Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

hur fungerar det med bläck refill?

Hej.

Jag vill fylla på min gamla bläckpatron med ny bläck istället för att köpa en ny patron. Behövs skrivaren resettas eller någon liknande för att detta skall fungera?

Någon som har tips eller erfarenhet av saken?

Jag har en HP envy 4505.

Tacksam för svar!

Puska

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Puska:

Hej.

Jag vill fylla på min gamla bläckpatron med ny bläck istället för att köpa en ny patron. Behövs skrivaren resettas eller någon liknande för att detta skall fungera?

Någon som har tips eller erfarenhet av saken?

Jag har en HP envy 4505.

Tacksam för svar!

kladdigt om du ska göra det med färg från flaska. brukar finnas nån form av reset chip borde finnas för HP också

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2011

Jag har sökt lite och HP verkar inte behöva resettas. Har inte sett något sådant i guider för refill av HP-patroner att dom skall resettas.

Sök efter vad för patroner din skrivare har och sök efter refill på den vägen. Vad jag fann så använder Envy 4505 patronerna 301 och 301XL.

Jag eftersöker exakt samma men för patronerna HP62. Har hittat i USA men känns dumt att importera där ifrån. Finns en del på Ebay men hur är kvalitén? Högsta priserna jag hittar är 400-500 kr inkl frakt och det inkluderar 1 liter färg, 250ml av varje! För billigt för att vara bra ringer det i mig.

Jag har tidigare fyllt på bläck i en Brother-skrivare med en spruta i flera år och det fungerade bra. Dom patronerna hade inte chip i sig som många av dagens patroner har vilket skapar problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Jo de kan nog bli lite kladdigt. Jag hittade kompatibla patroner till 301 serien och beställde på nätet som test. Om de fungerar bra så kör jag på dessa... HP CH563EE hette dom.

Puska

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Puska:

Jo de kan nog bli lite kladdigt. Jag hittade kompatibla patroner till 301 serien och beställde på nätet som test. Om de fungerar bra så kör jag på dessa... HP CH563EE hette dom.

spara dom när dom är slut sen fyller du på med bläck.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644