Ny telefon eller roota Galaxy S3

Permalänk
Medlem

Ny telefon eller roota Galaxy S3

Så nu på den 29 Augusti går min bindningstid ut på 3, jag funderar att byta till Tele 2 får mycket mer surf hos dem till bättre pris!
Men problemet för mig är ska jag behålla min Galaxy S3 (I9300) låsa upp och roota eller ska jag skaffa ny mobil?
Är det värt att låsa upp och roota?

Och jag skaffar nytt står det mellan Samsung S6, Sony Z3+ och Iphone 6!

Hur skulle ni gjort?

Permalänk
Medlem

Roota en s3 och installera clean rom så blir mobilen som ny.Går alltid att återställa den med orginal rom ifall du ska sälja den

http://download.cyanogenmod.org/?device=i9300

glömde en länk
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia: OK, vilken av dessa ska man ladda ner? behöver man låsa upp mobilen innan installera?

Permalänk
Medlem

Comviq har ett väldigt bra erbjudande på galaxy s6 just nu http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029

Till och med billigare än galaxy s5

Permalänk
Skrivet av Mr.Z:

Så nu på den 29 Augusti går min bindningstid ut på 3, jag funderar att byta till Tele 2 får mycket mer surf hos dem till bättre pris!
Men problemet för mig är ska jag behålla min Galaxy S3 (I9300) låsa upp och roota eller ska jag skaffa ny mobil?
Är det värt att låsa upp och roota?

Och jag skaffar nytt står det mellan Samsung S6, Sony Z3+ och Iphone 6!

Hur skulle ni gjort?

Jag var i lite samma situation, min S3a var seg som sirap efter 3års användning och jag var rätt nära att köpa en ny telefon när jag bestämde mig för att nolla telefonen och köra om allt på nytt (redan rootad). Skillnaden är som dag och natt och den är snabb som ny igen.
Spelar du inte på telefonen så räcker prestandan i en S3a gott och väl, det ända jag saknar i min är 4G surf då Telenor "uppgraderade" mitt frisurf abonnemang att inkludera det samt att jag funderar lite på ett nytt batteri då det inte är helt hundra längre efter 3års användning..

Skrivet av Hemmabra:

Comviq har ett väldigt bra erbjudande på galaxy s6 just nu http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029

Till och med billigare än galaxy s5

Faktiskt rätt billigt, men lite lite data och så är det Comviq, inte testat på länge men de hade typ sämst mottagning tidigare i alla fall.

Permalänk
Medlem

En ny Rom i din Galaxy S3 är fint som snus
Läs på noga och gör dig själv en tjänst och börja med en Rom som är Stabil. Finns många häftiga Rommar som beter sig lite som dom vill

Ska du byta telefon så är mitt råd om det blir en Sony Z3+ att skaffa ett ordentligt skal som skyddar hela kroppen och skärmen.
Den spricker lätt tyvärr.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ska själv rota om min Not3 har massa skräp i den nu när jag har Samsungs Android 5.0
Ska lägga in 5.1.1 ren så man slipper massa skräp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Jag var i lite samma situation, min S3a var seg som sirap efter 3års användning och jag var rätt nära att köpa en ny telefon när jag bestämde mig för att nolla telefonen och köra om allt på nytt (redan rootad). Skillnaden är som dag och natt och den är snabb som ny igen.
Spelar du inte på telefonen så räcker prestandan i en S3a gott och väl, det ända jag saknar i min är 4G surf då Telenor "uppgraderade" mitt frisurf abonnemang att inkludera det samt att jag funderar lite på ett nytt batteri då det inte är helt hundra längre efter 3års användning..

Faktiskt rätt billigt, men lite lite data och så är det Comviq, inte testat på länge men de hade typ sämst mottagning tidigare i alla fall.

Comviq ägs av Tele2 och använder deras nät så om comviq har dålig täckning så har Tele2 det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Idleworks:

Comviq ägs av Tele2 och använder deras nät så om comviq har dålig täckning så har Tele2 det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vilken Ironi att jag var på väg att skriva lika dålig täckning som Tele2 då, fast beror ju självklart på vart man befinner sig i landet hur deras täckning ser ut.
Tele2 är ända operatören vi lyckats avbryta ett abonnemang med baserat på att de inte kunde leverera täckning dock men det var ett par år sen.

Permalänk
Medlem

@fermia:

Vilken version använder du dig av? Är den stabil? Får man de senaste säkerhets uppdateringarna?

Permalänk
Inaktiv

Testa Cyanogenmods installer. Rootar och flashar allt helt automatiskt. Du får en väldigt stabil Kitkat version 4.4.4

Permalänk

Jag skulle rekommendera att rota och installera custom rom, Cyanogenmod är väldigt bra, även deras nighlies är riktigt stabila (lite olika från uppdatering till uppdatering dock).
Cyanogenmod är väldigt likt stock, dock med en massa annat bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crockett:

Testa Cyanogenmods installer. Rootar och flashar allt helt automatiskt. Du får en väldigt stabil Kitkat version 4.4.4

Jag skulle gärna vilja testa på min S3:a.
Men har totalt noll koll på hur man ska göra.
Är det risk att telefonen blir oanvändbar om man gör fel?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mange43:

Jag skulle gärna vilja testa på min S3:a.
Men har totalt noll koll på hur man ska göra.
Är det risk att telefonen blir oanvändbar om man gör fel?

Nja den går nog att få igång men du kanske behöver hjälp med det om du misslyckats, S3 är ju ganska vanlig och det finns mycket guider och enkla verktyg till den.

Risken att du dödar telefonen permanent är liten men du kanske inte kan använda den på ett tag om du behöver hjälp med att få fart på den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.