Permalänk
Medlem

logitech g502

Jag har en logitech g502 mus och jag älskar när man kan "låsa" upp skrollen så den skrollar fritt utan att stanna, jag hade samma sak på min g500 men den stannade när den slutade rulla, men min nya g502 rullar av sig självt i motsatta riktningen efter den har stannat. Det är extremt störande och jag undrar vad jag kan göra för att fixa detta?
Den är extremt känslig och rullar nästan helt friktionsfritt och därför så rullar den av sig själv.

Permalänk

Har samma och jag kör den ständigt på free scroll man får vänja sig vid att ha mittenfingret på scrollen som broms.

Funderar dock om man kan fetta lagret med något trögflytande fett och få den att rulla trögare men ändå scrolla utan "tick" men har inte öppnat och kollat konstruktionen då ja måste köpa nya glidytor isf iom att skruvarna sitter under dessa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har samma och jag kör den ständigt på free scroll man får vänja sig vid att ha mittenfingret på scrollen som broms.

Funderar dock om man kan fetta lagret med något trögflytande fett och få den att rulla trögare men ändå scrolla utan "tick" men har inte öppnat och kollat konstruktionen då ja måste köpa nya glidytor isf iom att skruvarna sitter under dessa.

vågar faktiskt inte öppna den heller då min g500 paja efter jag bytte kabel, men synd att den ska behöva vara så, bara om den var liiiite trögare