Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

@Mocka: Nu spelar jag ju på PS4 för närvarande, även om jag har spelet på PC åxo, men min erfarenhet är att Concord-summonings kommer mycket lättare och oftare kring level 100-120, dvs. NG++ eller högre (får man anta). Spela på, bara, lixom

Sen kan det vara bra att veta att Concord-summonings funkar via NPCer åxo, dvs. ormhuvudena i Archdragon Peak osv. Det sägs att det inte ska spela någon roll var man befinner sej i världen för att bli summonad, men jag har alltid (helt anekdotiskt och utan närmare bevis dock) haft mer "tur" att bli summonad i samma del som jag själv befinner mej i. Om jag slänger på Darkmoon Blades eller Blue Sentinels i Archdragon Peak får jag alltid hjälpa nån stackare med å ganka Havel eller Ricard, hehe. Tog väl en eftermiddag att få ihop 30 på det sättet.

Angående lag osv. jo det är klart att DkS3 aldrig kommer ha netcode värt nån sorts competitive/ranked-PvP, men jag sitter på världens sunkigaste ADSL-bredband just nu och har faktiskt inte haft mycket problem. Blir enligt mej lättare att hantera lagg om man spelar främst unlocked, kanske ett litet tips? Vet dock inte hur det är på PC än, har bara blåst genom spelet helt fort en enda gång där.

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt förbannad på det här jävla skitspelet nu. Jag är nästan vid slutet och visst att det varit knäppt frustrerande emellanåt men inget kommer ens i närheten av Lothric den yngre och äldre. Jag får så jävla mycket stryk så jag håller på att förlora förståndet. Jag har försökt 30 gånger och klarar knappt att ta mig till del 2 av bossfighten. Jag vill bli klar med det här jävla spelet nu. När det är gjort ska jag avinstallera det och ALDRIG NÅGONSIN SPELA DET IGEN. Det har varit kul som fan men man blir besatt av det. Det i sin tur är en jävla tortyr eftersom spelet är så uti helvete CP-svårt så man tappar all fattning.

Jag har googlat strategier, vapen och gud vet vad. Inget funkar på den här jävla bossfan. Må han brinna i helvetet. I dubbel bemärkelse.

Min fråga är mycket enkel: Kan någon ge mig ett fusk som funkar på PS4? Typ oändlig hälsa eller stamina? Jag vill bli klar med det här jävla eländet nu. Jag skiter i om jag fuskar mig igenom de sista 10%. Jag orkar inte längre. Jag vill bli av med beroendet OCH ha förståndet i behåll.

Någon? Snälla.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag är så sjukt förbannad på det här jävla skitspelet nu. Jag är nästan vid slutet och visst att det varit knäppt frustrerande emellanåt men inget kommer ens i närheten av Lothric den yngre och äldre. Jag får så jävla mycket stryk så jag håller på att förlora förståndet. Jag har försökt 30 gånger och klarar knappt att ta mig till del 2 av bossfighten. Jag vill bli klar med det här jävla spelet nu. När det är gjort ska jag avinstallera det och ALDRIG NÅGONSIN SPELA DET IGEN. Det har varit kul som fan men man blir besatt av det. Det i sin tur är en jävla tortyr eftersom spelet är så uti helvete CP-svårt så man tappar all fattning.

Jag har googlat strategier, vapen och gud vet vad. Inget funkar på den här jävla bossfan. Må han brinna i helvetet. I dubbel bemärkelse.

Min fråga är mycket enkel: Kan någon ge mig ett fusk som funkar på PS4? Typ oändlig hälsa eller stamina? Jag vill bli klar med det här jävla eländet nu. Jag skiter i om jag fuskar mig igenom de sista 10%. Jag orkar inte längre. Jag vill bli av med beroendet OCH ha förståndet i behåll.

Någon? Snälla.

Den bossen är inte speciellt svår tycker jag. Rulla in bakom honom i fas ett och när han teleporterar så rulla framåt, dvs mot platsen han stod.

I fas två så gör du likadant och fokusera endast på han som hänger på ryggen då striden slutar när han dör.

Bjud in 2 spelare att hjälpa dig annars så blir det busenkelt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Den bossen är inte speciellt svår tycker jag. Rulla in bakom honom i fas ett och när han teleporterar så rulla framåt, dvs mot platsen han stod.

I fas två så gör du likadant och fokusera endast på han som hänger på ryggen då striden slutar när han dör.

Bjud in 2 spelare att hjälpa dig annars så blir det busenkelt.

Jag känner till teorin. Jag har kollat videos och läst guider. Jag klarar helt enkelt inte av honom och det är enormt frustrerande.

Jag betalar inte för ps4+ så jag kan inte köra online :/

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag känner till teorin. Jag har kollat videos och läst guider. Jag klarar helt enkelt inte av honom och det är enormt frustrerande.

Jag betalar inte för ps4+ så jag kan inte köra online :/

Jaha, ja då kan det bli lite knivigt om du inte ens är nära solo...vad är du för level då? Kan du inte farma upp dig några levels så du blir lite mer OP? Jobbigt att farma utan online-läget också visserligen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@nidnus: Du kan ju alltid aktivera 3-dagars test av PS+ helt gratis, glöm bara inte att ta bort betalningsmetoden så fort du gjort det. Tänk på att det räcker att ett konto som har din PS4 som primary har PS+ så kan alla andra konton också spela online (kanske bara om dom också har maskinen som primary, men det borde ju inte vara något problem).

Har du redan utnyttjat 3-dagarserbjudandet, skapa en ny användare, utnyttja erbjudandet igen, summona lite folk, vips e spelet klart

Det kanske finns någon övre gräns för hur många gånger man kan göra som beskrivet, länkat till hårdvaru-ID, men du kan iaf. göra det ett par gånger, och region på dom olika PSN-användarna spelar ingen roll. Jag har själv 3st. PSN-konton (US, EU, JP) och har gjort så ett par ggr. när jag inte känt för att betala för ett kvartal just då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Jaha, ja då kan det bli lite knivigt om du inte ens är nära solo...vad är du för level då? Kan du inte farma upp dig några levels så du blir lite mer OP? Jobbigt att farma utan online-läget också visserligen.

Jag är nära 100 i lvl. Fattar inte varför han är så knepig. Ingen annan boss har egentligen varit speciellt svår. Visst att jag fick köra Abyss Watchers ett par gånger, men inget i närheten av vad jag gjort för denna.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@nidnus: Du kan ju alltid aktivera 3-dagars test av PS+ helt gratis, glöm bara inte att ta bort betalningsmetoden så fort du gjort det. Tänk på att det räcker att ett konto som har din PS4 som primary har PS+ så kan alla andra konton också spela online (kanske bara om dom också har maskinen som primary, men det borde ju inte vara något problem).

Har du redan utnyttjat 3-dagarserbjudandet, skapa en ny användare, utnyttja erbjudandet igen, summona lite folk, vips e spelet klart

Det kanske finns någon övre gräns för hur många gånger man kan göra som beskrivet, länkat till hårdvaru-ID, men du kan iaf. göra det ett par gånger, och region på dom olika PSN-användarna spelar ingen roll. Jag har själv 3st. PSN-konton (US, EU, JP) och har gjort så ett par ggr. när jag inte känt för att betala för ett kvartal just då.

Ja jo. Kanske får jag väl ta till något sådant. Känns trist att inte klara av han själv dock. Har ju klarat av alla andra bossar utan några större problem.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag är nära 100 i lvl. Fattar inte varför han är så knepig. Ingen annan boss har egentligen varit speciellt svår. Visst att jag fick köra Abyss Watchers ett par gånger, men inget i närheten av vad jag gjort för denna.

Okej, det bör ju duga rätt bra med 100. Du kan ju summon Sirris till vänster utanför dörren? Samt Orback om du givit honom alla scrolls och köpt alla spells

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av nidnus:

Ja jo. Kanske får jag väl ta till något sådant. Känns trist att inte klara av han själv dock. Har ju klarat av alla andra bossar utan några större problem.

Är det nånting särskilt du dör av? Själv hade jag problem med den vita lasern han laddar upp på grund av att min FPS typ dog så jag hade svårt att rulla undan. Om du inte provat redan så kör utan att slå på bossen och försök överlev i stället bara för att se attackerna.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Är det nånting särskilt du dör av? Själv hade jag problem med den vita lasern han laddar upp på grund av att min FPS typ dog så jag hade svårt att rulla undan. Om du inte provat redan så kör utan att slå på bossen och försök överlev i stället bara för att se attackerna.

Det är oftast lasern du nämner som tar livet av mig, även om jag tar skada av det mesta. Jag förstår inte varför jag tycker han är så knepig. I princip är det ingenting nytt men likväl dör jag som en bebis i rymden. Extremt störande.

Körde precis 10 försök till, 2 gånger lyckades jag ta mig till fas 2 där jag dog direkt. Störigt som bara helvete.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Är det nånting särskilt du dör av? Själv hade jag problem med den vita lasern han laddar upp på grund av att min FPS typ dog så jag hade svårt att rulla undan. Om du inte provat redan så kör utan att slå på bossen och försök överlev i stället bara för att se attackerna.

Hur mycket är kvar efter spelet då man klarar av det här eländet till boss? Vad jag förstått verkar det som man teleportas till Shrine för att där gå vidare till finalbossen. Det finns inga mer områden att utforska? Om så är fallet ger jag fan upp nu. Jag kommer avinstallera skiten och aldrig någonsin se tillbaka. Jag har inte blivit så här störd på ett spel sedan jag var 13 typ. Extremt enerverande.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av nidnus:

Hur mycket är kvar efter spelet då man klarar av det här eländet till boss? Vad jag förstått verkar det som man teleportas till Shrine för att där gå vidare till finalbossen. Det finns inga mer områden att utforska? Om så är fallet ger jag fan upp nu. Jag kommer avinstallera skiten och aldrig någonsin se tillbaka. Jag har inte blivit så här störd på ett spel sedan jag var 13 typ. Extremt enerverande.

Finns inga fler områden att utforska efter Twin Princes, nej, utan det är i så fall områden du redan haft möjlighet att gå till. Efter Dancer kan man ju gå till Consumed King's Garden istället för att gå och möta Dragonslayer Armor, vilket leder till 2 bossar till, som sen öppnar vägen till Arch Dragon Peak, med först den lättaste och sen den svåraste bossen i spelet.

Men har du såna problem med Twin Princes skulle jag inte ge mig på den i Arch Dragon Peak, skulle bara leda till ytterligare frustration, men är ju värt att utforska området om du inte redan gjort det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Hur mycket är kvar efter spelet då man klarar av det här eländet till boss? Vad jag förstått verkar det som man teleportas till Shrine för att där gå vidare till finalbossen. Det finns inga mer områden att utforska? Om så är fallet ger jag fan upp nu. Jag kommer avinstallera skiten och aldrig någonsin se tillbaka. Jag har inte blivit så här störd på ett spel sedan jag var 13 typ. Extremt enerverande.

Precis som Lasergurkan är det 3 bossar men de är valfria (om du inte redan kört dem) du hittar även en estus shard i consultant garden dvs till vänster direkt efter dancer of the Boreal valley. Ned för trappen, bakom den Stora knighten med maten och great shield. Den bossen där nere är väldigt lätt om du tar med dig en summon som finns innan innergården med 2 knighta

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Precis som Lasergurkan är det 3 bossar men de är valfria (om du inte redan kört dem) du hittar även en estus shard i consultant garden dvs till vänster direkt efter dancer of the Boreal valley. Ned för trappen, bakom den Stora knighten med maten och great shield. Den bossen där nere är väldigt lätt om du tar med dig en summon som finns innan innergården med 2 knighta

Summons fungerar bara online eller hur?

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Summons fungerar bara online eller hur?

Nej, inte NPC summon, de funkar offline?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Nej, inte NPC summon, de funkar offline?

Kan man? Hur funkar det? Vore ju kanon om man kunde få hjälp med twin princes som jag är fast på nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av nidnus:

Kan man? Hur funkar det? Vore ju kanon om man kunde få hjälp med twin princes som jag är fast på nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste vara embered, och de måste finnas NPC summons för den bossen. En del NPC summons är beroende av att man följt deras questline. Om du inte följt andra questlines tror jag Eygon of Carim är enda hoppet vid Twin Princes, då behöver du bara starta deras questline och inte ge henne dark scrolls.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du måste vara embered, och de måste finnas NPC summons för den bossen. En del NPC summons är beroende av att man följt deras questline. Om du inte följt andra questlines tror jag Eygon of Carim är enda hoppet vid Twin Princes, då behöver du bara starta deras questline och inte ge henne dark scrolls.

Sånna här grejer stör mig lite med spelet. Jag har inte kört något av de tidigare DS och det här är helt nytt för mig. Ingenstans har det förklarats hur det här fungerar. Exempelvis har jag börjat se på videos att folk gör gestures efter att de slaktat en boss, vad fyller det för funktion? Jag har inte en aning.

Ska se om jag kan få det att fungera i vart fall. Det är nästan en hederssak att ta livet av Twin Princes nu

Tack för svar.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Kan man? Hur funkar det? Vore ju kanon om man kunde få hjälp med twin princes som jag är fast på nu.

Skickades från m.sweclockers.com

http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Lothric,+Younger+Prince

Kolla på Summons, deras märken bör synas i golvet.

Och du måste ha käkat en ember innan för att de ska synas.

Sirris bör finnas där utanför precis och även Orbecks om du givit honom 4 scrolls och köpt alla spells av honom.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Markusas:

http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Lothric,+Younger+Prince

Kolla på Summons, deras märken bör synas i golvet.

Och du måste ha käkat en ember innan för att de ska synas.

Sirris bör finnas där utanför precis och även Orbecks om du givit honom 4 scrolls och köpt alla spells av honom.

"Bör" är väl en mild överdrift. Jag har aldrig spelat någon av deras questlines så långt att de skulle synas där, och då har jag ändå klarat spelet i alla fall ett tiotal gånger, sannolikheten att någon som är på sin första playthrough och inte vet hur summons fungerar (man behöver använda summons för att komma så långt i questlinen) har gjort det är kanske inte enorm.

Så jag skulle nog säga att det är Eygon som är det man ska satsa på, eftersom han kan summonas så länge man inte satsat på hexes.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av nidnus:

Sånna här grejer stör mig lite med spelet. Jag har inte kört något av de tidigare DS och det här är helt nytt för mig. Ingenstans har det förklarats hur det här fungerar. Exempelvis har jag börjat se på videos att folk gör gestures efter att de slaktat en boss, vad fyller det för funktion? Jag har inte en aning.

Ska se om jag kan få det att fungera i vart fall. Det är nästan en hederssak att ta livet av Twin Princes nu

Tack för svar.

Ja det är väl olika, är just sånt jag gillar med spelet, att saker inte förklaras utan att man är strandsatt i en hård värld man själv måste ta reda på hur den fungerar, men gällande embers kan jag hålla med om att det kanske borde finnas någonstans i spelet man kan få en vettig förklaring om vad de gör.

Är man embered kan man summona spirits, NPCs eller andra spelare, man kan bli invadad, av NPCs eller andra spelare, och man har får 30% högre max HP. Och när man blir embered får man ju också automatiskt fullt liv.

Det finns bara en gesture i spelet som fyller en praktiskt funktion, alla andra är helt enkelt vad de heter; gester, eftersom ingen chatt finns är det vad man har för att uttrycka sina, eller sin karaktärs känslor.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ang. Twin Princes - jag minns att de var lite utmanande men den fighten tog inte mer än kanske 5-6 misslyckade försök. Inte för att skryta alltså, bara för att säga att det går. Mina tips:

1) Fundera på vilket vapen du har. Har du uppgraderat till +9 eller +10? Vilket vapen kör du? Ett bra OP vapen är Dark Sword som du får på drop från Darkwraiths (de två som slåss med träskvarelserna precis innan Abyss Watchers).

2) Har du infusat ditt vapen? Gör en passande infusion sett till dina stats. Var försiktig så du inte tar fel infusion (= en som tar bort scaling, ifall du har höga stats i resp scaling)

3) Använder du sköld, eller rullar du? Ta på dig någon av ringarna som gör att du rullar bättre (en gör dig osynlig en kort sekund, en bara allmänt förbättrar rullande).

4) Vad är vikten på alla dina saker? Folk i genomsnitt tycker det är enklare att köra under 70% equip load, så att man kan rulla enklare.

5) Gör du lock on på bossen, alltså trycker in R3? Det är ett bra trick för att nästan alltid ha ögonen på vad fienden hittar på.

6) Håll dig tillbaka, hugg när du får möjlighet. Kom ihåg att du kan rulla ur vägen på det mesta bara du timar rätt.

I värsta fall får du lägga upp en video på när du spelar, så kanske vi kan se om du gör något uppenbart fel?

Eller så har du redan klarat bossen. Grattis isf!

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

Hur klarar man den första mini bossen tidigt i spelet som warrior? man dör ju fan efter 2 hits? och sen när han transformar så är man död på 1 hit wtf ? jag visste att spelserien är svår men detta är ju bara löjligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur klarar man den första mini bossen tidigt i spelet som warrior? man dör ju fan efter 2 hits? och sen när han transformar så är man död på 1 hit wtf ? jag visste att spelserien är svår men detta är ju bara löjligt...

Finns väl lite olika sätt att gör det men jag bruka göra såhär.
håller avstånd hela tiden och försöka få han att höra sina stora angrepp där han hoppa i luften i båda faserna.
i fas 1 gör jag en rulle åt sidan och slå han 1 eller 2 gånger.
i fas 2 rulla jag mot han när han är i luften och samma där igen, 1 eller 2 slag sen dra jag mig tillbaka igen.
det viktigaste är just att inte blir girig. 1 eller 2 slag och sen dra man sig tillbaka.
finna kanske bättre sätt som nån annan kan tipsa om men det är det som har funkat för mig bäst.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Hur klarar man den första mini bossen tidigt i spelet som warrior? man dör ju fan efter 2 hits? och sen när han transformar så är man död på 1 hit wtf ? jag visste att spelserien är svår men detta är ju bara löjligt...

Det är en väldigt svår boss, speciellt för någon som är helt ny till serien. Kan trösta med att det blir "lättare" sen. Den är medvetet designad svår av utvecklarna för att säga "här måste du tänka, inte masha attacker".

För att svara på din fråga - se mina tidigare tips innan ditt inlägg. Bossar handlar inte om att masha attacker utan se deras mönster. Ofta lättare sagt än gjort. Jag har spelat DS1 men Iudex Gundyr tog mig minst 4 försök innan jag var nära.

Fler tips:
1) (denna har jag lyckats med) se till att du inte de-equippat ditt vapen
2) Håll avstånd, läs motståndaren.
3) Hoppa istället för att blockera alla attacker. Med rätt timing blir du inte träffad.
4) Spring förbi fienderna på väg till bossen för att spara tid och hp.
5) Iudex är svag mot eld. Om du har några bomber kvar, använd de. Men slösa inte bort dom för du har bara fått några stycken. Använd dem i slutfasen när du känner att "det här har jag".

Slutligen - tänk på att du ska ha kul när du spelar Det hade jag varenda gång av de dussinvis gånger jag dog på respektive boss, för jag kände att jag lärde mig något och "nästa gång, då jävlar". Du kan ju söka tips på youtube om det känns helt omöjligt. Som sagt är denna boss ovanligt svår.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

Tja kan någon som spelar necromancer förklara hur man får fireball spellen att fungera korrekt?

Permalänk
Skrivet av coffe09:

Tja kan någon som spelar necromancer förklara hur man får fireball spellen att fungera korrekt?

Necromancer? Vad har jag missat nu?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Necromancer? Vad har jag missat nu?

Han menar pyromancer tror jag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Han menar pyromancer tror jag.

Oh...skyller på febern haha, trodde det fanns några coola hexes jag hade missat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |