blivit lurad på linas matkasse (problem med presentkort)

Permalänk
Avstängd

blivit lurad på linas matkasse (problem med presentkort)

Tja,

Det var så här att min mamma hade fått ett presentkort från linas matkasse och när vi skulle utnyttja det så såg allt rätt så summen bliv 0 kronor så vi fortsätter och ett par dagar så kom det och sen så var det inte så mycket med det sen efter att tag så fick min mamma sms av dom att vi skulle betala dom 109 kronor så jag fattar inte så det kan blir så jag jag logga in på deras sida och såg en till faktura på 698 kronor så nu börja man under vilket företag det är som håller på att luras på detta sätt.

Det såg att den maten vi skulle får ska räcka till 4 personer men kan säga att den skulle bara räcka till en person så vi fattar det som att dom delar upp det i 4 veckor så fick tog snällt emot kassen utan att veta om att det kostar så efter denna så fick vi sms att dom kommer sluta skicka mat till oss om vi inte betalar dom så vi undra hur det ligger till.

På deras sida var det bara att skriva in koden sen tycka på nästa och sen så var det klart sen så stängde vi ner sidan då allt var klart inte visste vi att det skulle sluta så här mot oss, så vad kan man göra för att slippa betala det här?

Vi har inte råd att betala det heller som det ser ut just nu.

§3.1 /mod
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

#1. Vad exakt står det på det presentkortet (ta screenshot/kort och posta här)?
#2. Vad var skrivet i avtalet när ni registrerade er på sidan?

Linas matkasse är inte oserlöst, ni har missat något och gjort fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

#1. Vad exakt står det på det presentkortet (ta screenshot/kort och posta här)?
#2. Vad var skrivet i avtalet när ni registrerade er på sidan?

Linas matkasse är inte oserlöst, ni har missat något och gjort fel.

Jag kan stärka detta. Vi har testat Linas matkasse hemma. Maten var god och all gick rätt till.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Tycker du bör ändra din topic.

Det är ju långt ifrån klarlagt att det ens handlar om att ni blivit lurade. Kan ju lika gärna vara ni som totalt missuppfattat hela grejen såvitt jag kan läsa.

Tråkigt att det inträffat men vad ska vi säga egentligen? Kontakta deras kundtjänst och red ut det.

Permalänk
Medlem

Ofta fungerar det så att man har ett "abonnemang" på matkassarna, dvs, man får en ny varje vecka. Hör av er till dem och säg att ni inte önskar få fler kassar. De kassar ni redan tagit emot måste ni troligtvis betala för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Så ni skrev upp er på en vecka gratis och sen glömde avbryta abonnemanget?

Företag skickar inte ut presentkort för att vara snälla, de är ute efter att tjäna pengar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ni har inte avbrutit prenumerationen förmodar jag.

Som kund hos Linas Matkasse erhåller du en välplanerad färdigpackad matkasse med tillhörande goda, balanserade och nyttiga recept direkt hem till din dörr. Leverans sker varje eller varannan vecka, beroende på dina val vid registreringen. Tjänsten är en prenumeration och du fortsätter att erhålla leveranser till dess att du väljer att pausa eller avsluta prenumerationen. Som komplement till din matkasse kan du även lägga till någon eller några av våra tilläggsprodukter som du hittar på vår hemsida.

Dold text
Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Låter som att du missat att läsa avtalet.

Mobil, endast 0 kr*!
*Därefter 1 miljon/mån

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

#1. Vad exakt står det på det presentkortet (ta screenshot/kort och posta här)?
#2. Vad var skrivet i avtalet när ni registrerade er på sidan?

Linas matkasse är inte oserlöst, ni har missat något och gjort fel.

Vi gjorde det som såg på presentkortet sen så vill dom att man skulle regga ett konto som vi gjorde.

http://www.dagensjuridik.se/2011/10/linas-matkasse-falls-av-r...

Dom har även kvar det här med.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Tycker de är ganska tydliga på sin hemsida med att det gäller en prenumeration.

Läs t.ex: https://www.linasmatkasse.se/sa-funkar-det

Dock.. när man klickar sig fram för att beställa möts man av detta. Det jag markerat i fetstil borde vara applicerbart för din situation?

Prova på-rabatten gäller den första kassen. Vid registrering startar du en löpande prenumeration hos oss. Om du är ny kund och registerar dig med presentkort så pausas dina leveranser efter beloppet på presentkortet är förbrukat.

Du kan när som helst avsluta din prenumeration. Observera att eventuell avbokning måste ske senast 8 dagar innan leverans

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turble:

Om du är ny kund och registerar dig med presentkort så pausas dina leveranser efter beloppet på presentkortet är förbrukat.

Om det nu står så varför måste vi betala då?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Vad sa Linas matkasse när du kontaktade dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Om det nu står så varför måste vi betala då?

Det kan inte jag svara på, detta såg jag endast nu när jag var nyfiken och ville se hur processen med att beställa såg ut. Kontakta dem och påpeka detta.

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Om det nu står så varför måste vi betala då?

Det är nog en fråga ni får ta med deras kundtjänst...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Vad sa Linas matkasse när du kontaktade dom?

Skrivet av Turble:

Det kan inte jag svara på, detta såg jag endast nu när jag var nyfiken och ville se hur processen med att beställa såg ut. Kontakta dem och påpeka detta.

Hoppas det löser sig.

Svara båda på samma gång.

Dom har inte svarat än då jag skriv lite sent då jag kom hem från skolan och sånt.

Vi får hoppas att det löser sig inget kul med 8% ränta med då man inte har några pengar så blir detta svårt och lönen räcker inte till det här heller.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Kanske bäst att prata med dom innan man går ut och skriker på forum.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Svara båda på samma gång.

Dom har inte svarat än då jag skriv lite sent då jag kom hem från skolan och sånt.

Vi får hoppas att det löser sig inget kul med 8% ränta med då man inte har några pengar så blir detta svårt och lönen räcker inte till det här heller.

Ni har ingått ett avtal om att få Linas matkasse, ni har inte avslutat detta enligt er prenumeration.
Se det som en läxa och se till att kolla upp vad ni går med på i fortsättningen och vilka avtal/regler som gäller.

Nu är det bara att betala det som ni är skyldiga och se till att avsluta avtalet.

Sälj en utav dina Xeon E5-2690v2 här på marknaden så bör väl pengarna inte vara något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Tja,

Det var så här att min mamma hade fått ett presentkort från linas matkasse och när vi skulle utnyttja det så såg allt rätt så summen bliv 0 kronor så vi fortsätter och ett par dagar så kom det och sen så var det inte så mycket med det sen efter att tag så fick min mamma sms av dom att vi skulle betala dom 109 kronor så jag fattar inte så det kan blir så jag jag logga in på deras sida och såg en till faktura på 698 kronor så nu börja man under vilket företag det är som håller på att luras på detta sätt.

Det såg att den maten vi skulle får ska räcka till 4 personer men kan säga att den skulle bara räcka till en person så vi fattar det som att dom delar upp det i 4 veckor så fick tog snällt emot kassen utan att veta om att det kostar så efter denna så fick vi sms att dom kommer sluta skicka mat till oss om vi inte betalar dom så vi undra hur det ligger till.

På deras sida var det bara att skriva in koden sen tycka på nästa och sen så var det klart sen så stängde vi ner sidan då allt var klart inte visste vi att det skulle sluta så här mot oss, så vad kan man göra för att slippa betala det här?

Vi har inte råd att betala det heller som det ser ut just nu.

Frågeställningen/det som hänt känns inte helt tydligt, så låt mig i all välmening gissa fritt nu. Ni får ett presentkort som gäller för valfri matkasse. Ni registrerar er och väljer antingen Linas Inspirationskasse eller Linas Barnkasse 3, vilka båda har ett ordinariepris på 589 kr. Överväldigade över all mat ni ska få gratis väljer ni dessutom till Linas Fruktkasse á 109 kr.

Ni får både matkasse och fruktkasse och blir därefter debiterade 109 kr för fruktkassen, vilket är helt rätt eftersom den ju aldrig skulle ingå i presentkortet. Därefter tycker ni att matkassen är snålt tilltagen och tolkar på något sätt att matkassen (som ska innehålla 3 middagar för 4 personer) ska delas upp för leverans under flera omgångar. Kanske har Linas matkasse missat att leverera något, eller kanske tyckte ni att matkassen endast skulle räcka till mat för en person under en hel vecka (vilket skulle kunna vara en rimlig (miss-)tolkning sett till hur mycket matkassen borde innehålla)? I vilket fall så loggar ni in på Linas matkasse och väljer "fortsätt prenumeration" eller liknande.

Ni får därefter ytterligare en matkasse samt fruktkasse och - tada! - ni har nu en faktura om 698 kr (589 + 109) som ska betalas.

Eller är jag helt ute och cyklar? Inget illa ment men som man frågar får man svar!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter onekligen som något blev fel när ni registrerade er och betalade med presentkortet då det ser ut att det ska pausas efter presentkortets belopp förbrukats.

Men snälla - istället för att starta en tråd där ni säger er blivit "lurade" så varför inte bara kontakta dom på telefon eller mail? Jag är säker på att ni kan få ordning på detta genom att prata med dom. De är som sagt inte ett blufföretag men fel kan uppstå.

Jag har inte Linas Matkasse men jag känner några som har det och de har aldrig klagat på att det är lite mat. Du lagar det ju själv och tanken är att det ska ge 3 middagar med 4 normala portioner . Testade ni att laga maten från första kassen? Det låter ju udda om du säger att det som fanns i kassen endast skulel räcka till en person i en middag? Har du kvar vad kassen innehöll och vilka recept som fanns? om inte annat så ska recepten ge en fingervisning om ni hade fått "rätt" med innehåll.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com