Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Ena luren slutade fungera!

Jag har nyligen köpt nya datordelar (moderkort,ram,processor http://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i5...

Och nu då jag startar datorn så fungerar inte ena hörluren på headsetet (Siberia V2)

Uppskattar all hjälp!

Trädvy Permalänk
Webbinvecklare 🧔
Anton Fast
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Mexarn:

Jag har nyligen köpt nya datordelar (moderkort,ram,processor http://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i5...

Och nu då jag startar datorn så fungerar inte ena hörluren på headsetet (Siberia V2)

Uppskattar all hjälp!

Inte så enkelt att kontakten inte är helt itryckt?

Kan du testa headsetet på en annan dator/telefon?

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Asus GTX 1080 Strix, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2012

Det är nog headsettet, har haft 3st V2s det har hänt på. Att den ena luren (högra) bara har slutat fungera på mycket kort tid. Det är nog inte så mycket att göra åt än att köpa ett nytt headset.

Jag köper inte Steelseries produkter mer.

Dold text

Eltreum: AMD Ryzen 7 1700 | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | Gigabyte HD 7950 Windforce 3X | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012

Headset troligen. Känner en som har haft ~8 siberia v2, han påstår att det är hans fel men han är inte vårdslös så tror verkligen inte kvalitén är bra. Min personliga erfarenhet med dem har varit dålig, vet iofs folk som har haft dem i flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Har haft ett par steelseries siberia headsets... Alla har drabbats av samma fel (höger lur lade av). Slutade köpa steelseries.

Skickades från m.sweclockers.com

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |