Det här med att komma på ett unikt nickname

Permalänk
Medlem

Valde mitt nick för bra länge sedan, i tidiga tonåren om jag inte missminner mig. Tog det från Drakar och Demoner, närmare bestämt monsterboken Jorges Bestiarium. Rafner var något sorts gudaväsen som oftast tog formen av en korp. Har alltid varit intresserad av nordisk mytologi och detta passade. Namnet är ju en sorts hybrid av olika germanska namn för korp: Raven (engelska), Ravn (norska/danska), Hrafn (isländska), Ravnur (färöiska), Ramn (äldre svenska).

Permalänk

Ta något dina vänner kallar dig för och om det är för vanligt så lägg bara till en tvist på det.

Permalänk
Medlem

Jag brukar nicka "Slisken", historien bakom är att jag och mina kompisar under gymnasietiden hade en väldigt manlig sliskig lärare som vi kallade för just "slisken", sen tyckte jag att jag var rolig som kallade mig det på diverse plattformar. Jag fastnar för just svenska korta namn/ord på nicks, såsom Fifflaren,Skytten osv. Är väl för att jag har spelat en del CS.

Permalänk

Ta namnet på din favoritskådis, eller super hero från nån film/serie/anime/manga. "klipp" namnet, och testa sätt ihop det med ditt namn på nått sätt. Så gjorde jag iaf. Heter Sakis (uttalas Sackis), min favorit karaktär från min favorit anime genom tiderna heter Kenshiro. Då vet ni resten.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K, 32 GB DDR4 RAM, Asus GeForce GTX 1080 OC Strix, Samsung 950 Pro M.2 NVMe 512 GB, LG 65" C8 Oled TV

Permalänk
Medlem

Kom på mitt namn när jag lirade mitt första MMO Rpg (Tibia) nån gång runt 1999-2003 lite halvsvårt att minnas men har använt det sedan dess (Oxziv) sedan har jag självklart behövt komma på ett par nya namn för tex Wow då flera karaktärer inte kan ha samma namn osv. Då brukar jag antingen använda mig av anagram eller böjningar av andra namn.

Visa signatur

CPU: i7 4930K Kylning: EK-KIT H3O 360 HFX
GPU: Gigabyte GTX 780
Moderkort: ASUS RAMPAGE IV EXTREME. Minne: VENGEANCE 16GB 1600Mhz CL9
Chassi: Corsair Carbide Air 540 Cube. Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold
Hårddisk: 1st Samsung SSD PRO BASIC 256GB, 1st 4TB WD black

Permalänk
Medlem

Rulla pannan över tangentbordet ett par gånger så har du det perfekta namnet!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Har ett äldre nick här som är från en låt jag gillar. Körde dock länge på ett jag hade genererat fram, chaezoiv. Det blev så jäkla drygt att säga tillsist (samt jag tröttnade) så numera går jag under Megaera Nox typ överallt. Har själv en tendens att tröttna på/växa ifrån mina nick, vilket blir lite jobbigt på sidor där man inte kan ändra det.

Permalänk
Avstängd

LokesHusse. Säger allt och klingar bra.

Permalänk
Medlem

Heter Karlsson i efternamn men mina lumparpolare tyckte jag såg ut som en italienare så det blev Calzone efter det, nickar det i de flesta spel om inte någon mupp hunnit före......

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag kör sällan med samma nick nuförtiden, utan plockar bara det första (eller kanske andra eller tredje) som dyker upp i huvet. Låt säga... Figge_Fläskläpp?

Man kan göra som min sambo också, som är totalt insnöad på namn - hon har anteckningsböcker fullproppade med namn som hon hittat på, så kan hon bara plocka ett lämpligt därifrån vid behov.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Techs" är en förkortning av Technics, märket på min HiFi-stereo när det begav sej. Jag snodde namnet rakt av, och på ett forum blev jag kallad Techs så det blev samma här.

I spelet Mafia Wars (innan det släcktes ner för gott på Facebook) så hette jag Devil's Evil Twin, och har fortsatt med det namnet i spel på annat håll. Inspirationen till namnet fick jag av Rainbow's gamla låt "Gates of Babylon", av textraden "Sleep with the devil and then you must pay" och vips hade jag namnet "Devil's Evil Twin" i skallen.

Så inspiration till nickname kan komma när man minst anar det.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Skrivet av Reezpkt:

Jag brukar nicka "Slisken", historien bakom är att jag och mina kompisar under gymnasietiden hade en väldigt manlig sliskig lärare som vi kallade för just "slisken", sen tyckte jag att jag var rolig som kallade mig det på diverse plattformar. Jag fastnar för just svenska korta namn/ord på nicks, såsom Fifflaren,Skytten osv. Är väl för att jag har spelat en del CS.

Håller med fullständigt, svenska korta namn är riktigt bra nick i mina ögon dels för att de betyder något och också för att de som inte är familjära med svenska uttalar dem på ett så roligt sätt. Just Fifflaren har man ju hört uttalas en del på större event och jag smilar alltid lika mycket.

Mitt nick hittade jag genom en name generator för xbox live. Kommer inte exakt ihåg vad generatorn hittade på för namn men på något sätt inspirerade det mig till det nick jag använder idag. Har också försvenskat det för diverse sammanhang till Kritt.

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk
Medlem

Innan man förstod att sitt PS namn var permanent så tyckte mitt unga jag att cancersvulst var ett lämpligt namn.. Känns smått osmakligt idag

Permalänk
Medlem

Everyone är kul nick till fps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk

Mitt nick jag använder här å på steam är en tribute till Amon Amarth som har en låt som heter Bloodshed.
Men hade jag valt ett annat nick nu hade jag tagit något kort men ändå meningsfullt.

Ta något du gillar och använd det. T.ex. gillar du hav och vatten, nicka "Ocean". Gillar du eld, nicka "Fire". Går även att göra en tvist på dessa namn. Ocean kan bli OceanChief(Dock ett stoner band så inte unikt). Fire kan bli FireStorm(garanterat inte unikt men fungerar absolut).

Du kan även köra på svenska namn. Eld eller Eldstorm tycker jag låter riktigt bra.

Jag hade nog nickat Conquerer eller nått sånt. Erövraren! Låter ju hur bra som helst!

Att hitta ett unikt namn så här långt in i "datoråldern" är nästan att glömma.

Permalänk

Jag sa bara "fuck it" och gick vidare. Fast egentligen är det ju roligare att ta något mer personligt.

Permalänk

Felleblomman var nog mitt första nickname. Otroligt fult men var tvungen att komma på något till min Habbo-gubbe.

Visa signatur

För cool för att skryta om min setup

Permalänk
Medlem

Jag vet att mitt riktiga nick är unikt. Har inte en blekaste vad jag fick det ifrån men att komma på nicknames som inte är "xxdragonslayerxx" är ju knappast svårt om man bara är lite kreativ och vill man vara sådan har jag själv ett battle.net konto med namnet "xthuglifeyo0" (glömde bort min secret question till mitt riktiga konto).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Min main i Star Wars the Old Republic heter Qwiruyachtlia Radeon. Garanterat fritt från random invites.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Namnet ThunderboltDrgn är en kombination av de engelska namnet för denna respektive denna flygmaskin.

På ett annat forum har jag döpt mig till ILDragoRuggente (IL Drago Ruggente = den rytande draken)
efter en bil som jag sett i ett trevligt tv-program.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Ta tre saker sätt ihop, hästgungagrammofon