-100 fps efter ominstallation av 8.1 pro

Permalänk
Medlem

-100 fps efter ominstallation av 8.1 pro

Tjena har lite tråkigt på jobbet så jag tänkte kolla om någon vet vad problemet med min fps kan vara. Jag fick nyligen ominstallera mitt 8.1 då det fuckade ur totalt efter det har jag droppat ca 100 fps i alla spel jag spelar tex cs go låg alltid på 270-300 men efter ominstallation ligger jag nu mellan 170-200. Vet att det inte spelar någon roll på cs men kan bli problem om jag väljer att spela lite mer krävande spel

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter samt har du installerat drivrutinerna? Har du testat andra spel/benchmarks än CS:GO?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Om du har dubbla grafikkort kan det vara så att du har glömt att sätta på SLI/Crossfire igen. Annars är det säkert drivrutinerna som Philip skriver, eller någon inställning i spelet som du har satt på som inte var påsatt förut.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Om du har dubbla grafikkort kan det vara så att du har glömt att sätta på SLI/Crossfire igen. Annars är det säkert drivrutinerna som Philip skriver, eller någon inställning i spelet som du har satt på som inte var påsatt förut.

Detta kan vara den enklaste lösningen ifall det är så att du har SLI. Det är en inställning i nvidias control panel som ofta stängs av av olika anledningar frustrerande nog. Så fort man tycker att frameraten är ovanligt låg bör man dubbelkolla!

Permalänk
Medlem

Nu är det värre än någonsin gick över till windows 10 och får sjuka fps drops nu istället till typ 30. speca är en 4690k oklockad gigabyte 970 8gb ram