Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012

Kontorsutrustning som måste finnas?

Hej, vilka kontorsutrustningar anser ni är viktiga vid ett skrivbordsarbete där sittandes framför datorn är primärjobbet (t.ex programmering)?

Detta anser jag:

• Ergonomiska/bra tangentbord/mus/musmatta/hörlurar.

• Minst två skärmar

• Höj/sänkbart bord

• Ergonomisk kontorsstol

• Laptop med dockningsstation

Vilka flera kontorsutrustningar anser ni är viktiga som kan utöka livskvalitéen på jobbet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2014

Post-it-lappar, anslagstavla, whiteboard, handsfree-grej (Jabra 510 t.ex).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Kaffebryggare!!

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av xfade:

Kaffebryggare!!

Kaffekoppar

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012

Nu ska vi inte nämna grejer som ska finnas i köket
Vid en skrivbordsmiljö snackar vi om här!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Bra belysning, kalibrerade skärmar, bra förvaring, fotpall eller liknande, flera eluttag osv. så att man slipper krypa under bordet och bra storlek på skrivbordet.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Vettigt pennställ med FUNGERANDE pennor, bläck blyerts 07 och överstrykningspennor, gem, häftklammerborttagare, häftapparat och taperulle. Dat shit behöver man tyvärr i det papperslösa samhället.

Hurts där du kan förvara random shit som inte skall ligga framme så du kan ha en rimligt ren och produktiv skrivbordsmiljö.

Favorit maskot sittandes på en skärm.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Jag har eventuellt sämsta hållningen när jag sitter (hemma visserligen), men absolut ett fotstöd av något slag!

MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K @ 4,2 GHz | Palit Geforce GTX 1070 JetStream | 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

You must come with me, young ones, for I am the grim reaper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av hahavaffan:

Post-it-lappar, anslagstavla, whiteboard, handsfree-grej (Jabra 510 t.ex).

Detta. mest av allt postits och whiteboard, därefter trådlös handsfree.

Shoebox PC - Coolermaster Elite 130 - i5 4690K - Corsair H60 v2 - BeQuiet! L8 630W - Sapphire R9 290 Tri-X OC - 16GB CL9 - Gigabyte Z97N+Wifi

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är viktigt att arbetsplatsen har bra ergonomi, i den bästa av världar har man en arbetsplats som går att variera från sittande (i rätt stol) via stående till promenerande, perfekt ljus, ventilation och ljudmiljö, absolut inget kontorslandskap.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Lugn och ro samt vettiga kollegor.

Har själv i stort sett det jag önskat mig på jobbet.
Bra skärmar
Bra tangentbord och mus
Bra stol
Rymligt skrivbord som går att höja/sänka
Trevlig utsikt med persienner och markis
Hyggligt låg ljudnivå
Möjlighet att spela musik mer eller mindre idiothögt på ensamma fredagseftermiddagar

Skickades från m.sweclockers.com

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2015

Fri tillgång till Te/kaffe/dricka och frukt, samt uppehålls rum med tid för lek och spel för att återfå sin kreativa förmåga, som är ett lyckat koncept från spelbranschen/IT m.m som fler företag bör ta efter!

Fri tillgång till friskvård anslutning till kontoret och tränings krav på alla på arbetstid!
Är bra för alla, gamla som ung och tränings/rehab som är anpassad för den branschens vanligaste sjukskrivningar m.m

Sedan 6 timmars dagar!

ASUS X99-PRO, Intel Core i7-5930K, Socket-LGA2011-3, HyperX Fury 2133MHz 32GB, 3x MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB, Samsung 850 EVO 250GB SSD, 2x Seagate® Desktop SSHD 4TB, 2x Samsung 28" 4K 1ms

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av OSkar000:

Lugn och ro samt vettiga kollegor.

Viktigast av allt.

Man bör satsa på ljudisolerade mötesrum med whiteboards, pennor och hårdvara för Skype-konferens m.m. Sådana rum bör också användas för alla telefonsamtal i närheten av programmerarnas avdelning.

Skrivet av gbg_icE:

... uppehålls rum med tid för lek och spel för att återfå sin kreativa förmåga, som är ett lyckat koncept från spelbranschen/IT m.m som fler företag bör ta efter!

Det där är låååångt ner på listan.
Jag har varit på arbetsplatser som haft sånt, kaffe, frukt, friskvårdsbidrag, en massör som kommit över varje vecka och gratis privat företagshälsovård m.m. men där flera ändå har varit sjukskrivna i stressrelaterade sjukdomar.
Man ska satsa på sånt som betyder något. Först när man inte längre svälter kan man äta tårta, annars får man bara magont.

Träningskrav på ett kontor tycker jag också är direkt fel. Om det skulle införas på min arbetsplats skulle jag sluta direkt, och många med mig.