Bra och Säkert ställe att bo i Stockholm som Tonåring?

Permalänk
Medlem

18000 nya lägenheter byggs i Barkarbystaden, nära till alla butiker och 17 minuter med tåg till centralen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Sen att det finns rötägg runt om i hela Stockholm gör ju inte någon utav förorterna som helhet mindre säker. De farligaste områdena i hela Stockholms län är stadskärnan med områden som Norrmalm och Södermalm men dem pratar inte någon om eftersom att det är "status" att bo innanför tullarna.

Jag tycker du ska leta i områden som ligger strax utanför tullarna. Typ Enskede, Älta, Orminge, Skogås, Handen, Alvik, Abrahamsberg, Hammarby höjden, Blåsut, Globenområdet, Gullmarsplan, Årsta, Årstaberg, Essingeöarna, Bromma, Spånga.

Tänk på att till en början kan det komma att bli att du bara hyr ett rum, men sånt kan vara väldigt chill det med.

Essingeöarna ligger innanför tullarna... Tror dock inte att det går att få tag på något där heller, åtminstone inte för det priset. Har dock ingen större koll.

Hittar du något ändå kanske vi träffas, är lika gammal som du. Men jag slipper nog leta bostad eftersom jag bor i Stockholm!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

@thethieme:
Det känns ju skönt som bostadsägare. Men kan bostadsbristen minska inom 9 år? Ifall jag lyckas ta både studenten och utbilda mig till mitt dröm yrke i Stockholm, så kanske värdet av lägenheten. Jag har tittat lite på qasa.se och verkar som en lägenhet runt 1.5-2.25 miljoner är värd 10k-15k som är ju fantastiskt. Men lite trist ifall hyran minskar till 5-7k i månaden. 7K är fortfarande riktigt bra. Under en 5 års period skulle en lägenhet med hyran 7000kr/m kunna betala för hela min gymnasiegång (mat,el,hyra,avgift,osv.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Det känns som att undertexten är pga. att det bor invandrare i de där områdena. Eftersom att de är väldigt tätbebyggda områden där merparten av befolkningen är invandrare.

För överlag är det säkert att bo precis vart fan som helst i Storstockholm så länge man beter sig som normalt folk gör. Och vad "normalt" beteende beträffar så skulle jag påstå att det är att behandla alla lika oavsett kön, "ras", eller sexuell läggning, som egentligen borde vara självklart.

Sen att det finns rötägg runt om i hela Stockholm gör ju inte någon utav förorterna som helhet mindre säker. De farligaste områdena i hela Stockholms län är stadskärnan med områden som Norrmalm och Södermalm men dem pratar inte någon om eftersom att det är "status" att bo innanför tullarna.

Varför blandar du in var människor är födda? Missar jag något här?

Permalänk

@Trokder: Låter ju suveränt. Är dem listade på Hemnet? Den billigaste bostaden jag hittade i "Barkarbystaden" var ett hus på 55 kvadrat för 2 miljoner.

När jag sökte Barkarby så hittade jag en härlig lägenhet för 1.35 miljoner men resten var för stora för mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Jag tycker du ska leta i områden som ligger strax utanför tullarna. Typ Enskede, Älta, Orminge, Skogås, Handen, Alvik, Abrahamsberg, Hammarby höjden, Blåsut, Globenområdet, Gullmarsplan, Årsta, Årstaberg, Essingeöarna, Bromma, Spånga.

Tänk på att till en början kan det komma att bli att du bara hyr ett rum, men sånt kan vara väldigt chill det med.

Mycket bra tips.
Vill bara lägga in att Orminge är att glömma sålänge du är ute efter hyresrätter, allting där är ombildat till bostadsrätter.
Väldigt fina lägenheter till ett lite lägre pris dock!
Jag bor själv i Björknäs som ligger på sin höjd 5 minuter ifrån orminge, jag har kortare resväg till Slussen än en kompis som bor på Östermalm.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

@trollhattan:
Kan du förklara varför han tycker dessa områden är farliga, och varför du inte håller med?
Jag är inte bekant med Stockholm.

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt på qasa.se känns helt galet 14k för en 1:a nån för 15k fattar inte att folk betalar det.
Eller så är folk riktigt desperata. Känns helt klart som det är bostadsrättsägarens marknad men där börjar vi tala om ockerhyror man kan då ansöka om att få tillbaka pengar.
Oavsett om det är en bostadsrätt eller hyresrätt man hyr i andra hand har de inte rätt att ta ut ockerhyror utan enbart drygt 10% till om den är möblerad lägenhet.
Många vet inte detta utan betalar dessa ockerhyror.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av TobaWan:

Kollade lite snabbt på qasa.se känns helt galet 14k för en 1:a nån för 15k fattar inte att folk betalar det.
Eller så är folk riktigt desperata. Känns helt klart som det är bostadsrättsägarens marknad men där börjar vi tala om ockerhyror man kan då ansöka om att få tillbaka pengar.
Oavsett om det är en bostadsrätt eller hyresrätt man hyr i andra hand har de inte rätt att ta ut ockerhyror utan enbart drygt 10% till om den är möblerad lägenhet.
Många vet inte detta utan betalar dessa ockerhyror.

Vad tror du man borde kunna få ut ur en 2 miljoners lägenhet?. Jag skulle säga att 6kkr borde vara rimligt. Men var kan jag hitta en lägenhet för så pass lågt pris, för att bo i själv under första terminen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Vad tror du man borde kunna få ut ur en 2 miljoners lägenhet?. Jag skulle säga att 6kkr borde vara rimligt. Men var kan jag hitta en lägenhet för så pass lågt pris, för att bo i själv under första terminen.

Då skulle jag kolla Antingen förorter i Norr tex Sollentuna , Upplands Väsby, Märsta , Järfälla , Kallhäll, Alt Söderort tex Hagsätra möjligen Högdalen.

Lite längre ut på de flesta linjerna oavsett Tunnelbana eller Pendeltåg. Bara ca 20min utanför T-Centralen sjunker priserna till ja 1,2-2 Mille för en 1:a.
Exempel i Märsta: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-marsta-ekilla-si...
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-marsta-centralt-...
Ca 38Min med pendeln alt 20min med regionaltåg.

Kallhäll: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-kallhall-jarfall... ca 23min med pendeln

Farsta: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-farsta-stockholm... ca 18-20min Tunnelbana

Bandhagen, Högdalen, Hagsätra: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-bandhagen-stockh...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-hagsatra-stockho... mellan 17-23min Tunnelbana

Sen får du vara beredd på bud brukar väl öka mellan 200-500tusen beroende på lägenhet och intresse givetvis.
Så om 2 Mille är max skulle jag kolla på nått som har utgångspris max 1,5 tom 1,6 sen en avgift på högst 3k i månaden då kommer man under 5-6k mån med lån.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Lidingö, Danderyd, Täby
Men här får du inga polare som skyddar dig sen när ni åker till gangster-hoodsen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Essingeöarna ligger innanför tullarna... Tror dock inte att det går att få tag på något där heller, åtminstone inte för det priset. Har dock ingen större koll.

Essingeöarna ligger bortom tullarna, Västra halvan av Kungsholmen är förort och mer det det är det inte.

On Topic: Det är givetvis så att alla investeringar är risktaganden och när det gäller bostadsköp så är det fler faktorer än prisutvecklingen: Föreningen är viktigast.
Om man nu ändå tänker sig att man ska göra vinst på affären så gäller där samma sak som alltid: potentialen till förändring.
- Jag råder där emot. Satsa på ett boende som är problemfritt så att du slipper hålla på med dumheter.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Du har ju även Nacka/Värmdö. Har några polare som köpte nybygge här på Värmdö nyligen för 1.3-1.4milj. Men det är en bit ifrån centrala Stockholm, men man vänjer sig efter ett tag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av khawaja:

Jag skulle rekommendera att kolla på lägenheter i Solna eller Sundbyberg! Nära till stan, bra kommunikationer och väldigt bra områden.

Och hyffsat väl dyra för en som pluggar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av trollhattan:

Kan vara det naivaste inlägget jag sett på hela sweclockers någonsin, då kan du ju flytta till Hässelby Gård, Husby, Akalla, Södertälje, Tensta, Rinkeby eller något annat av de ytterligare cirka 10 "säkra" områdena i sthlm området då.

Även jag råkar bo i Södertälje. Vad menar du inte är säkert här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

@ginhev:
Riktigt fin. Ränta är ju den stora kostnaden skulle jag tro, men vi får se.

Vad tror du är säkrast? Att bo i förorten där det brukar vara lugnare. Eller i centrala Stockholm där det finns många fler poliser och mycket mer folk på gatorna under kvällarna.

En annan sak jag undrar är hur lätt det är att hyra ut lägenheten när jag tagit studenten/examen. Verkar vara lättare att hyra en lägenhet i centrala Stockholm till skillnad från t.ex. Skärholmen, men det är nog lätt i hela Stockholm i nuvarande bostadsbristen.

Sista saken jag funderar över, som kanske är mer personlig, är att välja mellan liten lägenhet nära skola och affärer (asiatiska affärer,mataffärer,varuhus,mm) eller en lägenhet som är någon större i förorten. Skulle ju liksom vara riktigt Nice att ha ett sovrum och ett separat plugg rum.
Men det viktigaste är ekonomiska aspekterna.

Jag har själv bott i lägenhet under min gymnasietid och hade jag varit du hade jag definitivt satsat på en mindre lägenhet med bra läge över en större lägenhet! Att bo nära buss / tunnelbana är skitbra!

Permalänk
Medlem

Optimalt måste vara om du kan bo i en studentlägenhet, de är billiga och de finns en hel del som ligger centralt. Efter lite snabb googling så verkar man eventuellt få bo i studentlägenheter om gymnasiet har riksintag.

Permalänk
Skrivet av TobaWan:

Då skulle jag kolla Antingen förorter i Norr tex Sollentuna , Upplands Väsby, Märsta , Järfälla , Kallhäll, Alt Söderort tex Hagsätra möjligen Högdalen.

Lite längre ut på de flesta linjerna oavsett Tunnelbana eller Pendeltåg. Bara ca 20min utanför T-Centralen sjunker priserna till ja 1,2-2 Mille för en 1:a.
Exempel i Märsta: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-marsta-ekilla-si...
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-marsta-centralt-...
Ca 38Min med pendeln alt 20min med regionaltåg.

Kallhäll: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-kallhall-jarfall... ca 23min med pendeln

Farsta: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-farsta-stockholm... ca 18-20min Tunnelbana

Bandhagen, Högdalen, Hagsätra: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-bandhagen-stockh...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-hagsatra-stockho... mellan 17-23min Tunnelbana

Sen får du vara beredd på bud brukar väl öka mellan 200-500tusen beroende på lägenhet och intresse givetvis.
Så om 2 Mille är max skulle jag kolla på nått som har utgångspris max 1,5 tom 1,6 sen en avgift på högst 3k i månaden då kommer man under 5-6k mån med lån.

Tack så mycket för alla länkar, men hur får du dem tiderna? Enligt google maps tar det lite över en timma till centralen från Märsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Tack så mycket för alla länkar, men hur får du dem tiderna? Enligt google maps tar det lite över en timma till centralen från Märsta.

Kolla www.sl.se istället, där får du tiderna med kollektivtrafiken.
Märsta-Stockholm Central tar precis som TobaWan skriver 38 minuter med pendeltåget och ca 20 minuter med regionaltåget om det inte är några störningar i trafiken.
Vet inte vad du sökt på när du kollat google maps heller för om jag söker Märsta till centralen på google maps så får jag upp 21 minuter regionaltåg, 38 minuter pendeltåg och 36 minuter med bil via E4.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Kolla www.sl.se istället, där får du tiderna med kollektivtrafiken.
Märsta-Stockholm Central tar precis som TobaWan skriver 38 minuter med pendeltåget och ca 20 minuter med regionaltåget om det inte är några störningar i trafiken.
Vet inte vad du sökt på när du kollat google maps heller för om jag söker Märsta till centralen på google maps så får jag upp 21 minuter regionaltåg, 38 minuter pendeltåg och 36 minuter med bil via E4.

Jag ska nog pröva SL. Kan vara att maps räknar med tiden att gå till stationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag ska nog pröva SL. Kan vara att maps räknar med tiden att gå till stationen.

Har du skrivit in en specifik adress i Märsta kan det ju mycket väl vara så att det stämmer med en timme, men kollar du specifikt Märsta Centrum/Station så stämmer det inte
Bara för att Märsta är en mindre ort i Stockholms Län betyder inte att det är ett litet ställe så att ta sig från en specifik adress in till centrum kan ju ta en liten stund, du skriver att du kommer från en kommun med ca 30k invånare, det är samma invånarantal som finns bara i tätorten Märsta som hyser majoriteten av kommunen Sigtunas invånare.

För att tillägga lite när du väljer vart du vill söka lägenhet kan du ju slå ett snabbt öga på http://www.scb.se/medborgarundersokningen/ för att kolla lite på de undersökningsresultat om hur invånarna i respektive kommuner känner sig när det kommer till allt mellan himmel och jord, typ trygghet, kommunikation, vägar, skolor osv.

Bor själv i Norrort (Sollentuna) och kollar man på de kommuner som finns där så är det lätt att se att just Sollentuna ligger en ganska bra bit över snittet i Sverige på de flesta punkter (Sollentuna fick faktiskt bästa snitt i hela Sverige i hösten undersökning) medans grannkommunen Upplands Väsby ligger under snittet i Sverige på väldigt många punkter inklusive trygghet.
En annan grannkommun är Täby som även den ligger över snittet för Sverige på de flesta punkter, även Järfälla ligger högre på det mesta men ligger lägre än snittet när det kommer till trygghet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Hur är Grimsta som område?

Permalänk
Medlem

Upplands-väsby är helt ok, ca 25 min med pendeln till stan

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag vill förtydliga mig. Jag är en invandrare, och jag är inte rädd för invandrare. Jag bor i ett svenskt område i min stad, men jag har 5 vänner som är invandrare och 3 som är svenskar. Jag trivs med all folk som inte är hycklare eller/och ignoranta.
Jag är dock inte den stereotypiska invandrare som några tänkt sig, innan dem lärt känna mig. Min familj har bott i Sverige i ca. 10 år, men jag skulle ändå anse att vi tillhör övre medelklassen, även om vi inte beter oss som det.

Ah, kanske lite onödigt mycket information, men det var lite underlättande.

I alla fall,
jag har inget imot att bo bland invandrare eller svenskar. Jag gillar mångkultur!
Jag är rädd för:
1. Fullgubbar som vill blanda in mig i något, i t.ex. I deras konversation. Nog inget större problem i mer livliga områden i Stockholm då jag aldrig är ensam.
2. Gäng av wannabe gangsters.
3. Rasister
4. Skottlossningar
5. m.m

Som sagt, så bor jag i en storstad, så jag vet inte vad som kan vara farligt/läskigt. Jag vill bara kunna känna mig trygg när jag till ett kafé klockan 20.00 med en klasskamrat och jobba på ett skolarbete.
Jag vill kunna gå till en ostasiatisk butik för att pröva på några nya smaker av nudlar och annan "exotisk mat" utan att bli frågad av en 40 år gammal främling, var mina föräldrar bor.

Vist förstår man är rädd för olika saker (även jag kan bli det av banala saker).

Men flesta svenska är rätt blyga (inte alla, men många), sen i större städer brukar det snarare bli ännu mer åt det egoistiska hållet där man inte ens hälsar/tittar på någon. Risken är troligare i mindre städer/byar i så fall Så är inte någon större risk att någon pratar med dig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vist förstår man är rädd för olika saker (även jag kan bli det av banala saker).

Men flesta svenska är rätt blyga (inte alla, men många), sen i större städer brukar det snarare bli ännu mer åt det egoistiska hållet där man inte ens hälsar/tittar på någon. Risken är troligare i mindre städer/byar i så fall Så är inte någon större risk att någon pratar med dig.

Förutom just fyllegubbar då som mer än gärna kommer fram och pratar med en oavsett hur ointresserad man visar sig vara, detta oftast runt centralen eller på tåg/tunnelbana.
Har dock aldrig råkat ut för att dessa beter sig hotfullt på något sätt utan de framstår mest som tragikomiska.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Förutom just fyllegubbar då som mer än gärna kommer fram och pratar med en oavsett hur ointresserad man visar sig vara, detta oftast runt centralen eller på tåg/tunnelbana.
Har dock aldrig råkat ut för att dessa beter sig hotfullt på något sätt utan de framstår mest som tragikomiska.

JO då men kan även vara rätt trevliga, speciellt gamla A-lagare kan vara riktiga stjärnor

Men är ju så att dom lever utanför samhället, så även dom behöver någon att prata med ibland.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vist förstår man är rädd för olika saker (även jag kan bli det av banala saker).

Men flesta svenska är rätt blyga (inte alla, men många), sen i större städer brukar det snarare bli ännu mer åt det egoistiska hållet där man inte ens hälsar/tittar på någon. Risken är troligare i mindre städer/byar i så fall Så är inte någon större risk att någon pratar med dig.

Jag hoppas det, men är inte så läskigt egentligen, bara lite obehagligt.

Skrivet av TiasE:

Förutom just fyllegubbar då som mer än gärna kommer fram och pratar med en oavsett hur ointresserad man visar sig vara, detta oftast runt centralen eller på tåg/tunnelbana.
Har dock aldrig råkat ut för att dessa beter sig hotfullt på något sätt utan de framstår mest som tragikomiska.

Precis vad jag tänker! Men jag kanske inte borde vara rädd, eftersom berusade män kanske inte är så farliga. Men så klart är det obehagligt. Speciellt för mig som är 162 centimeter lång. Kommer växa ca. 5-10 centimeter mer så saken kommer inte bli mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Kungsängen, bor där själv i centrum. Kvartstrafik på tågen och det tar ca 25 med pendeln till city. Nära till skog/sjöar etc också.

Sen har du ju Bro och Bålsta på samma pendelsträcka.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag hoppas det, men är inte så läskigt egentligen, bara lite obehagligt.
Precis vad jag tänker! Men jag kanske inte borde vara rädd, eftersom berusade män kanske inte är så farliga. Men så klart är det obehagligt. Speciellt för mig som är 162 centimeter lång. Kommer växa ca. 5-10 centimeter mer så saken kommer inte bli mycket bättre.

Den typen är inget att oroa sig för, de vill ju egentligen bara ha någon att prata med, ungdomar 15-22 som tycker det är tufft att slå sönder saker och vara allmänt uppkäftiga mot allt och alla är bra mycket obehagligare, speciellt som de oftast går runt i grupp. Men dessa är relativt ovanliga att stöta på och märks mest av om du är ensam ute nattetid i vissa områden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Den typen är inget att oroa sig för, de vill ju egentligen bara ha någon att prata med, ungdomar 15-22 som tycker det är tufft att slå sönder saker och vara allmänt uppkäftiga mot allt och alla är bra mycket obehagligare, speciellt som de oftast går runt i grupp. Men dessa är relativt ovanliga att stöta på och märks mest av om du är ensam ute nattetid i vissa områden.

Det är ju så trist att bemötas av sådana typer av människor. Förstör för alla.