Permalänk
Medlem

Överhetting vid krävande spel

Hej! Har nyligen fått ett problem med min vattenkylning och det är att den börjat bli riktigt varm.
Min setup är Intel i5 2500k, Antec Kühler H2O 620, Asus GTX 970, Asus P8P67 PRO, Corsair 4GB XMS3.
Den har alltid fungerat felfritt tills för cirka 2 veckor sedan då jag började uppleva lagg när det hände lite mer krävande saker i spel.

Har testat att byta kylpastan nyligen och det verkar ej ha gjort någon skillnad alls.
Kör just nu med Real Temp medans jag skriver denna tråden och då ligger den på ~50 grader i princip i idle.
Testade även Prime95 lite snabbt men den hoppade nästan upp i direkt i runt 90 grader och stängde av den direkt.
Undrar om det är någon som vet ett bra sätt att felsöka eller liknande så jag kan försöka fixa det här.

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem

Hör du om pumpen går?

Permalänk
Medlem

@Xiqt: Ja, låter väldigt svagt dock.
Precis efter att jag hade bytt pastan så lät den väldigt mycket för att sedan pumpa ett tag och bli mycket tystare.

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av osse94:

@Xiqt: Ja, låter väldigt svagt dock.
Precis efter att jag hade bytt pastan så lät den väldigt mycket för att sedan pumpa ett tag och bli mycket tystare.

Du har inte pillat med fläktarna något? Så att du råkat vända dom åt fel håll.
Sett till så att kylaren sitter ordentligt som den ska?
Pillat i BIOS och råkat komma åt Vcore?

Har du en annan kylare så prova gärna med den. Stock kylare eller vad som helst.