iOS9 beta 3 installation *hjälp!*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

iOS9 beta 3 installation *hjälp!*

Så jag var dumdristig nog att försöka mig på en iOS9 beta 3 installation min iPhone 6.. Funkade ju bra, tills en omstart den ber mig "verifiera identitet" och svara på två frågor, om var jag t.ex. bodde eller vad mitt första husdjur hette. Problemet är att jag kommer inte vidare. Det finns inga knappar ("nästa" eller dylikt). Det finns en länk "Nollställ dina säkerhetsfrågor" på samma sida (enda som är klickbart, förutom textfälten), men det händer inget när jag trycker där heller.
Nån som vet vad som pågår?

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhoneXS 64GB, LG 55UH664V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Börja med att starta om iPhonen och se om det fungerar, annars skulle jag återställa den och se om det fungerar. Jag misstänker att iTunes inte ser din iPhone, men med hjälp av dessa instruktioner bör du kunna använda iTunes för att återställa till valfri firmware: https://support.apple.com/en-us/HT201263.

Jag vet inte om något ändrats jämfört med föregående betaversioner, men om du inte har ett utvecklarkonto så kan det vara så att du först måste återställa till iOS 8 och därefter uppgradera till iOS 9-betan.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Jag lyckades komma förbi det genom att ignorera icloudlogin efter omstart. Phew. Känns sådär.

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhoneXS 64GB, LG 55UH664V