Problem med amd drivrutin kraschar

Permalänk
Medlem

Problem med amd drivrutin kraschar

Tjena, Det blir ytterliggare en tråd här angående ett annat problem jag lyckas stöta på.
Maskinens specifikationer kan finnas nedanför i sign "stationär 1"

Nu är det såhär att jag har gjort en ren installation av ubuntu och gjort alla dom senaste uppdateringarna och allt så det är up-to-date jag har då försökt ta amd propritära drivrutiner genom övriga drivrutiner och när jag gjort det så har de slutat med att när jag försöker gå in på amd controllcenter säger det att drivrutinen eller programmet inte har blivit installerat korrekt.
Skulle jag i det skedet gå in och stänga av eller starta om datorn så skulle jag in komma in sen igen för när jag försöker logga in igen vid inloggnings skärmen så skickas jag bara tillbaka och inte ens ctrl alt f1 fungerar då för jag kommer aldrig fram till att see något terminal liknande.

Har både försökt installera genom "ytterliggare drivrutiner" och gått in hämtat det på amd hemsida med samma resultat.

Jag får också upp fel meddelande såsom:
"Tyvärr, ett problem inträffade vid installation av program.
Paket: fglrx-core 2_15-200-0ubuntu4"

Så nu e jag tvungen sitta med x.org drivrutinerna och vet inte hur bra dom är i jämförelse med tex amd egna men tror ju inte dom håller samma nivå när det kommer till gaming.

Detta gör ju ockå att jag inte kan starta steam eftersom dom vill att man har amd drivrutiner för att nyttja det.
libGL error: unable to load driver: radeonsi_dri.so
libGL error: driver pointer missing
libGL error: failed to load driver: radeonsi
libGL error: unable to load driver: swrast_dri.so
libGL error: failed to load driver: swrast

Kan nämna också att det är första generationen amd kort med referens kylare och inte ghz edition eller 280X eller något sådant om de nu kan ha någon inverkan.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|