Fläktproblem KFA2 980 Ti HOF

Permalänk
Medlem

Fläktproblem KFA2 980 Ti HOF

Hej på er! Var lite osäkert vilken forumdel jag skulle posta i, mod får flytta om något annat passar bättre.

Det är som så att jag har ett problem med fläktarna på mitt 980 Ti HoF från KFA2.

Fläktarna slutar snurra titt som tätt utan anledning för att sedan dra igång igen. Detta förstör såklart för kylningen och det är även betydligt mer irriterande med fläktljudet om det hela tiden ska avta och sedan rampa upp igen då hjärnan inte "vänjer sig" på samma sätt och så.

Det har varit såhär ända från början även innan man började pilla med fläktkurvor och så. I videon körs fläktarna manuellt på 100% genom Afterburner i demonstreringssyfte.

Här är en video som demonstrerar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=qdDMwOpwc7k&feature=youtu.be

Har ni varit med om något liknande eller har någon aning vad felet kan vara? Jag har svårt att tro att det skulle ha något med min dator att göra utan tror kortet i sig är defekt. Ska skriva till KFA2's support, tänkte bara höra om detta är något ni känner igen. Har svårt att tro att det skulle ha något med min dator att göra men funderarar på att prova att sätta den i min andra burk och se om det agerar likadant då.

Lite specs: GPU: KFA2 980 Ti HoF
CPU: i7 4790k
Moderkort: ASUS Sabertooth z97 mark-s
PSU: Corsair RM1000i
RAM: Corsair 1600MHz Dominator LP