Problem med garantiärende hos Otterbox

Permalänk

Problem med garantiärende hos Otterbox

Hej.

Jag har två Otterbox defender skal till en Galaxy s3. Båda har problem med att silikonet släpper efter cirka en månads vanlig användning. Skalet gör ett toppenjobb att skydda telefonen men när silikonet släpper så blir det inte kul då det tappar fäste från innerskalet. Det ena skalet har bytts tre gånger i en svensk butik. Nu tvekar jag på att de ens har skalet kvar då det är en utgående produkt enligt affären och det var väldigt få kvar i hela kedjan vid senaste bytet. Det andra är köpt på Ebay och silikonet har lossnat rejält i de nedre kanterna. Jag gick in på Otterbox svenska hemsida och fyllde i formuläret för garantianspråk till punkt och pricka och får sedan ett mail från amerikanska Otterbox där de ber mig komplettera med numret som står på insidan av silikondelen för att vara säkra på att det inte är en kopia. Länken för att komplettera informationen fungerar inte så jag svarar på mailet med både bild och numret i textform. Efter det mailet har jag inte hört från Otterbox på cirka en månad. Jag har svarat på mailet ytterligare för att få reda på hur det går med mitt ärende. Jag har även skickat ytterligare mail till deras supportmailadress utan svar.

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Har ni något förslag?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Det är inte så mycket du kan göra mer än att hoppas att de svarar. Du kan vända dig till ARN men de hanterar inte s.k småmål och skalen kostar väl inte så mycket att de orkar bry sig.

Jag hade skrivit en arg rescension på nåt konsumentforum och sen köpt några andra skal.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.