Kines mobil runt 3000 tusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Hej på er!

Nu har min Sony Xperia Z1 pajat och jag behöver köpa en ny mobil. Min kompis köpte en Oneplus One när den kom ut och hon är jätte nöjd. Dock vill jag ej ha en Oneplus.

Jag vill inte lägga 6 tusen på en s6a eller z3+ tex. Denna gång tänkte jag satsa på något kinesiskt. Har ni några tips? Kraven är max 3 tusen. Kan gå lite över med. Bra kamera. Bättre prestanda än z1. Måste ha 4g. Hit me up med idéer.

Läst gott om Elephone p8000, xaiomi mm. Har ni några erfarenheter?

Sitter på en p8000 själv, är väldigt nöjd med batteritiden osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Bluboo xtouch låter intressant. Asus Zenfone 2 har bra hårdvara men ej helt säker på om jag gillar utseendet eller ej..

Hör av dig @gussesson med ditt beslut

Om vi tänker low budget, vad säger ni då om Elephone P8000 och Ulephone Be Touch 2? Vilken är bäst och är det ena värt att köpa en sådan. Bättre än Xperia Z1?

Skickades från m.sweclockers.com

Kollegan köpte en be touch 2, tydligen så var batteri tiden värdelös men annars så fungerade den bra

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är kamerorna på dessa kineser, är de i klass med till exempel G3?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hur är kamerorna på dessa kineser, är de i klass med till exempel G3?

Tydligen ska den vara helt ok. Iaf på OP2 om man får tro de som har recenserat den. Typ pocketnow, androidauthority mm

Själv blir jag lite sugen på en Zuk Z1, bara man kan leva med galaxy/iphone designen
Choices...

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av gussesson:

Ja har kollat lite på den med men känns för låg budget. Mi4 är också intressant om det inte vore för avsaknad av sd plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet med Redmi Note 2 och Mi4 är avsaknaden av 4g. Åtminstone 800 MHz, 20 bandet. Det vi utanför storstäder använder.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Problemet med Redmi Note 2 och Mi4 är avsaknaden av 4g. Åtminstone 800 MHz, 20 bandet. Det vi utanför storstäder använder.

Gäller det samma för m4i?
Tycker det är konstigt att de har valt att inte ha alla band med och ingen sd plats med tanke på att xiaomi är så stort. Är det värt att hoppas och vänta på mi5 i November?

Permalänk
Skrivet av gussesson:

Gäller det samma för m4i?
Tycker det är konstigt att de har valt att inte ha alla band med och ingen sd plats med tanke på att xiaomi är så stort. Är det värt att hoppas och vänta på mi5 i November?

Inte så jättekonstigt då det är väldigt få länder som kör med 900mhz på 4G.
Men ju större de blir utanför asien, ju större chans blir det att vi får se telefoner med alla band

Permalänk
Avstängd

Köp en vanlig vettig telefon med bra stöd på XDA och andra utvecklarforum och byt sedan ut mjukvaran istället för att köpa en "special snowflake" telefon som ingen har och inte har bra support.

Roligare att stoltsera med en vanlig telefon som ser helt anorlunda ut när man slår på den

Det enda jag hade köpt från kina är Huawei eller OnePlus. Men Huawei har inte sina koder ute och därmed inte bra stöd för tredjepartsfifflare.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi Redmi Note 2 från Honorbuy för c:a 2k, riktigt nöjd - den är snabbare än min iPhone 6 på i princip allt, skärmen är riktigt trevlig för prislappen, och den känns inte speciellt billig.

Får ut 4G på Halebop och bor i småstad i småland (ska flytta till fjollträsk snart så de kanske ändras??), har dubbla sim-platser och plats för minneskort, kan inte klaga ärligt talat.

Bästa 2k jag spenderat för en teknikpryl! Kan verkligen rekommendera den, bör komma en del tillbehör med eftersom den sålde 800 000 enheter eller nått första 24h i Kina.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Elephone P9000 har ju kommit nu. Ser riktigt trevlig ut måste jag säga

http://www.kinaelektronik.se/2016/04/08/elephone-p9000/

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Elephone P9000 har ju kommit nu. Ser riktigt trevlig ut måste jag säga

http://www.kinaelektronik.se/2016/04/08/elephone-p9000/

Svenskan på den sidan...

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Denna ser lovande ut tycker jag

http://www.swedroid.se/zuk-z2-pro-erbjuder-amoled-snapdragon-...

Har inte kommit ut, men den värkar ha bra potential. Ligger lite över 3000 i kina och kanske ännu mer när den kommer ut men tycker den värkar prisvärd ändå.

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna hjälpa mig i denna djungeln? Har idag en Lumia 830, och är nu sugen på testa något nytt, typ Android. Har kikat runt och fastnat för Xiaomi som tillverkare, med Mi4, Mi5, redmi 2 samt 3. Tycker priserna är tilltalande för prestandan. (Byter telefon runt en gång per år ändå)

Vilken av dessa är värd att satsa på om jag aldrig spelar, men fotar en del, surfar otroligt mycket och använder Spotify i överflöd? Bor numera på Island med 4g/lte på 800-bandet, men mest 1800-bandet som jag behöver, liksom även när jag sedan är i Sverige.
Sedan undrar jag även vart ni beställer telefonerna ifrån?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Någon som skulle kunna hjälpa mig i denna djungeln? Har idag en Lumia 830, och är nu sugen på testa något nytt, typ Android. Har kikat runt och fastnat för Xiaomi som tillverkare, med Mi4, Mi5, redmi 2 samt 3. Tycker priserna är tilltalande för prestandan. (Byter telefon runt en gång per år ändå)

Vilken av dessa är värd att satsa på om jag aldrig spelar, men fotar en del, surfar otroligt mycket och använder Spotify i överflöd? Bor numera på Island med 4g/lte på 800-bandet, men mest 1800-bandet som jag behöver, liksom även när jag sedan är i Sverige.
Sedan undrar jag även vart ni beställer telefonerna ifrån?

Gearbest är bra, dom har en del telefoner i sin EU shop så beställer du därifrån blir det ingen tull typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gearbest är bra, dom har en del telefoner i sin EU shop så beställer du därifrån blir det ingen tull typ.

Såg nu att Honorbuy hade Mi5 Prime för 450 USD och kan skicka från deras europeiska lager, så man slipper tullkostnader. Funderar faktiskt på detta alternativet, men är lite osäker med tanke på 4g-täckningen. Håller till i Skåne med telenor, och vill inte att jag ska gå utan täckning.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Någon som skulle kunna hjälpa mig i denna djungeln? Har idag en Lumia 830, och är nu sugen på testa något nytt, typ Android. Har kikat runt och fastnat för Xiaomi som tillverkare, med Mi4, Mi5, redmi 2 samt 3. Tycker priserna är tilltalande för prestandan. (Byter telefon runt en gång per år ändå)

Vilken av dessa är värd att satsa på om jag aldrig spelar, men fotar en del, surfar otroligt mycket och använder Spotify i överflöd? Bor numera på Island med 4g/lte på 800-bandet, men mest 1800-bandet som jag behöver, liksom även när jag sedan är i Sverige.
Sedan undrar jag även vart ni beställer telefonerna ifrån?

Köp Redmi Note 3 Pro om du vill ha sd kort, annars kan du spara några hundringar och köpa icke sd/pro versionen . Den telefonen har egentligen allt. Bara kameran kan bli bättre. Det är också den mest sålda kinatelefonen till väst så lätt att få hjälp med mjukvara och bra testad.

Köp på aliexpress, geekbuying eller gearbest.

Permalänk
Avstängd

här kan du även ställa frågor, https://www.china-devices.com/

jag har denna, http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_3_(mediatek)-7769.p..., dock har det kommit en pro version av den och den har en snapdragon processor istället för mediatek a53.

såg nu denna, http://www.aliexpress.com/item/Original-xiaomi-Redmi-note3-sn... verkar vara ännu en ny version, men den jag har fungerar perfekt. Dock som med alla kina lurar måste du roota och lägga in en rom om du vill ha alla svenska funktioner.

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi Redmi Note 3 för ett par månader sen. Rekommenderas verkligen!

MIUI gränssnittet är mycket bättre än vanilla android och det på min gamla high end LG. Såklart är ju också finesser som 4000mAh batteri, aluminium och fingerprints läsare på en mobil för 2k extra trevligt.

Inga problem med hållbarheten, använder varken skal eller något skärmskydd och har tappat mobilen flera gånger utan att den fått skråmor

Permalänk
Medlem

Min största oro då ligger ju vid att jag får värdelös täckning på 4g:n med dessa Kinestelefoner. Är väl avsaknaden av 20-bandet (om jag förstått det hela rätt). Hur har ni det som har dessa telefonerna med 4g och täckning?
Funderar mellan Redmi Note 3 pro och Mi5 från Honorbuy för att testa att komma in i Android-träsket igen efter flera år av WP.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Min största oro då ligger ju vid att jag får värdelös täckning på 4g:n med dessa Kinestelefoner. Är väl avsaknaden av 20-bandet (om jag förstått det hela rätt). Hur har ni det som har dessa telefonerna med 4g och täckning?
Funderar mellan Redmi Note 3 pro och Mi5 från Honorbuy för att testa att komma in i Android-träsket igen efter flera år av WP.

Kolla här:
https://www.frequencycheck.com/models/O27Pn/xiaomi-hongmi-not...
Är dock inte säker på vad du menar med 20-bandet...!?

Permalänk
Avstängd

En fråga om 4g, hur viktigt är det egentligen? själv har jag en kinalur och kör endast 3g eller h+ och tycker att surfen funkar blixt snabbt och samtals kvaliteten är mycket bra också för min del. Testade nyss bredbandkollen med mitt comviq och fick 16.284 Mbit/s ner och 3.788 Mbit/s upp, Jag vet att man kan ladda ner filer snabbare med 4g men mitt surf är begränsat så jag har ingen användning av det,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

En fråga om 4g, hur viktigt är det egentligen? själv har jag en kinalur och kör endast 3g eller h+ och tycker att surfen funkar blixt snabbt och samtals kvaliteten är mycket bra också för min del. Testade nyss bredbandkollen med mitt comviq och fick 16.284 Mbit/s ner och 3.788 Mbit/s upp, Jag vet att man kan ladda ner filer snabbare med 4g men mitt surf är begränsat så jag har ingen användning av det,

Jag har 4G men har det alltid avslaget eftersom jag noterade att batteriet inte höll lika länge med 4G aktiverat.

En normalanvändare behöver inte 4G. Om du lever på landet kan det dock vara mening att kolla täckning. Ivissa områden finns 4G men inte 3G täckning.

Skickades från m.sweclockers.com