Minecraft eldsten

Permalänk

Minecraft eldsten

Hur får man eldsten i Minecraft? Vi har hittat de men hackar vi på den så försvinner den bara...

Permalänk
Medlem

Kopierat från ett forum:
You cannot mine redstone. I guess it would probably be just decoration and useless to mine. Try waiting for an update where redstone is actually useful. There is no possible way to mine the redstone and you would be wasting your picks. You should wait until the next update.

Andra föreslår diamant eller järn pickaxe.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

@Bellsebubba du får nog förtydliga vad du menar med "eldsten" och vilken version och plattform av spelet det handlar om.
De två alternativ (för PC-versionen) jag kommer på är Redstone som hackas med valfri hacka av järn eller bättre, alternativt Obsidian som kräver en diamanthacka.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Tänkte att du kan få lite mer hjälp under rätt kategori.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddyfresh:

Kopierat från ett forum:
You cannot mine redstone. I guess it would probably be just decoration and useless to mine. Try waiting for an update where redstone is actually useful. There is no possible way to mine the redstone and you would be wasting your picks. You should wait until the next update.

Andra föreslår diamant eller järn pickaxe.

Oanvändbart i Vanilla alltså? Hur orkar man spela Vanilla isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Oanvändbart i Vanilla alltså? Hur orkar man spela Vanilla isf.

Redstone har varit exceptionellt användbart sedan Alpha, det vill säga de senaste fem åren. Var @freddyfresh fiskar fram sin information vet jag inte

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Redstone har varit exceptionellt användbart sedan Alpha, det vill säga de senaste fem åren. Var @freddyfresh fiskar fram sin information vet jag inte

Tydligen relevant i Minecraft Pocket Edition 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellsebubba:

Hur får man eldsten i Minecraft? Vi har hittat de men hackar vi på den så försvinner den bara...

Järn pickaxe eller bättre.

Permalänk

Tack för flytt till rätt ställe 👍

De är till Xbox one..

Gubben/barna som spelar o de skulle ha de så de kunde göra en kompass.

Så tack för hjälpen för de hade lyckats göra en när jag jobba tack vare järnhacka.