ComHem, Fruktansvärt taskiga!

Permalänk

ComHem, Fruktansvärt taskiga!

Hej!

Jag är mitt upp i en flytt, så för tre veckor sedan beställde jag Bredbandsflytt till den nya bostaden. ( Det blev gratis men ett års bindningstid, klantade mig där!)

Men efter tre veckor senare fick jag ett 3-5 års utlandstjänst-erbjudande ifrån mitt företag. Så jag ringde till Comhem och ville avbryta/pausa men det blev ett stort nej där. Pga att det har gått över ångerrätten, då ger dem mig långfingret istället.

Jag har satt mig själv i denna sits pga bindningstiden, men att vara så sjukt ohjälpsamma. Kommer ju naturligtvis inte skaffa Comhem mer, Och att betala varje månad för nåt man inte använder är ju sjukt.

Någon som har någon idé, eller är det att bita i det sura äpplet och betala och se glad ut?

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så sjukt med det? Du avtalade om en bindningstid. Bindningstid betyder ju precis det du råkat ut för. Givetvis kan man tycka att de är ohjälpsamma, men ifall alla skulle komma med liknande anledningar (som de dessutom inte kan kontrollera utan extra kostnader) så skulle ju bindningstiden vara verkningslös.

Permalänk
Medlem

Nu låter det ju som du själv försatt dig i situationen så du får nog stå ditt kast.

Bindningstiden är en del av avtalet mellan dig och Comhem. Inger sjukt i detta.

Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av kezodaman:

Hej!

Jag är mitt upp i en flytt, så för tre veckor sedan beställde jag Bredbandsflytt till den nya bostaden. ( Det blev gratis men ett års bindningstid, klantade mig där!)

Men efter tre veckor senare fick jag ett 3-5 års utlandstjänst-erbjudande ifrån mitt företag. Så jag ringde till Comhem och ville avbryta/pausa men det blev ett stort nej där. Pga att det har gått över ångerrätten, då ger dem mig långfingret istället.

Jag har satt mig själv i denna sits pga bindningstiden, men att vara så sjukt ohjälpsamma. Kommer ju naturligtvis inte skaffa Comhem mer, Och att betala varje månad för nåt man inte använder är ju sjukt.

Någon som har någon idé, eller är det att bita i det sura äpplet och betala och se glad ut?

Tyvärr är det nog bara att bita i det sura äpplet. En bindningstid finns av en anledning. Många bolag brukar dock tillåta att flytta/överlåta abonnemang mellan personer mot en mindre administrationsavgift. Du kan ju höra efter om/hur det fungerar hos Com Hem.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk
Medlem

Dom är inte taskiga det minsta, de följer kontraktet ni skrev. Du är taskig och missledande i din rubrik, samt ditt resonemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kezodaman:

Hej!

Jag är mitt upp i en flytt, så för tre veckor sedan beställde jag Bredbandsflytt till den nya bostaden. ( Det blev gratis men ett års bindningstid, klantade mig där!)

Men efter tre veckor senare fick jag ett 3-5 års utlandstjänst-erbjudande ifrån mitt företag. Så jag ringde till Comhem och ville avbryta/pausa men det blev ett stort nej där. Pga att det har gått över ångerrätten, då ger dem mig långfingret istället.

Jag har satt mig själv i denna sits pga bindningstiden, men att vara så sjukt ohjälpsamma. Kommer ju naturligtvis inte skaffa Comhem mer, Och att betala varje månad för nåt man inte använder är ju sjukt.

Någon som har någon idé, eller är det att bita i det sura äpplet och betala och se glad ut?

Fast då kan du ju inte skaffa nån annan internettjänst heller, vad hjälper det att du inte vill ha comhem mer, när ALLA ISP gör på detta sätt, bindningstid är bindningstid.

Fast visst känns det ganska surt förstås..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att lägga ut en annons och se om någon vill ta över ditt abonnemang.

Sedan gör du en överlåtelse hos ComHem.

Gjorde så när jag sålde en lägenhet och skulle flytta dit där jag inte kunde ha ComHem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@kezodaman: Alla operatörer har abbonemmang utan bindningstid tyvärr är dom mycket dyrare med undantag för bahnhof som enbar kör utan bindningstid och det skiljer sig inte pris mot andra operatörer som har bindningstid i pris. Hoppas att fler tar efter bahnhof

Pyntade 220kr mån inklusive VPN, utan bidningstid för 10/10, flyttade fanns inte bahnhof blev BBB utan bindningstid och ingen VPN 600mån 2/2, flyttade blev telia med bindningstid 10/2mbit 390mån

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har man gått in ett avtal kan du inte bryta det utan vissa regler, allt står i ens kontrakt man ingått och signerat fysiskt/digitalt/via telefon. (inspelning)

Men jag vet precis vad du menar, jag köpte 100gb/mån 4G-abboemang via Tre när vi hade långsamt ADSL till hutlösa månadskostnader. Jag kollade noga alternativ och framtidsplaner för området, men vi skulle inte få fiber på MINST 2-3 år.

Gjorde ett avtal med Tre om att ha 100GB/mån för 199kr och en bindningstid på 2år/24mån, vilket jag tyckte var väldigt bra med tanke på ingen hastighetsgräns förutom datamängden då. Fick även en ett specialmodem med i paketet trots att det inte ingick enligt avtalet från början Alla glada.

.. 4 månader senare börjar föreningen vi bor i prata om fiber, och ytterligare 2-3 månader senare hade alla hus i området det indraget, med 100/100 -anslutning inkluderat i hyresavgiften (parhus -område med 76 hushåll)

Älskar att jag har fiber!
... Men avskyr att jag nu fortfarande måste betala av till Tre.se varje månad fram tills december 2015. Men men, nu har det ju snart gått ett år sedan jag fick våran fiberanslutning och mobila bredbandet är strax betalt. Så betala, glöm av

Vill du göra "pinan kort" så ring comhem och be om en slutfaktura.
Betala allt som en klump och sedan tar du några bärs och glömmer det här.

... och lär dig till nästa gång

Lycka till!

(Anledningen att jag inte tagit en slutfaktura, är att jag vill ha möjligheten att kunna ta med mig bredbandet på en semester eller dylikt och inte behöva tänka på datatrafik/begränsningar egentligen)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •