Jo håller med om att 970 inte är dåligt kort och jag möjligen hjälpte till att lägga ved på brasan, men tyckte det var i alla fall fult gjort att dölja detta. Vist kortet påvisade inget fel även när recensenter testade om kortet.
Även som det brukligt brukar vara vid ny arkitektur brukar det släppas roadmaps hur gpu:n är uppbyggd t.ex. Detta med 204 så var det helt utelämnat, jag blev rätt förvånad då varför dom inte ville visa upp hur dom gjort 970 och 980.
Men kom ju fram sen vad som kan vara orsaken. Var väl inte det bästa klippet att länka , men det som visade något form av problem över 3,5GB och sen om det var övrig hårdvara/mjukvara som påverkade är svårt att veta, om inte rent av omöjligt.
Men ändå bra av Nvida sen att visa upp hur exakt dom skurit kretsen och hur det funkar när vissa saker inte fungerar (är mer modulär än tidigare generationer vad som går att stänga av). Rätt kul att få veta sånt här, men tycker inte dom ska göra dessa avskalningar på kort i högre prisklass, inte på detta sätt i alla fall.
Så ja 970 är bra kort eller grymt bra i 1080P även bra strömförbrukning, AMD har en del att jobba ikapp nu.
Angående 670, så hade det blivit 7970 (670 låg redan då rätt högt i pris), men var ju lite drivrutinsstrul så vågade inte ta steget. Men två polare sitter på 7970 och där fungerar allt klockrent, så funderar på AMD kort för skojs skull (om priset inte är galet högt då jämfört med Nvidas motsvarande i samma prestandaklass eller allvarliga buggar).
Så nej man ska inte lyssna på för mycket gnäll har jag märkt Är dock inte bra själv att låta bli (är ju bara människa med fel och brister)
Så efter den debatten om 970 för 2/3 månader sen, så hoppas jag att jag lärt mig något och varit snällare i tonen efter det i forumet (försöker ju lära mig av mina misstag, så bra om man kommenterar det sakligt även om jag inte alltid erkänner felen ).
I köptrådarna så nämner jag endast om minnet och det generellt inte påverkar spelandet, hoppas det är okej från din sida?