Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Jul 2012

Nexus 5 problem

Halloj

Har efter 1.5 år fått problem med min Nexus 5. Det är ibland som om avstängningsknappen (skärmsläckarknappen? sidknappen? vet inte vad jag ska kalla den) har låst sig och som om den tryckts på flera gånger. Som för att lägga till lite extra problem har den även fått för sig att ibland starta om sig och "optimera appar".

någon som vet vad detta beror på? Har hittat alla möjliga svar på da interwebs och tänkte höra här

EDIT: kan tillägga att den nu dessutom inte längre startar om "cleant" utan när den startar om sig är det som att det avbryts och start från grunden igen, flera gånger om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Mr.Sas:

Halloj

Har efter 1.5 år fått problem med min Nexus 5. Det är ibland som om avstängningsknappen (skärmsläckarknappen? sidknappen? vet inte vad jag ska kalla den) har låst sig och som om den tryckts på flera gånger. Som för att lägga till lite extra problem har den även fått för sig att ibland starta om sig och "optimera appar".

någon som vet vad detta beror på? Har hittat alla möjliga svar på da interwebs och tänkte höra här

EDIT: kan tillägga att den nu dessutom inte längre startar om "cleant" utan när den startar om sig är det som att det avbryts och start från grunden igen, flera gånger om.

Kan ju vara knappen i sig det är fel på, om brytaren i sig inte funkar som den ska längre så lär det ju hända konstigheter.

Vet dock inte om det kan förklara alla problemen (kan man avbryta uppstarten genom att bara trycka på knappen? om man gör det, förargar man telefonen så till den milda grad att den gör om app-optimeringssteget?)

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync