Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

Fråga om WASD keyboards

Tja!

Jag sitter och klurar på en riktigt trevlig (enligt mig) custom design på ett tangentbord som jag tänkte beställa från WASD efter min semester. Men innan jag beställer ville jag fråga er experter vad ni tror om ljuddämpare. Behövs det?

Tangentbordet: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/mechanical-ke...

Tack på förhand

/vexxan

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Gå till butik och lyssna på switchar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

"Behövs" är väl ett helt personligt val. Personligen så har jag det o-ringar.

Det är ju dessutom något du kan sätta dit i efterhand.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag föredrar ljuddämpare med blå, gröna och röda brytare. Med de andra tycker jag att de mest är onödiga. Bruna känns nästan lite svampiga med dem. Svarta och "Clear" bottnar jag inte så hårt.

De tar betalt för installationen så du kan spara pengar om du köper dem separat. Installera och testa själv på ett par tangenter. Om du inte gillar känslan, sälj påsen eller spara till ett annat tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av vexxan:

Tja!

Jag sitter och klurar på en riktigt trevlig (enligt mig) custom design på ett tangentbord som jag tänkte beställa från WASD efter min semester. Men innan jag beställer ville jag fråga er experter vad ni tror om ljuddämpare. Behövs det?

Tangentbordet: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/mechanical-ke...

Tack på förhand

/vexxan

Som tidigare har skrivit, åk in och lyssna. Jag kör med dämpade röda brytare för att min fru tycker att det lät för mycket. Jag tycker inte att röda låter för mycket.

Köppte mina o ringar för under 10kr ink frakt på eBay Mycket lätt att sätta dit ringar själv, inget jag tycker att du ska betala extra för

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av El_Raspberry:

Gå till butik och lyssna på switchar.

Skrivet av Rydisen:

"Behövs" är väl ett helt personligt val. Personligen så har jag det o-ringar.

Det är ju dessutom något du kan sätta dit i efterhand.

Skrivet av Findecanor:

Jag föredrar ljuddämpare med blå, gröna och röda brytare. Med de andra tycker jag att de mest är onödiga. Bruna känns nästan lite svampiga med dem. Svarta och "Clear" bottnar jag inte så hårt.

De tar betalt för installationen så du kan spara pengar om du köper dem separat. Installera och testa själv på ett par tangenter. Om du inte gillar känslan, sälj påsen eller spara till ett annat tangentbord.

Tack så mycket, håller med - måste nog testa själv. Bra tips med att montera själv

Skrivet av Extol:

Som tidigare har skrivit, åk in och lyssna. Jag kör med dämpade röda brytare för att min fru tycker att det lät för mycket. Jag tycker inte att röda låter för mycket.

Köppte mina o ringar för under 10kr ink frakt på eBay Mycket lätt att sätta dit ringar själv, inget jag tycker att du ska betala extra för