Tveksamt skick på 970 fyndvara. [LÖST]

Permalänk
Medlem

Tveksamt skick på 970 fyndvara. [LÖST]

Köpte ett Gigabyte 970 fyndvara idag som jag redan i butiken fann några märkliga fläckar på, påtalade detta för personalen som hörde med "han som kan data" som hävdade att "det är nog inget, det är lugnt". Jag fick dem ändå att notera det jag hittat på kvittot så de inte kan hävda att det är jag som gjort något med kortet.

Nu när jag äntligen haft tid att sätta mig och kolla närmare på kortet börjar jag bli jävligt tveksam, funderar på om det är någon som klantat sig med custom vattenkylning och slängt tillbaka kortet inom ramen för öppet köp. Utöver de märkliga kletiga fläckarna så verkar ett par kylflänsar inuti böjda.

Vad tror ni?

http://imgur.com/a/jQpkJ

Har ingen större lust att häva köpet, det rallas ju ut till bra pris. Vad är chanserna att få utbytt mot ett nytt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Köpte ett Gigabyte 970 fyndvara idag som jag redan i butiken fann några märkliga fläckar på, påtalade detta för personalen som hörde med "han som kan data" som hävdade att "det är nog inget, det är lugnt". Jag fick dem ändå att notera det jag hittat på kvittot så de inte kan hävda att det är jag som gjort något med kortet.

Nu när jag äntligen haft tid att sätta mig och kolla närmare på kortet börjar jag bli jävligt tveksam, funderar på om det är någon som klantat sig med custom vattenkylning och slängt tillbaka kortet inom ramen för öppet köp. Utöver de märkliga kletiga fläckarna så verkar ett par kylflänsar inuti böjda.

Vad tror ni?

http://imgur.com/a/jQpkJ

Har ingen större lust att häva köpet, det rallas ju ut till bra pris. Vad är chanserna att få utbytt mot ett nytt?

Borde väl gå att reklamera om det blir något/några fel dvs och det syns ju som du sa på kylflänsarna att de är böjda och därav borde ju reklamation gå att få igenom, vet ej dock hur det funkar med lagar osv.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Köpte ett Gigabyte 970 fyndvara idag som jag redan i butiken fann några märkliga fläckar på, påtalade detta för personalen som hörde med "han som kan data" som hävdade att "det är nog inget, det är lugnt". Jag fick dem ändå att notera det jag hittat på kvittot så de inte kan hävda att det är jag som gjort något med kortet.

Nu när jag äntligen haft tid att sätta mig och kolla närmare på kortet börjar jag bli jävligt tveksam, funderar på om det är någon som klantat sig med custom vattenkylning och slängt tillbaka kortet inom ramen för öppet köp. Utöver de märkliga kletiga fläckarna så verkar ett par kylflänsar inuti böjda.

Vad tror ni?

http://imgur.com/a/jQpkJ

Har ingen större lust att häva köpet, det rallas ju ut till bra pris. Vad är chanserna att få utbytt mot ett nytt?

Böjda kylflänsar har jag fått på flera fabriksnya cpukylare inget jag brukar bry mig om. Fungerar kortet bra skulle jag behålla för du får väl ändå garanti på det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Böjda kylflänsar har jag fått på flera fabriksnya cpukylare inget jag brukar bry mig om. Fungerar kortet bra skulle jag behålla för du får väl ändå garanti på det?

Garanti täcker ju aldrig fuktskador, här har ju ÅF dock noterat det på kvittot så de borde lösa det åt mig om nåt händer, men säker kan man ju aldrig vara.

Trist om det skulle korta och ta med sig andra grejer i fallet också.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Netonnet är som vanligt oväntat bra på kundservice, får kortet utbytt mot ett nytt!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Då gjorde du en riktig deal med andra ord? Får man fråga vad fyndpriset var på denna skönhet?

EDIT: Bra att det löste sig med kortet också!

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

2790:- var priset de hade satt.

Nu är bara frågan om jag ska behålla det eller EVGA 980 Ti SC+ kortet jag köpte samtidigt.. Fick ruggigt bra pris på bägge två när jag köpte dem så funderar på att sälja något utav dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW