Bästa kontantkort för min farfar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Bästa kontantkort för min farfar?

Så min farfar har hamnat på ålderdomshem. Mina fastrar som har hand om honom, tar inte så väl hand om honom. Han har begärt en telefon, men inte fått något efter 1 månad.

Så kom jag på att jag har en knapptelefon som jag använt som "backup" som jag tänkte ge honom.
Saken är att jag är en fattig student så har inte råd att betala varje månad till kontantkortet :/

Så jag letar efter det bästa kontantkortet att köpa till honom? Han kommer bara ringa. Inget annat.
Jag kommer lägga på pengar så ofta jag kan (Ska försöka jobba extra så jag kan betala hans telefon varje månad) och få andra i släkten att lägga till (Men tvivlar verkligen på att de bryr sig).

Några råd?

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Wifog kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

@FBGKimpan: Inte gjort någon grundlig undersökning men såg att comviq har något de kallar "Fast pris mini" för 95:-/30 dagar, kan max tala i 200 minuter sen kostar det 0,45 kr/min. Annars har de fast pris för 145:- med obegränsad samtalstid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

Jämförelse av de olika Kontantkort.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Det verkar som att Telenor fastpris är bäst? 99kr och då får man ringa hur mycket man vill i 31 dagar. Sen om de 99kr man laddar på finns "kvar" vet jag inte dock.

Men billigare än så kommer jag nog inte?

Skrivet av Genell:

Wifog kanske?

Då måste jag ju handla och hålla på, jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt :/

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eslöv
Registrerad
Nov 2006

Halebop? Dom har ju ingen kundtjänst man behöver betala för...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av FBGKimpan":

Det verkar som att Telenor fastpris är bäst? 99kr och då får man ringa hur mycket man vill i 31 dagar. Sen om de 99kr man laddar på finns "kvar" vet jag inte dock.

Men billigare än så kommer jag nog inte?

Nä, tror inte du hittar nåt billigare, och nä skulle inte tro att de 99:- finns kvar, det är mest troligt en avgift.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2013

Kan detta vara någonting? http://www.hallon.se/

Dessutom, respekt till dig för att du tar hand om honom.

CPU [Intel Core i5 4690k] GPU [Asus DirectCUII GTX 780]
PSU [EVGA Supernova G1 650W]
MOBO [AsRock z97M Anniversary]
Chassi [Bitfenix Neos]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av iFerz:

Kan detta vara någonting? http://www.hallon.se/

Dessutom, respekt till dig för att du tar hand om honom.

Där är 60 fria samtal vs obegränsade ifrån telenor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av FBGKimpan:

Där är 60 fria samtal vs obegränsade ifrån telenor.

Samma sak med ComviQ. Där tankar du fastpris och sedan ringer och smsar du helt obegränsat i 30 dagar för 145:-
/Lifooz

Frer8833:
Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Lifooz:

Samma sak med ComviQ. Där tankar du fastpris och sedan ringer och smsar du helt obegränsat i 30 dagar för 145:-
/Lifooz

Då är ju comviq sämre eftersom telenor kostar 99.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

Skulle gissa att Universal blir billigast. 34kr/mån + 95öre/samtal + 34öre/minut, förutsatt att han inte ringer så mycket att han kommer över 95kr/mån totalt. Isf blir nog hallon eller comviq billigare.

Macbook Pro Retina 13" i5 16GB RAM 256GB SSD
HTPC i5-2500S 65W 8GB RAM 512GB SSD GTX970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

Har inte hunnit läsa något alls men såg iaf detta nu efter snabb Googling:

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/sverige-sparpaket.aspx

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/allt-i-ett-paket.aspx

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/all-in-one-maxi-paket....

Annar som någon nämnde kundsupport så har vi ju Vimla som ska vara bland dom absolut bästa enligt tester (har dock inte provat själv), tror inte dom har kontantkort per se men resten verkar ju iaf super i mine mening och billitgt dessutom, just nu halva priset i 3 månader på redan helt ok priser..

https://vimla.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av FBGKimpan:

Då är ju comviq sämre eftersom telenor kostar 99.

Sämre kan verkligen diskuteras.
Telenor är jättetrevliga ända tills den dagen du skall säga upp ditt abonnemang. >_>
/Lifooz

Frer8833:
Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av FBGKimpan:

Då måste jag ju handla och hålla på, jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt :/

Såg nu att dem har ändrat lite. Innan var det att man hade ett visst antal minuter att ringa för varje månad. Då var det bara reklam för surf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Gratis med kontantkort startpaket nu?

Har själv samma fråga. Har inte haft kontantkort på många år, men måste ha ett åt morsan. Det lutar åt Halebop Vänner, där man kan ringa för hela månadsbeloppet.
Är det gratis att beställa startpaket nu? Alla verkar påstå det tex billiga kontantkort och kontantkortstoppen Stämmer det? Trodde man var tvungen att betala för startpaket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av flush_puppy:

Är det gratis att beställa startpaket nu? Alla verkar påstå det tex billiga kontantkort och kontantkortstoppen Stämmer det? Trodde man var tvungen att betala för startpaket?

Skaffa du från en återförsäljare kostar det, köper/beställer du direkt från operatörens hemsida är det i regel gratis.