Vinn nätagg från Seasonic

Installation problem med Asus Xonar DGX

Permalänk
Medlem

Installation problem med Asus Xonar DGX

Hej.

Har nyligen köpt ett nytt ljudkort och har försökt att installera det hela kvällen men har inte lyckats. Jag har monterar kortet i olika PCIE uttag men inget har hjälpt. Jag har testat olika drivrutiner också men med samma resultat. Det kommer upp en ruta där det står "Sätt i UNi Xonar Audio-enheten!"

Detta är ljudkortet:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1192439

Detta är moderkortet:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4141#o...

Finns det något sätt att se i datorn om enheten är rätt monterad på moderkortet om man inte kan se kortet i Enhetshanteraren?

//Dajjmen2

Permalänk
Hedersmedlem

@Dajjmen2: För mig var det bara att plugga in kortet, koppla in högtalare/headset i utgångarna och sedan välja rätt uppspelningsenhet under "Ljud" i kontrollpanelen. Drivrutinerna installerade jag nog också som vilka drivrutiner som helst.

Är du säker att du inte får något ljud från kortets utgångar?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

@Casgar:

Kan inte installera drivrutinen och när jag pluggar in hörlurarna och går in på "ljud" så kan jag inte se något ljudkort där.

//Dajjmen

Permalänk
Medlem

@Dajjmen2: Har du prövat att avaktivera det inbyggda ljudkortet i bios?

Permalänk
Medlem

@pelof:

Hej. Nej det har jag inte gjort. Hur gör jag det? Har typ aldrig varigt inne i bios innan och ändrat nått, men vet hur jag kommer dit
Förklara gärna.

//Dajjmen

Permalänk
Medlem

@Dajjmen2: Pröva att avaktivera det i enhetshanteraren i Windows först. Återkommer med det andra, du kan kolla manualen till moderkortet om du inte orkar vänta.

Permalänk
Medlem

@pelof:

Var inne i Bios och disablade Audio Controller så vad jag kan se på enhetshanteraren så är den borta nu. Men fungerade ändå inte att installera tyvärr.

Permalänk
Medlem

@Dajjmen2: Då var ett steg avklarat.
http://maxedtech.com/driver-signature-possible-solutions-disc...
Kolla om du kan använda något på den sidan.

Permalänk
Medlem

@pelof:

Hej igen.
Har testat dom sakerna nu som stod i länken du skickade och tagit bort "test mode" också men samma result "Sätt i UNi Xonar-enheten!"

Börjar bli frustrerad :S

//Dajjmen

Permalänk
Medlem

@Dajjmen2: Om du har prövat de senaste drivrutiner har jag tyvärr inga fler ideer än att pröva och ta ut kortet och sätta i det igen

Permalänk
Medlem

@pelof:

Förstår. När du säger ta ut det och sätt i det igen, Menar du att jag ska ta ut det, starta datorn, stänga den igen, sen sätta tillbaka kortet och starta igen?

//Dajjmen

Permalänk
Medlem

@Dajjmen2: Nej bara att du ska se till att den sitter i moderkortet ordentligt. Pröva också alla pci-exp platser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dajjmen2:

@Casgar:

Kan inte installera drivrutinen och när jag pluggar in hörlurarna och går in på "ljud" så kan jag inte se något ljudkort där.

//Dajjmen

Men har du testat alla uppspelningsenheter? Det är inte alltid säkert att saker och ting är döpta logiskt.

När du ändå är inne i "Uppspelningsenheter" högerklicka och bocka för "Visa inaktiverade + frånkopplade enheter" och se om du hittar något där.

Jag antar att det är de här drivrutinerna du använder?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tillslut löste jag problemet. Såg i någon YT film när jag hade gått och lagt mig att man kunde sätta kortet i dom "stora" PCIE också, Så gick upp igen och testade det, så hittade datorn kortet direkt.

Tack för hjälpen alla. Ha det bra.

//Dajjmen