Bästa kontantkort för min farfar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Bästa kontantkort för min farfar?

Så min farfar har hamnat på ålderdomshem. Mina fastrar som har hand om honom, tar inte så väl hand om honom. Han har begärt en telefon, men inte fått något efter 1 månad.

Så kom jag på att jag har en knapptelefon som jag använt som "backup" som jag tänkte ge honom.
Saken är att jag är en fattig student så har inte råd att betala varje månad till kontantkortet :/

Så jag letar efter det bästa kontantkortet att köpa till honom? Han kommer bara ringa. Inget annat.
Jag kommer lägga på pengar så ofta jag kan (Ska försöka jobba extra så jag kan betala hans telefon varje månad) och få andra i släkten att lägga till (Men tvivlar verkligen på att de bryr sig).

Några råd?

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Wifog kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

@FBGKimpan: Inte gjort någon grundlig undersökning men såg att comviq har något de kallar "Fast pris mini" för 95:-/30 dagar, kan max tala i 200 minuter sen kostar det 0,45 kr/min. Annars har de fast pris för 145:- med obegränsad samtalstid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

Jämförelse av de olika Kontantkort.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Det verkar som att Telenor fastpris är bäst? 99kr och då får man ringa hur mycket man vill i 31 dagar. Sen om de 99kr man laddar på finns "kvar" vet jag inte dock.

Men billigare än så kommer jag nog inte?

Skrivet av Genell:

Wifog kanske?

Då måste jag ju handla och hålla på, jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt :/

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eslöv