BSD-konferens, Stockholms Universitet, 1-4 Oktober 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Jul 2001

BSD-konferens, Stockholms Universitet, 1-4 Oktober 2015

Vill tipsa om att i år anordnas den årliga Europeiska BSD-konferensen för första gången i Sverige, närmare bestämt på Stockholms Universitet. Datumen är 1-4 Oktober och alla användare och utvecklare av BSD-baserade system är varmt välkomna, men självklart vänder sig även detta event till de som är allmänt intresserade av Open Source. FreeBSD/OpenBSD/NetBSD/DragonFly/MacOSX och derivater såsom FreeNAS och pfsense är dock huvudfokus.

Listan med talare hittar ni här: https://2015.eurobsdcon.org/talks/

Fram till 31:e Augusti är det något billigare att registrera sig för eventet. Dessutom ges studentrabbat.

Hemsidan uppdateras löpande med mer info: https://2015.eurobsdcon.org

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

"OpenBSD sucks" ser intressant ut!

Dator: i7 4960x | 32GB | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Inget ZFS-talk?

Linux: the operating system with a CLUE; Command Line User Environment.

GNU/Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Jan 2004

Åker på en annan konferens då :(! Antar att folk som åker på sådana konferenser är rätt insatta i BSD, själv är man bara lite hemmahackare och kör FreeBSD! ZFS snack skulle dock varit intressant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Jul 2001

Jag tror inte att ni behöver oroa er för bristande ZFS-snack. Det lär finnas gott om tid under konferensens gång att snacka ZFS med andra besökare.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Täby
Registrerad
Feb 2008

Ska dit och hjälpa till blir min första BSD konferans, mest kör lite FreeNAS men även nu installera PCBSD på en laptop för att lära mig mer ska bli skoj är fett pepp

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Täby
Registrerad
Feb 2008

Var på den i Serbien för några veckor sen med TrueOS och FreeBSD teamet, nästa års konferans blir i Frankrike i September också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Jul 2001

Tack för tipset.