Corsair K70 RGB vissa tangenter funkar inte i counterstrike

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Mölndal
Registrerad
Okt 2014

Corsair K70 RGB vissa tangenter funkar inte i counterstrike

HEJ"

jag köpte idag ett K70. såhär gick installationen:

bordet har två usb sladdar. En med en tangentbord logga på och den andra med två pilar. Stod i manualen att båda ska in i usb 2 portar (den med pilarna först å sen tangentloggan. gjorde detta, bordet lyste upp men det gick inte att skriva på det ( ja, jag väntade en stund) till slut kom det ett meddelande att drivrutiner (inte gick att installera) Så jag testade att koppla in tangent sladden i en usb3 och vipps gick det att skriva. allt var frid å fröjd till jag började spela CS då efter 2 game så slutade ESC, och numpaden att registrera. Även de övre siffrorna va döda. Skumma är att när jag skriver i chatten i CS så funkar alla siffror. det är bara när jag ska byta vapen med 1,2,3 och använda mina binds som jag har på numpaden som det inte funkar.

Det enda som hjälper är att jag startar om cs så funkar allt i 1-2 games å sen slutar det funka igen.

Jag har installerat om corsair mjukvaran och bytt usb portar och även validerat filerna i CS.

Jag hade hjärtligt uppskattat en lösning på detta då jag spelar mkt cs just nu och detta är otroligt störande

Tackar emort för svar!

/Robert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Testa att bara ha sladden med tangentbordet på ikopplat. Den andra med "pilar" ger ström till USB-uttaget som finns bak på tangentbordet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Mölndal
Registrerad
Okt 2014

@oskchr: funkade perfekt! tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av bubbaflex:

@oskchr: funkade perfekt! tack!

Väntade du ett och ett halvt år med att prova eller kände du bara att nu var det läge för en uppdatering?

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstaden
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Naga:

Väntade du ett och ett halvt år med att prova eller kände du bara att nu var det läge för en uppdatering?

Tog en "liten" stund att skifta kablarna

Asus Z87-Pro | Intel i7-4770K OC | Corsair H100i | Corsair Dominator 2133 (32GB) | Corsair AX760i | Samsung SSD 860 500GB | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 | Fractal Design Define R6 BL.O | Logitech G502 Proteus Spectrum | CODE 88-key MX Clear, w/ custom keycaps | Acer Predator XB271HU IPS | Asus RT-AC88U | Philips Fidelio X2 | Windows 7 Ultimate | NVIDIA SHIELD TV Pro w/PLEX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2008

En snabb googling gav svar direkt från Corsair forum
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=132322

"Connecting via USB 3.0

Use one connector (the one with the keyboard icon) when connecting via USB 3.0

Connecting via USB 2.0

Use both connectors when using USB 2.0. Important Note: Plug in the connector with the two arrows icon first, and the connector with the keyboard icon second."

"This is simply the current difference between the USB 2.0 spec (500ma) va the USB 3.0 spec (900ma).

You simply have to use your USB ports as described above."

8700k @5.2ghz