Qi laddning Samsung galaxy S5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2012

Qi laddning Samsung galaxy S5

Hej! Jag har funderat på Qi laddning till min SGS5 och hade då tänkt ha en sån man sätter under batteriluckan. Men har lite funderingar och hoppas på att folk kan svara.

1. Hur blir det med vattentåligheten? Kommer batteriluckan bukta lite och på så sätt tappa sin funktion?

2. Hur blir det med värme?

3. Vilken har ni att rekommendera?

Tack på förhand!

Moderkort: MSI z170 G5 | CPU: Intel 6700k | CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Grafikkort: MSI Geforce 2070 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra | RAM: HyperX DDR4 16gb 2133mhz | PSU: Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär | SSD: Samsung Basic 860-Series 500GB | Samsung EVO 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Varför hålla på med någon kinapryl som kan glappa lite osv. (har för mig jag såg en som hade ett sånt där kort under och fick lägga det försiktigt och sätta på baksidan ännu försiktigare då kortet i princip bara låg löst på anslutningarna.

Bättre att köpa original för en hundring mer och bibehålla vattenskyddet isf. http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Har för mig de finns även ett kit där samsungs trådlösa laddare och bakstycke säljs tillsammans för rätt små pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av erik49563:

Hej! Jag har funderat på Qi laddning till min SGS5 och hade då tänkt ha en sån man sätter under batteriluckan. Men har lite funderingar och hoppas på att folk kan svara.

1. Hur blir det med vattentåligheten? Kommer batteriluckan bukta lite och på så sätt tappa sin funktion?

2. Hur blir det med värme?

3. Vilken har ni att rekommendera?

Tack på förhand!

Antennen är väldigt tunn och påverkar inte profilen märkbart. Hur det blir med vattenskyddet vet jag inte men det ska inte störa om du ser till att köpa en som stämmer med modellen. Värmen ska inte heller påverkas märkbart då det är en väldigt tunn plastbit som håller en koppartråd på plats. Precis som inlägget innan mig länkar till, men som inte är fatstejpat på bakstycket.

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
| 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Håller med @creativ, enda nackdelen med Samsungs eget skal är att mobilen blir lite tjockare (kan bli problem med tillbehör). Fordelen är att telefonen ligger plant och att NFC fungerar som vanligt.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2012

Hej alla! Ja då blir det skal istället, att den blir lite tjockare gör inte mig någonting
Tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Moderkort: MSI z170 G5 | CPU: Intel 6700k | CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Grafikkort: MSI Geforce 2070 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra | RAM: HyperX DDR4 16gb 2133mhz | PSU: Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär | SSD: Samsung Basic 860-Series 500GB | Samsung EVO 120GB