scam sms? "från halebop?", kolla nummer?

Permalänk
Medlem

scam sms? "från halebop?", kolla nummer?

"Du har blivit lovebombad av oss på Halebop!
Klicka på länken!
(GÅ INTE TILL SIDAN)http://u.halebop.se/(kort kod)
"

När jag klickade på länken så kmr jag till denna adress:
mobile.mobileaction.se/(adressen fortsätter långt...) och servern verkar inte svarar.

Jag klickade på länken men tror nu att jag blivit scamad?
Är det scam? Någon som fått samma typ av sms?

Om jag klickar på meddelande och sedan väljer visa medelandeinformation så står det från Halebop bara. Kan man inte visa telefonnummret på något sätt? Tänker att man kan spoofa att det är från Halebop och att det inte drf går att visa?
Känner mig lite paranoid och funderar på att installera om telefonen.

Permalänk

Har halebop som operatör och fick också detta idag. Tog bara bort det. Skulle vara intressant om någon kan få fram hur det ligger till. Är ju inte första gången man får utskick från vad som är eller inte är Halebop, i princip alltid med en länk i ett sms. Sökte på Halebop lovebomb sms men hittade inget vettigt om några utskick.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/halebop
Någon ställde samma fråga
Halebop svarade med: "Det är en länk till sajten Plejmo, tyvärr har det blivit fel i sms- utskicket så länken fungerar inte. Det är dock felanmält! //Sandra"

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Såg precis deras facebooksida, det ska vara alright. Mindre lyckat av Halebop av skicka ut saker som inte har med telefoni att göra och som ser ut som nå typiskt bluff. Dom hade ju fått ett antal inlägg där av osäkra kunder..

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Elghinnarisa:stort tackar! Då är jag lugn. Hade inte varit kul att få sina personuppgifter kapade samt ev. virus.

Tinardirith:Delar din uppfattning om att Halebop inte borde skicka ut sådana här typer av sms. De banar ju själva vägen för att folk ska bli lurade(Man vet att Halebop skickar ut allt möjligt så när det väl kmr någon riktig bluff så tror man att det är halebop).