Minecraft eldsten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Minecraft eldsten

Hur får man eldsten i Minecraft? Vi har hittat de men hackar vi på den så försvinner den bara...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Kopierat från ett forum:
You cannot mine redstone. I guess it would probably be just decoration and useless to mine. Try waiting for an update where redstone is actually useful. There is no possible way to mine the redstone and you would be wasting your picks. You should wait until the next update.

Andra föreslår diamant eller järn pickaxe.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

@Bellsebubba du får nog förtydliga vad du menar med "eldsten" och vilken version och plattform av spelet det handlar om.
De två alternativ (för PC-versionen) jag kommer på är Redstone som hackas med valfri hacka av järn eller bättre, alternativt Obsidian som kräver en diamanthacka.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Geeks Gaming
Plats
Leeds
Registrerad
Aug 2011

*Tråd flyttad*

Tänkte att du kan få lite mer hjälp under rätt kategori.

Om du ser ett regelbrott, anmäl inlägget, kommentera inte detta i tråden. Håller du inte med om mitt beslut? Anmäl mitt inlägg eller skicka ett meddelande till samtliga moderatorer.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av freddyfresh:

Kopierat från ett forum:
You cannot mine redstone. I guess it would probably be just decoration and useless to mine. Try waiting for an update where redstone is actually useful. There is no possible way to mine the redstone and you would be wasting your picks. You should wait until the next update.

Andra föreslår diamant eller järn pickaxe.

Oanvändbart i Vanilla alltså? Hur orkar man spela Vanilla isf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av El_Raspberry:

Oanvändbart i Vanilla alltså? Hur orkar man spela Vanilla isf.

Redstone har varit exceptionellt användbart sedan Alpha, det vill säga de senaste fem åren. Var @freddyfresh fiskar fram sin information vet jag inte

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av twit:

Redstone har varit exceptionellt användbart sedan Alpha, det vill säga de senaste fem åren. Var @freddyfresh fiskar fram sin information vet jag inte

Tydligen relevant i Minecraft Pocket Edition 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Bellsebubba:

Hur får man eldsten i Minecraft? Vi har hittat de men hackar vi på den så försvinner den bara...

Järn pickaxe eller bättre.

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Tack för flytt till rätt ställe 👍

De är till Xbox one..

Gubben/barna som spelar o de skulle ha de så de kunde göra en kompass.

Så tack för hjälpen för de hade lyckats göra en när jag jobba tack vare järnhacka.