Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Still 5 dagar innan kill.
Nu gåre några timmar.

Skrivet av vulpix:

Om du ville vara konsekvent med dina jämförelser så är det bättre att jämföra sista raiden för expansionen med en annan sista raid.
HFC Mythic clearades på 15 dagar, bara Archimonde tog 472 tries.

Samt att Blizzard har erkänt att Xavius var markant undertuned.
Plus att ingen första raid i en expansion har varit speciellt svår.
Kan inte komma på någon iallafall.

Det är svårt att jämföra 8-12 år gamla World of Warcraft med den modernare varianten, de är helt enkelt skapta efter två helt olika visioner och målgrupper. Klasser och design-filosofin för spelet har förändrats helt sedan spelet släpptes och man spelar på ett annorlunda sett, exempelvis så hade inte klasserna förut i närheten så mycket mobilitet och verktyg som det finns idag, så PvE(Player versus Enemy) är anpassat efter detta.

Det går dock inte att neka att spelet har blivit väldigt tillgängligt och enklare för alla spelare att hoppa in i, alla ska kunna se alla raids och allt innehåll som spelet har att erbjuda genom exempelvis Raidfinder som är ett klick bort i en meny. Ingen ansträngning och ingen trappa att klättra efter uppdateringarnas gång(catch-up mechanics till inferno), spelare spelar patchen och inte spelet/expansionen längre.

Något som den äldre versionen av World of Warcraft saknade mer eller mindre helt och hållet var all berättelse av innehåll och karaktärer, spelet är mycket mer berättelse-drivet nu för tiden som borde hjälpa RPG känslan, medans borttagandet av andra RPG element genom tiderna drar ner det igen. Jag hade exempelvis ingen som helst aning om varför Illidan stod på toppen The Black Temple innan man försökte gräva sig ner eller kollade in Legion som expansion (Jag har inte spelat klart Warcraft 3 Story-mode, där bl.a Illidans historia är med).

Det finns tusen punkter att diskutera och ta upp här, så det är väldigt svårt. Men jag vill personligen få det till att spelet World of Warcraft inte är samma spel längre, och inte är riktat till samma folkgrupp som förut. När jag ändå ska jämföra så får jag dock hålla med @Tvelander om att spelet var svårare och tog längre tid förut, vilket tilltalar mig. Den äldre versionen av spelet hade till mig mycket mer djup och MMORPG-känsla, men på grund av min ställning här så förstår jag dock att min åsikt är jäv i frågan.

TL;DR
Jag lämnar en video här från Mike Preach som jag tycker är klart värd att se om man är intresserad av detta ämne, även om videon gjordes till Mists of Pandaria så tycker jag att den fortfarande passar in på dagens spel.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jonssown:

Det är svårt att jämföra 8-12 år gamla World of Warcraft med den modernare varianten, de är helt enkelt skapta efter två helt olika visioner och målgrupper. Klasser och design-filosofin för spelet har förändrats helt sedan spelet släpptes och man spelar på ett annorlunda sett, exempelvis så hade inte klasserna förut i närheten så mycket mobilitet och verktyg som det finns idag, så PvE(Player versus Enemy) är anpassat efter detta.

Det går dock inte att neka att spelet har blivit väldigt tillgängligt och enklare för alla spelare att hoppa in i, alla ska kunna se alla raids och allt innehåll som spelet har att erbjuda genom exempelvis Raidfinder som är ett klick bort i en meny. Ingen ansträngning och ingen trappa att klättra efter uppdateringarnas gång(catch-up mechanics till inferno), spelare spelar patchen och inte spelet/expansionen längre.

Något som den äldre versionen av World of Warcraft saknade mer eller mindre helt och hållet var all berättelse av innehåll och karaktärer, spelet är mycket mer berättelse-drivet nu för tiden som borde hjälpa RPG känslan, medans borttagandet av andra RPG element genom tiderna drar ner det igen. Jag hade exempelvis ingen som helst aning om varför Illidan stod på toppen The Black Temple innan man försökte gräva sig ner eller kollade in Legion som expansion (Jag har inte spelat klart Warcraft 3 Story-mode, där bl.a Illidans historia är med).

Det finns tusen punkter att diskutera och ta upp här, så det är väldigt svårt. Men jag vill personligen få det till att spelet World of Warcraft inte är samma spel längre, och inte är riktat till samma folkgrupp som förut. När jag ändå ska jämföra så får jag dock hålla med @Tvelander om att spelet var svårare och tog längre tid förut, vilket tilltalar mig. Den äldre versionen av spelet hade till mig mycket mer djup och MMORPG-känsla, men på grund av min ställning här så förstår jag dock att min åsikt är jäv i frågan.

TL;DR
Jag lämnar en video här från Mike Preach som jag tycker är klart värd att se om man är intresserad av detta ämne, även om videon gjordes till Mists of Pandaria så tycker jag att den fortfarande passar in på dagens spel.https://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo

Bra inlägg

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nån mer som håller med om att Paladiner är extremt OP när det gäller healingen? Vi har en i guilden som ligger på ca 25% healing medan vi andra ligger på 18% och neråt. Tittar man på totalen så ligger prästerna på nästan hälften så mycket healing done än paladinen och druiden ligger mitt emellan.

Har nån puggat Karazhan? Funkar det eller måste man köra guildrun?

Dålig druid om så är fallet. Paladin har bra tank healing men inte mycket mer än så, i en raid bör i princip alla andra ligga över dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Det är svårt att jämföra 8-12 år gamla World of Warcraft med den modernare varianten, de är helt enkelt skapta efter två helt olika visioner och målgrupper. Klasser och design-filosofin för spelet har förändrats helt sedan spelet släpptes och man spelar på ett annorlunda sett, exempelvis så hade inte klasserna förut i närheten så mycket mobilitet och verktyg som det finns idag, så PvE(Player versus Enemy) är anpassat efter detta.

Det går dock inte att neka att spelet har blivit väldigt tillgängligt och enklare för alla spelare att hoppa in i, alla ska kunna se alla raids och allt innehåll som spelet har att erbjuda genom exempelvis Raidfinder som är ett klick bort i en meny. Ingen ansträngning och ingen trappa att klättra efter uppdateringarnas gång(catch-up mechanics till inferno), spelare spelar patchen och inte spelet/expansionen längre.

Något som den äldre versionen av World of Warcraft saknade mer eller mindre helt och hållet var all berättelse av innehåll och karaktärer, spelet är mycket mer berättelse-drivet nu för tiden som borde hjälpa RPG känslan, medans borttagandet av andra RPG element genom tiderna drar ner det igen. Jag hade exempelvis ingen som helst aning om varför Illidan stod på toppen The Black Temple innan man försökte gräva sig ner eller kollade in Legion som expansion (Jag har inte spelat klart Warcraft 3 Story-mode, där bl.a Illidans historia är med).

Det finns tusen punkter att diskutera och ta upp här, så det är väldigt svårt. Men jag vill personligen få det till att spelet World of Warcraft inte är samma spel längre, och inte är riktat till samma folkgrupp som förut. När jag ändå ska jämföra så får jag dock hålla med @Tvelander om att spelet var svårare och tog längre tid förut, vilket tilltalar mig. Den äldre versionen av spelet hade till mig mycket mer djup och MMORPG-känsla, men på grund av min ställning här så förstår jag dock att min åsikt är jäv i frågan.

TL;DR
Jag lämnar en video här från Mike Preach som jag tycker är klart värd att se om man är intresserad av detta ämne, även om videon gjordes till Mists of Pandaria så tycker jag att den fortfarande passar in på dagens spel.https://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo

Jättebra skrivit. Ungefär så jag känner också. I mitt tycke har de förstört spelet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Någon som har guld farm tips? Har ca 24k nu och skulle behöva få upp till 70k för att köpa mer dagar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@of-doom: Skulle nog vara att sälja Obliterum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Någon som har guld farm tips? Har ca 24k nu och skulle behöva få upp till 70k för att köpa mer dagar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Lär dig använda dina professions på ett effektivt sätt, mycket bättre guld/h än att farma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brummond:

@of-doom: Skulle nog vara att sälja Obliterum.

Hur får jag tag i det? 😁 (Noob)

Skrivet av Ibymafayhas:

Lär dig använda dina professions på ett effektivt sätt, mycket bättre guld/h än att farma.

Får kolla in detta Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brummond:

Tack så mycket 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Blizzard har verkligen lyckats med tuning på ToV, riktigt bra fighter.
Ett plus i kanten att Helya mythic inte ännu har dött.

Permalänk
Medlem

Method 3/3 Mythic world first!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hur ska man specca som arms warrior?

Har skrapat ihop ilvl870 och är cirkus 270k dps single target.

Mötte en arms igår med 880ilvl och han låg på 550k

Han gav mig tips på att köra haste och mastery, strunta i crit. Utan vetskap har jag undvikit haste och bara kört på crit/mastery. Men när ska man sluta stacka haste? 20%?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur ska man specca som arms warrior?

Har skrapat ihop ilvl870 och är cirkus 270k dps single target.

Mötte en arms igår med 880ilvl och han låg på 550k

Han gav mig tips på att köra haste och mastery, strunta i crit. Utan vetskap har jag undvikit haste och bara kört på crit/mastery. Men när ska man sluta stacka haste? 20%?

Skickades från m.sweclockers.com

Mastery är med bred marginal bäst för arms.
Följt av haste och vers.
Mastery/haste har ju även fördelen att vara bäst kombination för Fury (fast haste>mastery där).

Och det är ingen risk att du hamnar över nån haste breakpoint om du inte har tillgång till mythic gear.

Permalänk
Medlem

Slänger ut en liten krok här...
Vi har en semi-casual Alliance-guild vid namn Einhärjar på Quel'Thalas som nu söker efter några fler trevliga dps.
Vi fokuserar på att kombinera familjeliv med raidande (jag själv har 2 döttrar och flera andra i guilden har barn i olika åldrar), därför har vi inga krav på raid-närvaro, dock har vi krav på att om man ska vara med på en raid ska man vara påläst om taktiker och sin klass, kunna grundläggande rotationer och stat weights, samt komma i tid, förberedd med flask och mat (och runes på progress nights).
Dessutom har vi krav på att man använder Discord voice chat och DBM eller liknande boss-addon.

Vi ställer däremot inga krav på att man ska spela en viss klass eller spec, med viss reservation för att om en spec är klart sämre än andra för en klass, så tar vi en diskussion med vederbörande. Dock är det inget som vi har behövt ta upp hittills, då vi värderar ett trevligt humör och social kompetens före dps och ilvl. Vi spelar helt enkelt för att det är kul, och ju fler som kan spela det dom vill spela desto roligare blir det för alla

Vi försöker köra tisdagar, torsdagar och söndagar 20-22, men är något för få för att komma igång riktigt i EN HC. Vi har tidigare kört mera seriöst på olika nivåer genom expansionerna (vissa av oss har spelat tillsammans sen vanilla beta), men nu med jobb, barn och hus så finns inte den tiden kvar.
Men vi försöker ändå nöta på i vår egen lilla takt
Ibland får vi ställa in raids för att exempelvis en tank eller healer har sjuka barn, måste jobba över etc, men då kör vi lite Mythic+ eller leker runt i legacy raids istället för att jag transmogs och achievements, något vi annars gör lite titt som tätt i veckan i övrigt.

Låter det intressant så släng iväg ett PM till mig här, whisper ingame (Nidhögg till mig eller Katsa till GM, eller fråga en member efter en officer så kan dom peka dig rätt).

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk

Trodde jag var megaklar med WoW efter MoP men nu börjar jag snegla på att hoppa in och börja lira lite igen. Vad har hänt sen MoP? kollat lite streamers och videor och överlag känns det som att det hänt en helveeeetes massa...ingen som orkar ta sig tiden och konkludera ihop vad som är annorlunda??

Saker jag märkt:

Köpa tid för guld!? omfg är guldcappad sen länge...hur funkar det?
Artifakter!? - vafan e det?
Garrisons? e vadå?
Ingen specifik PVP-gear?
Vad har hänt med dungeons och raids? massa olika "levels" och inte längre heroic vs. normal?

Vad mer kan ni komma på som är rejält annorlunda sen MoP?

Permalänk
Skrivet av misguided:

Trodde jag var megaklar med WoW efter MoP men nu börjar jag snegla på att hoppa in och börja lira lite igen. Vad har hänt sen MoP? kollat lite streamers och videor och överlag känns det som att det hänt en helveeeetes massa...ingen som orkar ta sig tiden och konkludera ihop vad som är annorlunda??

Saker jag märkt:

Köpa tid för guld!? omfg är guldcappad sen länge...hur funkar det?
Artifakter!? - vafan e det?
Garrisons? e vadå?
Ingen specifik PVP-gear?
Vad har hänt med dungeons och raids? massa olika "levels" och inte längre heroic vs. normal?

Vad mer kan ni komma på som är rejält annorlunda sen MoP?

Yes, tokens kallas det, går att göra omvänt också. Köpa guld för riktiga pengar. In-game shopen/ah har de delarna.
Artefakter är vapnen som man har. Finns inga vapen som droppar längre, iaf inga vettiga, finns lite lvl/quest gear, men det är grönt skit
Ett vapen per specc som man sen lvlar med talents som man farmar ihop.
Garrisons är no more. Class halls finns i legion där man springer runt å gör lite uppdrag osv.
Jora, pvp-gear finns, men där har jag dålig koll, inte orkat läsa på allt om alla förändringarna.
Normal, LFR, Heroic är som vanligt. Sen har de lagt till Mythic, typ som challange mode i mop, fast man istället får en svårare dungenon och chans till bättre loot ju fortare man klarar de. Går att öka svårighetsgraden en hel del.

World quests och professions är helt annorlunda, inga dailies i de formen som de fanns förut, nu är det dailies i from av world quests i den nya zonen som ger, gear, mats, osv.

Professions har krympt en hel del i antal recept osv. Ranks är tillagt istället som antingen minskar materialåtgången eller ökar antalet man kan få per item man craftar.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk

En fråga gällande Mythic Keystones: Går det att få tag i fler än en nyckel per vecka?

Exempel: Jag får en key genom "chesten" i min Class Hall denna vecka. Den nyckeln blir senare "depleted" - kan jag få en ny nyckel för veckan då (genom att göra vanliga Mythics), eller kan jag endast använda min "depleted key" och därmed vänta till nästa vecka för en ny chans?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

En fråga gällande Mythic Keystones: Går det att få tag i fler än en nyckel per vecka?

Exempel: Jag får en key genom "chesten" i min Class Hall denna vecka. Den nyckeln blir senare "depleted" - kan jag få en ny nyckel för veckan då (genom att göra vanliga Mythics), eller kan jag endast använda min "depleted key" och därmed vänta till nästa vecka för en ny chans?

Du har bara en per vecka.
Klarar du din depleted på tiden blir den en vanlig igen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

För varje instans med nyckel man klarar får man ju en ny. Så t.ex. om du har en Halls of Valor +2 från chesten å använder den, klarar instansen på tiden, får du ju en ny. Den kan va upp till +5 till en annan instans beroende på hur fort ni klarat +2.

Är den nyckeln depleted så kan du ju köra instansen å få den vanlig som BergHa skriver. Och därifrån är det ju bara å köra vidare.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

En fråga gällande Mythic Keystones: Går det att få tag i fler än en nyckel per vecka?

Exempel: Jag får en key genom "chesten" i min Class Hall denna vecka. Den nyckeln blir senare "depleted" - kan jag få en ny nyckel för veckan då (genom att göra vanliga Mythics), eller kan jag endast använda min "depleted key" och därmed vänta till nästa vecka för en ny chans?

Alla characters kan bara få 1 per vecka men du kan spela hur många m+ som helst genom att använda andras

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur ska man specca som arms warrior?

Har skrapat ihop ilvl870 och är cirkus 270k dps single target.

Mötte en arms igår med 880ilvl och han låg på 550k

Han gav mig tips på att köra haste och mastery, strunta i crit. Utan vetskap har jag undvikit haste och bara kört på crit/mastery. Men när ska man sluta stacka haste? 20%?

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta brukar säga mellan 20-30% på arms warrior. Har inte en själv men ser det ofta i chatten samt en kompis kör arms warrior. Dessutom så säger de flesta guidesen också det, t.ex. Wowhead eller Icy-veins. Det är lätt att kolla upp sånt här så försök göra det innan du frågar på forum, sen finns det säkert någon i general eller i din guild, om du är i någon, som är villig att hjälpa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemea:

De flesta brukar säga mellan 20-30% på arms warrior. Har inte en själv men ser det ofta i chatten samt en kompis kör arms warrior. Dessutom så säger de flesta guidesen också det, t.ex. Wowhead eller Icy-veins. Det är lätt att kolla upp sånt här så försök göra det innan du frågar på forum, sen finns det säkert någon i general eller i din guild, om du är i någon, som är villig att hjälpa dig

jo, kollade upp detta när jag började legion då var haste som botten stat. Sen kollade jag upp det igen och ena sidan säger
Stat Priority
Mastery > Strength > Versatility > Haste > Crit

och annan

The stat priority for Arms Warrior is:

Mastery;
Haste;
Versatility;
Strength;
Critical Strike.

Men tack ska se om jag kan skrapa fram 25%

Permalänk
Medlem

Tjena alla.

Jag har värdelös FPS på just ett enda spel och det är WoW. Har bra prestanda i allt annat jag gör t.ex bf1 100+ fps med allt på ultra i 1440p m.m.. Men just wow får jag inte till. Finns det några speciella inställningar?

Det gäller datorn i sign.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Entusiast
Skrivet av noobonur:

Tjena alla.

Jag har värdelös FPS på just ett enda spel och det är WoW. Har bra prestanda i allt annat jag gör t.ex bf1 100+ fps med allt på ultra i 1440p m.m.. Men just wow får jag inte till. Finns det några speciella inställningar?

Det gäller datorn i sign.

Vad betraktar du som "värdelös" FPS?
Kontrollera att du inte har dragit upp Render Scale under Advanced i systeminställningarna till 200%, den ska vara på 100. Se också över dina AA- inställningar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noobonur:

Tjena alla.

Jag har värdelös FPS på just ett enda spel och det är WoW. Har bra prestanda i allt annat jag gör t.ex bf1 100+ fps med allt på ultra i 1440p m.m.. Men just wow får jag inte till. Finns det några speciella inställningar?

Det gäller datorn i sign.

Allt på Ultra, Shadows Lägsta och sen View distance 3/10.

Render scale 100%.

Detta är standard att spela med. testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vad betraktar du som "värdelös" FPS?
Kontrollera att du inte har dragit upp Render Scale under Advanced i systeminställningarna till 200%, den ska vara på 100. Se också över dina AA- inställningar.

Har render scale 100 och värdelös fps stavas från 35-60.. vilket jag tycker är riktigt dåligt för min dator.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Allt på Ultra, Shadows Lägsta och sen View distance 3/10.

Render scale 100%.

Detta är standard att spela med. testa!

Tack! Glider runt med 170-180 fps nu. Problemet innan var också att mitt grafikkort jobbade ca 40% den verkar tuffa på 99% nu

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Tack! Glider runt med 170-180 fps nu. Problemet innan var också att mitt grafikkort jobbade ca 40% den verkar tuffa på 99% nu

Det är för att vissa inställningar är CPU-krävande, så som Shadow och View distance så din CPU blev flaskhals. Finns typ ingen processor som kan maxa dessa med vettig FPS.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Det är för att vissa inställningar är CPU-krävande, så som Shadow och View distance så din CPU blev flaskhals. Finns typ ingen processor som kan maxa dessa med vettig FPS.

Det var inte de som löste problemet eller flaskhals verkar vara någon bugg då gpu och cpu jobbade på 30-40% nu i windowed mode så jobbar gpu 100% och jag får ut bra fps med allt på max max

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim