Permalänk
Medlem

Ska köpa Custom Water Looping!

Hej!
Jag ska nu för första gången sätta ihop min egna loop, loopen är köpt här ifrån sweclockers och jag undrar vad det är jag bör tänka på ?
Vilka säkerhetsåtgärder man bör vidta osv..

Här är lite specs av saker jag fått med:
Pump är en DC12-220.
Radiator är en XSPC EX360 Multiport Triple 120mm Fan Radiator

Vad är det som man bör tänka på ?
Vilken slang ska på var och hur drar man dom?, spelar det nån roll?
Vart ställer jag pumpen och "the resorvair", är ej nybörjare på datorer enbart custom water looping!
Mitt chassi är Phanteks Enthoo Luxe och det är gjort för just vattenkylning
Sedan undrar jag också om universella gpu blocks är MYCKET sämre än vanliga fulltäckande blocks? har 2 kort (r9 280x) som inte är referens nämligen!
OBS OBS***
Detta är den förre ägarens setup, fast kylningen och slangarna och allt sålde han till mig

Länk på vattenkylningsloopen i action:

****
Jag vill tacka er som tar er tid för att svara, att ge mig en chans till att kunna bygga mitt egna custom water looping är fantastiskt och jag vill tacka er ALLA som hjälper mig med detta, då detta är väldigt viktigt för mig.
Mvh "The Computer Enthusiast"

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Avstängd

Du kanske skulle köpa någon färdigblandad vätska+ny slang till systemet eftersom man klipper slangen efter hur sakerna i chassit sitter.

Du ska ha så vattnet från tanken rinner ner i den sidan av pumpen som vattnet inte åker ut från så du kan fylla ditt system.

Det viktigaste av allt skulle jag säga är slangklämmor, på så sätt så sitter slangen kvar och läcker inte.

Grafikkorts VRM kan bli varma om man inte har heltäckande block gissar jag på dock blir det väldigt dyrt om du ska ha heltäckande block till crossfire..
Kanske sälja båda dina kort och gå över till singlekort är att överväga?

Permalänk
Medlem

Noterat o tack för svar,
Jag har hört att man kan vga ram kylflänsar och sätta på kortet och så kan man köra med universiella gpu block, förra ägaren gjorde så och han fick idle temps:28 och load:40, Skitbra enligt mig :)!
kan tyvärr inte köpa fullcover blocks pga att jag har inte referens @gabriel15:

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Avstängd

Jag hade så på mitt 7950 och fick sätta en sådan bricka emellan http://s1165.photobucket.com/user/longsiew/media/P3120306.jpg... .

Så det går att köra sådana block men då är det viktigt att VRM kyls på kortet, det kanske sitter kylfläns original annars får man fixa det på något sätt i så fall.

Permalänk
Medlem

Ok, men skulle du kunna länka alla grejer man behöver till grafikkortet?
finns allt på inet?

Skrivet av gabriel15:

Jag hade så på mitt 7950 och fick sätta en sådan bricka emellan http://s1165.photobucket.com/user/longsiew/media/P3120306.jpg... .

Så det går att köra sådana block men då är det viktigt att VRM kyls på kortet, det kanske sitter kylfläns original annars får man fixa det på något sätt i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm