Märkligt beteende från Qpad 5K dator mus(Video finns)(Problemet löst)

Permalänk
Medlem

Märkligt beteende från Qpad 5K dator mus(Video finns)(Problemet löst)

Tjena jag skulle behöva hjälp med ett väldigt märkligt problem med min datormus eller ja jag tror det är fel på den men inte säker.

Lite kort förklarat när jag rör på dator musen oavsett riktning, Pekaren på skärmen den typ skakar fast jag inte gör några som helst konstiga rörelse den verkar alltid skaka oavsett hur jag en rör på den vilket kan bli väldigt frustrerande när jag jobbar med Photoshop och liknande fast jag gör otroligt små små rörelse med musen så är den inte stabil alls den skakar jätte mycket fast jag inte är själv skakig i handleden.

Testat följande lösningar.

BYTT USB Port både 2.0 & 3.0 [X]
BYTT Musmatta [X]
Testat röra musen på bordet bara [X]
Installerat om drivrutiner [X]
Installerat medföljande program [X]
Stängt av mus acceleration [X]
Minskat&Höjd Sensitivty [X]

Ja så jag har faktiskt inga mera idéer för hur jag skall lösa det än att byta dator mus eller om det är min skärm det är fel på.

Kolla videon så skall ni se eller försök att se i alla fall vad som är fel.

https://www.youtube.com/watch?v=FGGq1XPPZf8&feature=youtu.be

Problem Solved :-)
Permalänk
Skrivet av DrThraX:

Tjena jag skulle behöva hjälp med ett väldigt märkligt problem med min datormus eller ja jag tror det är fel på den men inte säker.

Lite kort förklarat när jag rör på dator musen oavsett riktning, Pekaren på skärmen den typ skakar fast jag inte gör några som helst konstiga rörelse den verkar alltid skaka oavsett hur jag en rör på den vilket kan bli väldigt frustrerande när jag jobbar med Photoshop och liknande fast jag gör otroligt små små rörelse med musen så är den inte stabil alls den skakar jätte mycket fast jag inte är själv skakig i handleden.

Testat följande lösningar.

BYTT USB Port både 2.0 & 3.0 [X]
BYTT Musmatta [X]
Testat röra musen på bordet bara [X]
Installerat om drivrutiner [X]
Installerat medföljande program [X]
Stängt av mus acceleration [X]
Minskat&Höjd Sensitivty [X]

Ja så jag har faktiskt inga mera idéer för hur jag skall lösa det än att byta dator mus eller om det är min skärm det är fel på.

Kolla videon så skall ni se eller försök att se i alla fall vad som är fel.

https://www.youtube.com/watch?v=FGGq1XPPZf8&feature=youtu.be

Det är nog inget fel på din skärm. Ett enkelt sätt att utesluta om det är musen eller inte är att koppla in en annan mus bara för att testa. Kör du trådlöst så kan batterierna vara på väg att ta slut. Det kan även vara skit som fastnat runt eller i lasern på musen. Du kan testa göra rent där också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Holy crap att jag inte tänkte på att göra rent självaste linsen på dator musen, Härre nu skäms jag lite nu är det som en helt ny dator mus, Tog fram förstorings glaset och kikade linsen var ju hur skitig som helst..... Nu skäms jag lite, Fungerar hur bra som helst nu, Visste inte att dessa möss var så känsliga för smuts lite som med system kameror som freakar ur när linsen är skitig.

Tack för de snabba svaret och hjälpen nu skäms man lite

Permalänk
Skrivet av DrThraX:

Holy crap att jag inte tänkte på att göra rent självaste linsen på dator musen, Härre nu skäms jag lite nu är det som en helt ny dator mus, Tog fram förstorings glaset och kikade linsen var ju hur skitig som helst..... Nu skäms jag lite, Fungerar hur bra som helst nu, Visste inte att dessa möss var så känsliga för smuts lite som med system kameror som freakar ur när linsen är skitig.

Tack för de snabba svaret och hjälpen nu skäms man lite

Det är lugnt, kul att det funkade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det är ett vanligt problem med 5k, testa slå till lätt med musen när det händer så slutade den skaka för mig, lycka till (har skaffat en ny sen dess)

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.