Permalänk

Logitech Driving Force GT + Windows 10?

Tjenare alla sweclockare!
Som titeln säger så har jag blivit intresserad utav bilspel som tex Dirt Rally. Då jag inte vill lägga ut för mycket pengar på en ratt och vill helst ha med pedaler och någon växlings möjlighet så har jag tittat på:
Logitech Driving Force GT (http://www.pricerunner.se/pl/165-1218051/Spelkontroller/Logit...)
eller det billigare alternativet:
Thrustmaster Ferrari 458 Italia (https://www.komplett.se/thrustmaster-ferrari-458-italia-wheel...)
Jag använder också Windows 10 och har kollat upp hur det ser ut med drivers på Logitech. Och de verkar använda sina gamla drivers till Windows 10 och det verkar uppstå problem för vissa användare av ratten.

Det jag undrar över är om de är bra rattar för priset och om de funkar med Windows 10 eller om man behöver titta på några dyrare.
MVH

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - ASUS Rog Strix B550-F Gaming - HyperX Fury DDR4 3600MHz 32GB - MSI Radeon RX 6700 XT 12GB MECH OC - EVGA 600W - Fractal Design Meshify C - och lite annat lullul

Permalänk
Medlem

Den Thrustmaster-ratten hade jag personligen hållt mig undan då den inte har någon Force-feedback utan bara gummiband som centrerar den. Logitechen däremot är en riktigt bra instegsratt med Force-Feedback, 900 graders rotation, växelspak och gott om knappar. Dock hade jag aldrig köpt en ny sådan utan letat efter en begagnad. De brukar komma upp på diverse andrahandsmarknader (Blocket etc.) väldigt ofta för 600-800 kr (ibland ännu billigare) vilket är oerhört prisvärt för den. För runt 1400-1500 kr som DFGT kostar ny så kan du få en begagnad Logitech G25/G27. Du får då en robustare konstruktion med ratt i metall och läder, H-växellåda och rejälare pedaler med koppling. I princip är det dom två rattarna det står mellan i instegssegmentet. Båda är väldigt bra rattar så det handlar i princip om hur mycket pengar du känner att du vill lägga.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Den Thrustmaster-ratten hade jag personligen hållt mig undan då den inte har någon Force-feedback utan bara gummiband som centrerar den. Logitechen däremot är en riktigt bra instegsratt med Force-Feedback, 900 graders rotation, växelspak och gott om knappar. Dock hade jag aldrig köpt en ny sådan utan letat efter en begagnad. De brukar komma upp på diverse andrahandsmarknader (Blocket etc.) väldigt ofta för 600-800 kr (ibland ännu billigare) vilket är oerhört prisvärt för den. För runt 1400-1500 kr som DFGT kostar ny så kan du få en begagnad Logitech G25/G27. Du får då en robustare konstruktion med ratt i metall och läder, H-växellåda och rejälare pedaler med koppling. I princip är det dom två rattarna det står mellan i instegssegmentet. Båda är väldigt bra rattar så det handlar i princip om hur mycket pengar du känner att du vill lägga.

Tack för svaret, jag får väl börja kolla på blocket då efter logitech rattar
Annars får man väl vänta på någon rea som dyker upp eller nåt sånt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - ASUS Rog Strix B550-F Gaming - HyperX Fury DDR4 3600MHz 32GB - MSI Radeon RX 6700 XT 12GB MECH OC - EVGA 600W - Fractal Design Meshify C - och lite annat lullul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roosendosen:

Tack för svaret, jag får väl börja kolla på blocket då efter logitech rattar
Annars får man väl vänta på någon rea som dyker upp eller nåt sånt!

Såg att du dessutom var i Stockholm så då ska det verkligen inte vara några problem.
Sökte lite snabbt på "ratt" under "Datorer & TV-spel" inom Stockholm och hittade 2-3 st G27 för ca 1500 kr (Oerhört prisvärt) samt 2-3 DFGT för ca 600 kr (Någons var dessutom helt ny i kartong).

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu