Permalänk

cpu temp extremt hög...

hej sweclockers! det är så att min processor ligger på ca 99C i idle. det är en intel 4670k som var köpt för ca ett och ett halvt år sedan. den började vara så för några månader sedan. jag har bytt kylpasga och är ganska säker på att kylaren är korrekt monterad.
tjatja bloggen:P

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att kylaren inte är korrekt monterad.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Hur ser du temps? Kolla alltid i bios... Annars är jag också ganska säker på att kylaren är felmonterad, om ens monterad...

Permalänk
Avstängd

Förstår inte meningen med tråden?? det är ju självklart att din kylare är felmonterad.
Även helt utan kylpasta så skulle du inte ens uppnå dom där tempsen, inte ens med en helt avstängd fläkt heller.
Logik?
Ungefär som o säga till bilmekanikern på verkstaden: bilen fungerar dåligt, när du har monterat tändstiften upp o ner.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Jag kommer lätt upp i 99 grader med en i7 q820 i en lenovo W510 dock men, då stänger jag av fläkten så kommer jag upp i 99 på 2 minuter