Tele2 bluffar uppkopplingsavgiften!

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrex:

Ja, oavsett så bevisar du ju att tele2 höjt uppkopplingsavgiften fast supporten hävdar att den alltid varit 99öre.

Jag minns inte exakt när jag tecknade abonnemanget men vet att jag reagerade när uppkopplingsavg plötsligt ökade till 69 öre och då kontaktade jag tele2 första gången, (men jag kan ha fel och det kan ha varit en höjning till 79öre) det är ett tag sen,
och sen igen när den höjdes till 99öre.....

Rätt ska vara rätt, det är bara att tala om för Tele2 att det finns en förträfflig sida som heter web.archive.org, där har Tele2's sidor lagrats i täta intervaller ända sedan 1997-01-16, innan Tele2 ens hade mobila abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrex:

Ja, oavsett så bevisar du ju att tele2 höjt uppkopplingsavgiften fast supporten hävdar att den alltid varit 99öre.

Jag minns inte exakt när jag tecknade abonnemanget men vet att jag reagerade när uppkopplingsavg plötsligt ökade till 69 öre och då kontaktade jag tele2 första gången, (men jag kan ha fel och det kan ha varit en höjning till 79öre) det är ett tag sen,
och sen igen när den höjdes till 99öre.....

Kan väl vara så att ditt originalabonnemang inte finns kvar, och det abonnemanget du flyttats till (med snarlikt namn) alltid har haft 99 öre i öppningsavgift. Därför ser supporten inte vad du ursprungligen hade.

Jag kan tänka mig att de med pappersfaktura får besked i kuvertet att de blir flyttade till annat abonnemang, med möjlighet att avsluta om de inte accepterar villkoren. Med autogiro kan det vara svårt att få fram informationen till kunden. Måste vara ordentligt länge sedan jag loggade in på mina kundsidor hos någon operatör. Kanske finns det viktig information där i brevlådan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrex:

Det är inte så mycket en principsak, jag vill inte bli blåst. Det vill väl ingen. Vill du?

Bry dig inte om alla som tar dessa företag i försvar när de går bakom ryggen på kunderna.
Det är samma sak varje gång i detta forum och ska alltid blanda in hur mycket det kostar som om det spelade någon roll.

Permalänk
Medlem

Men alltså. Om orginal-abbet inte finns längre, och finns det inte så kan du heller inte fortsätta ha det efter tiden går ut. Och det är mycket möjligt att det abbet du har nu faktiskt alltid kostat 99 öre som flera redan sagt, du vet ju inte när du täcknade det och verkar blanda ihop det med samtalsavgiften. Går du över till det nya så godtar du ju även de nya avgifterna. Det kan dock hände att dom sagt att det ska kosta samma osv, och då kanske det varit lite missvisande.

Du kanske inte ska ta detta med supportet på nätet heller om du vill få hjälp.