra kanske föredrar att använda mobilen som en hemmatelefon som för det mesta står på laddning.
Aja tur i oturen var att en av mobilerna iaf var arbetstelefon men blir oerhört less likaväl.

Permalänk
Avstängd

jag hade kört Android Enhetsadministratör och funkade det sä är det bara att ta med järnröret och åka och hämta den

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fränkie:

...

Det var precis "spåra min iphone" -appar och liknande som jag menade. Eller om Apple på något annat sätt kan spåra eller har säkrare låsning på sina telefoner. Vill absolut inte att någon ska kunna använda min telefon när de stulit den av mig.

Beklagar men blir en aning irriterad när folk tar förgivet att jag ska vara en sån slarvig jävel. Ni andra kanske föredrar att använda mobilen som en hemmatelefon som för det mesta står på laddning.
Aja tur i oturen var att en av mobilerna iaf var arbetstelefon men blir oerhört less likaväl.

Med iPhone kan du dels spåra telefonen men även radera den totalt via fjärrstyrning så att en eventuell tjuv inte kommer åt informationen.

Vad jag vet har Apples telefoner en mycket säker låsning och den är ju ändå väldigt lättanvänd tack vare den smidiga fingeravtrycksläsaren.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Den här appen kör jag med den kan spåra mobilen och är även ett antivirus skydd.

Appen heter Lookout

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Tack för seriösa svar. Tyvärr så verkar det som att merparten av dessa ger beskedet av att polisen inte kan kolla igenom ett hus som består av 8 lägenheter.

Och ni som pratar om alkoholintag eller att jag har lätt att slarva bort den. Jag nämner fem st mobiler.
Två av telefonerna fungerade inte försäkringen som önskat (hade ni läst så hade ni insett att ifall jag haft byta plats på försäkringarna så hade detta missöde vara lösligt med försäkring).
Visst det kan vara oförsiktighet men jag anser att man bör kunna sitta på toa och surfa (detta gör jag trots min incident fortfarande) med mobiltelefonen för att den sedan ska falla ner i toaletten eller eventuellt gå i fem minuter i ett regnväder med en mobil som ska vara vattentålig. Olyckor händer och jag vet att jag inte är den enda som har tappat en telefon i toaletten. Dessutom en vattentät sådan.
Nu hade jag skitit färdigt och spolat men den hoppar ur bröstfickan (kan beskriva närmare vid efterfrågan). Försökte rädda den och halva skärmen fungerade faktiskt ganska länge till den gav upp totalt.
Jag har blivit rånad på två av mobilerna, varav en i Sverige och den andra i utlandet. Kedja fast era telefoner ni och förmodligen är ni tuffare än mig när några personer i Sydafrika vill råna er.
Nu återstår bara en telefon av dessa fem och ja, jag blev ficktjuvad. Hade återigen kunnat lösa det med att bära en kedja till telefonen, liknande det som ungdomar hade till sina plånböcker under 85-95 talet. Men hur kul är de att borra ett hål genom tochskärmen för att haka fast detta?

Vart nämner jag något om alkoholintag? Vad jag kommer ihåg så har jag inte varit full vid något av det inträffade.

Nu tror jag att jag har haft en ovanlig otur gällande mobiler (en mobil jag inte nämner här är en gammal SE walkman som jag sittandes i en åkergräsklippare körde över). Men tror säkerligen det finns fler folk som har haft bra med otur oxå. Jag kan, vad jag kommer ihåg, fått behålla alla mina mobiler i över 2 månader, utan min senaste. Hade även en iPhone 4 i över ett år och som fortfarande lever men den gav jag till min mamma för många år sedan.
Vet en annan person som hade sin Iphone 5 något som höll 1-2 dagar före den åkte i backen och gick sönder. Han var inte full utan detta skedde på en arbetsplats.

Det var precis "spåra min iphone" -appar och liknande som jag menade. Eller om Apple på något annat sätt kan spåra eller har säkrare låsning på sina telefoner. Vill absolut inte att någon ska kunna använda min telefon när de stulit den av mig.

Beklagar men blir en aning irriterad när folk tar förgivet att jag ska vara en sån slarvig jävel. Ni andra kanske föredrar att använda mobilen som en hemmatelefon som för det mesta står på laddning.
Aja tur i oturen var att en av mobilerna iaf var arbetstelefon men blir oerhört less likaväl.

" utan det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå"

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

" utan det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå"

Har väl försvunnit ett eller annat på fyllan oxå. Men de är ju fint av er som aldrig förlorat någonting under er student kväll eller 20 års dag för 10 år sedan.

Hahaha vad otroligt dömande folket var här och inte sena med att peka finger och utge någon för att ha dåligt ölsinne.
Kan tillägga att jag var ganska trött igår när jag skrev inlägget och ännu tröttare när jag svarade. Likaväl vaknar man 8.00 men hey! Vem ska klaga när man just påbörjar semestern

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Med iPhone kan du dels spåra telefonen men även radera den totalt via fjärrstyrning så att en eventuell tjuv inte kommer åt informationen.

Vad jag vet har Apples telefoner en mycket säker låsning och den är ju ändå väldigt lättanvänd tack vare den smidiga fingeravtrycksläsaren.

Tack Multiman. Var precis något sånt här svar jag var ute efter.
Får nog bli en iphone framöver

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fränkie:

Tack Multiman. Var precis något sånt här svar jag var ute efter.
Får nog bli en iphone framöver

Kan göra samma sak med min Sony Xperia Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Hej

Är sååååå otroligt less nu.
Har senaste åren haft blivit av med S3, 2(!)st Lg g3or (något av en favorit) samt en x3 comapct. Nu har de hänt igen med en Galaxy S6.
Det är inte bara ren okunskap utan har blivit utsatt för rån oxå och självklart är detta polisanmält. Nu menar jag inte att jag blivit utsatt för rån varenda gång utan det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå. En gick ner i toan och fungerade inte helt ok efter det heller.
Sedan har lite otur med min försäkran så att ex. (kommer inte ihåg exakt vilken ordning).
Men låt säga att jag hade en telefon som jag försäkrade med netonets försäkring, då täckte inte den vattenskada, men stöld. Nästan telefon försäkrade jag med elgigantens, den tänkte vattenskada men inte stöld. Kommer som sagt inte ihåg vilken försäkring som gällde för vad.

Dessvärre kommer aldrig åt att spåra var telefonerna finns och vad har de ens för användning av telefonerna när jag IMEI låser dessa???
Finns det något annat sätt jag kan göra för att hitta dessa telefoner? Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."

Vet någon ifall Iphone har bättre skydd för detta? Funderar isåfall på att byta till en sådan.

Skaaaaapligt less.

Om du inte aktivt har klickat bort fjärrstyrning och har ett skärmlås så dom inte kan komma in och ta bort fjärrstyrningen så kommer detta hjälpa dig att permanent låsa mobilen, du kan även ange en text som du vill visa på skärmen, t.ex ett telefonnummer eller vad du nu vill, du kan även tillåta att telefonen går att ringa med, men endast till det telefonnummer du väljer.

Du kan även få telefonen att avge ljud, inga andra appar behöver installeras om du har en Samsung, däremot är det viktigt att ha ett skärmlås annars kan dom enkelt ta över telefonen.
IMEI är däremot hårdkodat numera och ligger inte i en fil på telefonen längre som det var på alla mobilen från alla märken tidigare, låser man detta kan den inte användas till att ringa med längre.

Logga in med ditt Samsungkonto:
https://findmymobile.samsung.com/login.do

Sen kan du även om du har haft GPS påslagen när den försvann kolla telefonens senaste position genom ditt Google-konto.

Logga in med ditt Googlekonto:
https://www.google.com/maps/timeline

Tiden är din fiende när du blir av med telefonen.

Permalänk
Medlem

Använder själv 360safe på mina Androidenheter även om jag aldrig blivit av med en telefon, med den appen installerad kan du spåra, låsa, wipa telefonen och även sätta igång ett larm på den som tjuter på ganska bra. Har du då först låst telefonen så går den inte att stänga av utan att rycka batteriet vilket på många telefoner idag inte är det lättaste.
Utöver detta är det även ett antivirus.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Om du inte aktivt har klickat bort fjärrstyrning och har ett skärmlås så dom inte kan komma in och ta bort fjärrstyrningen så kommer detta hjälpa dig att permanent låsa mobilen, du kan även ange en text som du vill visa på skärmen, t.ex ett telefonnummer eller vad du nu vill, du kan även tillåta att telefonen går att ringa med, men endast till det telefonnummer du väljer.

Du kan även få telefonen att avge ljud, inga andra appar behöver installeras om du har en Samsung, däremot är det viktigt att ha ett skärmlås annars kan dom enkelt ta över telefonen.
IMEI är däremot hårdkodat numera och ligger inte i en fil på telefonen längre som det var på alla mobilen från alla märken tidigare, låser man detta kan den inte användas till att ringa med längre.

Logga in med ditt Samsungkonto:
https://findmymobile.samsung.com/login.do

Sen kan du även om du har haft GPS påslagen när den försvann kolla telefonens senaste position genom ditt Google-konto.

Logga in med ditt Googlekonto:
https://www.google.com/maps/timeline

Tiden är din fiende när du blir av med telefonen.

Tack tack tack Dem8n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Tack tack tack Dem8n!

Inga problem, hoppas det löser sig för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fränkie:

jag anser att man bör kunna sitta på toa och surfa (detta gör jag trots min incident fortfarande) med mobiltelefonen för att den sedan ska falla ner i toaletten eller eventuellt gå i fem minuter i ett regnväder med en mobil som ska vara vattentålig. Olyckor händer och jag vet att jag inte är den enda som har tappat en telefon i toaletten. Dessutom en vattentät sådan.

Du "anser" det men bara för det är det inte så världen fungerar. Du kan se bara på det här forumet att ganska många klagar på vattentåligheten i sina mobiler och det kan dessutom tydligen vara svårt att få tillbaks något på garanti. Jag sitter aldrig med mobilen på toaletten men hade ju varit extremt försiktig efter att ha läst dessa historier. Hade jag dessutom tabbat mig innan hade jag ju definitivt slutat direkt.

Skrivet av Fränkie:

Jag har blivit rånad på två av mobilerna, varav en i Sverige och den andra i utlandet. Kedja fast era telefoner ni och förmodligen är ni tuffare än mig när några personer i Sydafrika vill råna er.

Det här är det ingen som har skyllt på dig. Att du har blivit rånad är en helt separat sak.

Skrivet av Fränkie:

Nu återstår bara en telefon av dessa fem och ja, jag blev ficktjuvad. Hade återigen kunnat lösa det med att bära en kedja till telefonen, liknande det som ungdomar hade till sina plånböcker under 85-95 talet. Men hur kul är de att borra ett hål genom tochskärmen för att haka fast detta?

Var hade du mobilen när den blev stulen då? Det har du inte sagt men kanske finns det något du kan lära dig något av det? Det är ingen som säger att du ska "borra ett hål genom tochskärmen" [sic], det är du som drar det till extremer.

Skrivet av Fränkie:

Vart nämner jag något om alkoholintag? Vad jag kommer ihåg så har jag inte varit full vid något av det inträffade.

I ganska många av dina egna inlägg i den här tråden.

Skrivet av Fränkie:

Beklagar men blir en aning irriterad när folk tar förgivet att jag ska vara en sån slarvig jävel.

Jag tog ingenting för givet, det är hur du uttrycker dig i dina inlägg som fick det att låta lite så för att vara helt ärlig. "Nu har de hänt igen", "det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå", "Sedan har lite otur med min försäkran", "Har väl försvunnit ett eller annat på fyllan oxå." Att du sen inte vill lära dig av misstagen du gjort innan gör ju inte saken bättre "(detta gör jag trots min incident fortfarande)".

Som sagt, att du har blivit rånad är en helt separat sak och det är det ingen som skyller eller har skyllt på dig.

Det är dina egna formuleringar som får dig att framstå på ett visst sätt. Om du nu var så trött i går kväll att du inte kunde skriva ordentligt kunde du ju ha väntat till idag med att skriva detta.

Skrivet av Fränkie:

Har väl försvunnit ett eller annat på fyllan oxå. Men de är ju fint av er som aldrig förlorat någonting under er student kväll eller 20 års dag för 10 år sedan.

Har inte tappat något på vare sig student eller födelsedagsfirande. Har alltid med mig mobilen, det är inte en "hemtelefon som alltid står på laddning" heller. Tycker inte det är jättesvårt att hålla koll på var den är nånstans.

I övrigt verkar du ju ha fått ganska många tips på appar som gör det du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du "anser" det men bara för det är det inte så världen fungerar. Du kan se bara på det här forumet att ganska många klagar på vattentåligheten i sina mobiler och det kan dessutom tydligen vara svårt att få tillbaks något på garanti. Jag sitter aldrig med mobilen på toaletten men hade ju varit extremt försiktig efter att ha läst dessa historier. Hade jag dessutom tabbat mig innan hade jag ju definitivt slutat direkt.
Det här är det ingen som har skyllt på dig. Att du har blivit rånad är en helt separat sak.
Var hade du mobilen när den blev stulen då? Det har du inte sagt men kanske finns det något du kan lära dig något av det? Det är ingen som säger att du ska "borra ett hål genom tochskärmen" [sic], det är du som drar det till extremer.
I ganska många av dina egna inlägg i den här tråden.
Jag tog ingenting för givet, det är hur du uttrycker dig i dina inlägg som fick det att låta lite så för att vara helt ärlig. "Nu har de hänt igen", "det har hänt att jag har varit slarvig på fyllan oxå", "Sedan har lite otur med min försäkran", "Har väl försvunnit ett eller annat på fyllan oxå." Att du sen inte vill lära dig av misstagen du gjort innan gör ju inte saken bättre "(detta gör jag trots min incident fortfarande)".

Som sagt, att du har blivit rånad är en helt separat sak och det är det ingen som skyller eller har skyllt på dig.

Det är dina egna formuleringar som får dig att framstå på ett visst sätt. Om du nu var så trött i går kväll att du inte kunde skriva ordentligt kunde du ju ha väntat till idag med att skriva detta.
Har inte tappat något på vare sig student eller födelsedagsfirande. Har alltid med mig mobilen, det är inte en "hemtelefon som alltid står på laddning" heller. Tycker inte det är jättesvårt att hålla koll på var den är nånstans.

I övrigt verkar du ju ha fått ganska många tips på appar som gör det du vill.

Fel skrivet av mig då. Jag är övertygad om att många använder sina telefoner på toaletten. Du behöver inte göra det men var så snäll och blunda inte för det heller. Fråga dina vänner så ska du nog se att de finns en del. Jag har tabbat mig med det en gång. Skrev jag att jag hade gjort det flera gånger?
Har hört av fler personer som oxå lyckats sänka sin telefon i toaletten.
Poängen här gällde väl försäkringen. Bra med otur att ena försäkringen inte täckte det som jag behövde då, för att sedan byta försäkring till en försäkring som täckte just vattenskador, för att i det fallet råka ut för en annan sak som inte täcktes av den nya försäkringen, däremot den jag haft tidigare.

Ficktjuvad innebar då att jag hade den i fickan. Var brukar du ha din mobil när du har den i fickan?

Kan du visa mig vart jag nämner att jag var full när jag blev av med en mobilen?

Men de är bara att gratulera till dig iaf :). Du måste vara en av få personer som aldrig någonsin har tappat något. Varken under fylla eller utanför fylla. Däremot så kan jag ärligt säga att jag varken tappat eller blivit av med hemnycklar, varken på fyllan eller nykter. Kanske har något med att de är mindre stöldbegärligt att göra?
Plånbok har jag däremot oxå blivit av med en gång, "ficktjuvad" för cirka 15 år sedan, jag hade den i fickan för att tolka det bokstavligt. Eller ja, egentligen är väl detta en antagelse då jag kan ha tappat den. Under den tiden hade jag plånboken i bakfickan men numera alltid plånbok i en framficka och de har gått bra.

Men jag är enig om att de här är bizarrt hur mkt mobiler som gått åt sista tiden. Förut behöll jag mobiler betydligt längre än vad jag fått göra sista tiden

Permalänk
Medlem

Alltså, det här med försäkring. Det finns en del hemförsäkringar som täcker bland annat stöld, varför har du inte en sådan sådan? Att skaffa en försäkring från en återförsäljare som täcker en enskild produkt kan inte vara lönsamt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Alltså, det här med försäkring. Det finns en del hemförsäkringar som täcker bland annat stöld, varför har du inte en sådan sådan? Att skaffa en försäkring från en återförsäljare som täcker en enskild produkt kan inte vara lönsamt.

Hemförsäkring har jag men har oxå tagit extra försäkring sedan vissa saker inte har varit täckta. Tänkte precis så där förut oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Hemförsäkring har jag men har oxå tagit extra försäkring sedan vissa saker inte har varit täckta. Tänkte precis så där förut oxå.

Hemförsäkring med allrisk (kallas även drulle eller otursförsäkring beroende på bolag) ska täcka allt du tagit upp i tråden, allt från att du tappar mobilen i toan till att du blir rånad.
Att ta extra försäkringar hos försäljarna är så gott som alltid en förlustaffär.

Täcker inte ditt försäkringsbolag dessa saker med allriskförsäkringen så kolla på ett annat bolag.
Självklart så får du punga ut självrisk vid nyttjande av försäkringen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lord_vasagos:

jag hade kört Android Enhetsadministratör och funkade det sä är det bara att ta med järnröret och åka och hämta den

Hjälper inte så mycket vid en återställning. Vad gör man när man väl hittat en ungefärlig plats? Du får ju trots allt inte 100%-ig position..
Du kan ju inte klappa ner första bästa person som kommer ut ur höghuset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Hjälper inte så mycket vid en återställning. Vad gör man när man väl hittat en ungefärlig plats? Du får ju trots allt inte 100%-ig position..
Du kan ju inte klappa ner första bästa person som kommer ut ur höghuset.

Man kan men är kanske inte så lämpligt ...men ändå är den ganska rätt på några meter och är väll höjden som är problem så trappuppgång bör vara rätt enkelt att identifiera och koordinaterna brukar vara så rätt att man i dom flesta fall bör kunna se om det är mitten höger eller vänster lägenhet ...bara där har man räknat bort ganska många sen om det är någon tom lägenhet e.v äldre som parkerat sin rullator utanför skulle med kunna räknas bort och skulle i.o.f kunna testa ringa telefonen när man är nära men oddset att man hör det är nog dåligt och blir lite nivå 5 geocashing men räknar man bort lite troliga variabler så är det nog möjligt att hitta den även om oddset inte är skitbra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hemförsäkring med allrisk (kallas även drulle eller otursförsäkring beroende på bolag) ska täcka allt du tagit upp i tråden, allt från att du tappar mobilen i toan till att du blir rånad.
Att ta extra försäkringar hos försäljarna är så gott som alltid en förlustaffär.

Täcker inte ditt försäkringsbolag dessa saker med allriskförsäkringen så kolla på ett annat bolag.
Självklart så får du punga ut självrisk vid nyttjande av försäkringen.

Ja I guess. Antog inte att de skulle bli av den här omfattningen bara.

Permalänk
Medlem

@Fränkie:

"Men hur kul är de att borra ett hål genom tochskärmen för att haka fast detta?"

Dom flesta telefoner har en liten öppning där man trär runt ett snöre typ detta.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

De säger "Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."" och sen är det med det.

istället för att kolla vilka kända brottslingar där bor i huset, gå och knacka på hos dem och kolla etc, brottet ska lösas, men nej ingenting händer.

Fan gå igenom alla lägenheterna, kolla vem som bor, är det gamla Agda så lär det inte vara henne, börja med kända brottslingar och använd sin polisintution med resten och ta lägenhet för lägenhet in kolla vem som bor, spana av lite, behöver inte rota i lådor etc.

Finns appar som (minns ej vad den heter jag använt innan) som på en karta visar senaste kända position på din mobil, tar foto med kameran om ngn knappar in fel kod och skickar till din email med position om det går etc.

Eftersom det är fett olagligt att göra husrannsakan utan beslut från en domare. I sverige och alla seriösa dekokratiska länder kan man inte bara klampa in i valfri lägenhet och söka igenom den. Bara för att din granne har gjort något olagligt betyder det inte att DU ska blandas in i det hela, hur roligt vore det om polisen gjorde en husrannsakan hos dig bara sådär? Ännu värre är det om polisen KAN den, vet du hur ofta det skulle missbrukas? Dessutom kan man inte söka igenom en lägenhet enbart för att det bor kända brottsligar där, även om agda 90 år är en mindre trolig brottsling. Vad händer om agda 90 år har köpt telefonen utan att veta att den var stulen? Då tänker du klampa in hos den kriminella grannen och anklaga honom?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

@Fränkie:

"Men hur kul är de att borra ett hål genom tochskärmen för att haka fast detta?"

Dom flesta telefoner har en liten öppning där man trär runt ett snöre typ detta.

http://image.rakuten.co.jp/keitai/cabinet/item/2/2-151778.jpg?_ex=60x60

Tack för upplysningen!
Tyvärr var du lite seg på att svara och nu har skärmen på min nya iPhone 6 gått åt helvete oxå.
Sen så har jag bestämt för mig att din geniala lösning inte finns på alla mobiltelefoner tyvärr.
Äh, hittade inte dödmansgreppet för att strypa blodtillförseln på min iPhone 6 likaväl så.. Men men. Who needs cirkulation?

Tror inte ens jag har sett en enda människa gå runt med denna lösning. Kanske vore något för mig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Tack för upplysningen!
Tyvärr var du lite seg på att svara och nu har skärmen på min nya iPhone 6 gått åt helvete oxå.
Sen så har jag bestämt för mig att din geniala lösning inte finns på alla mobiltelefoner tyvärr.
Äh, hittade inte dödmansgreppet för att strypa blodtillförseln på min iPhone 6 likaväl så.. Men men. Who needs cirkulation?

Tror inte ens jag har sett en enda människa gå runt med denna lösning. Kanske vore något för mig dock.

Förvånad över att folk fortfarande försöker hjälpa dig.

Du har fått bra tips på bra appar som du kan installera på dina nya mobiler, du har fått tips på vad du kan göra/fästa på mobilen för att ha lite extra koll på den.

Jag förstår själv inte hur man kan bli av med så mycket på fyllan, har själv kompisar som gör av med 4 mobiler på ett år typ, tappar dem så displayen går sönder eller ngn snor dem på krogen. Har själv aldrig tappat vare sig mobil, nycklar eller plånbok å har alltid bra koll på mina saker när jag är ute på baren/dansgolvet.

Sedan som sagt ovan så är extra försäkring på grejerna från återförsäljaren aldrig lönsamt, bättre att ha drulle försäkring extra på hemförsäkringen isåfall.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Förvånad över att folk fortfarande försöker hjälpa dig.

Du har fått bra tips på bra appar som du kan installera på dina nya mobiler, du har fått tips på vad du kan göra/fästa på mobilen för att ha lite extra koll på den.

Jag förstår själv inte hur man kan bli av med så mycket på fyllan, har själv kompisar som gör av med 4 mobiler på ett år typ, tappar dem så displayen går sönder eller ngn snor dem på krogen. Har själv aldrig tappat vare sig mobil, nycklar eller plånbok å har alltid bra koll på mina saker när jag är ute på baren/dansgolvet.

Sedan som sagt ovan så är extra försäkring på grejerna från återförsäljaren aldrig lönsamt, bättre att ha drulle försäkring extra på hemförsäkringen isåfall.

Men hur skulle jag veta att touchen gick sönder för att bara för att jag borrade hål i den? OBS att det var bara ett litet hål.
Jag har tackat och jag är tacksam för tipsen jag fått in.
Det är synd att dina kompisar tappar så mycket på fyllan, eller att någon snor mobilerna av dem.
Känns som jag svarat tidigare på ungefär allting som du kommenterat.

Men jag får ta och gratulera dig, du är ytterligare en person som aldrig tappat bort något, blivit avstulen eller rånad. Kom bara ihåg att livet går vidare ifall du mot förmodan någonsin skulle tappa bort något, en godis föll på golvet eller om musen skulle åka glida utanför musmattan.

Kan förresten faktiskt tillägga att jag har, under touchscreen era:n att jag har dragit ett ofrivilligt, ganska så snabbt men lågt kast med telefonen över betong golv. Den klarade sig fint

Permalänk

Garanti på telefoner undvik att hamna mellan stolarna köpen fuktsäker telefon.

Alla kan råka ut för telefoner försvinner till att de tar ett dopp, barn brukar bättra oddsen att något händer så det är bara minska effekten och risken.

Garanti på telefoner undvik att hamna mellan stolarna köpen fuktsäker telefon.
(Nu när tråden är öppen ska jag försöka sätta knorr på ärende problemet.)

När du köper en mobil köp en fuktsäker (helst även stötsäker) genom att göra det undviker du hela fuktsäker problematiken, om mobilen inte finns som fuktsäker köp ett vatten säkert skal vid inköps tillfället så skalet tar bort den faktorn Konsument köpslagen 1991 om följd skador på grund av fel.

Om du har en fuktsäker telefon köp till ett skal (eventuellt skärm film beroende på skal) som skyddar den från skador så förbigås yttre skador.
I teorin är problemet med fuktskadorna vattentät isolerat, ett kryp hål som är uppenbart är att djupet för fukt säkerheten över skrids, ha ett skal som gör att mobilen flyter.

Att undvika alla tveksamheter under lättar för alla parter inga tveksamheter för dig som kund säljare tillverkare och reparations firma, för de finns inga otydligheter och ha skal minskar skadorna så de blir färre reklamationer.

Det är en enkel strategi att minska problematiken den är långt ifrån skottsäker men tillämpa den minskar sannolikheten för problemen.

Jag har inte haft några garanti problem med mina stöt och vatten säkra mobiler med undantag för batteri garanti tiden på 6 månader.

Komplettera med - - - -
1. Att ha informationen säkrad med backupp (Den biten verkar du ha löst)

2.Mjukvara, antivirus spärra spåra telefonen eventuell wipe möjlighet

3. Försäkring anpassad till telefon från hem-försäkring se nyttan kostnad med komplettering försäkring till självrisk reducering (om du har en stöt och vatten säkertelefon så försäkringen täcker luckor behöver inte täcka alt)

Nästan alla tillverkare har en vatten tålig modell utom Apple men jag har sätt skal som även flyter till Iphone

Det här hjälper för framtida köp, inte nuvarande men det blir aktuellt för varje telefon!