iPhone med lös display och "fel" inne i telefonen

Permalänk
Medlem

iPhone med lös display och "fel" inne i telefonen

Hej,
jag har en iPhone som jag fått utbytt till en utbytesenhet.
När jag fick denna utbytesenhet så var skärmen lös i nedre högra hörnet och även batteritiden har varit dålig jämfört med min gamla telefon.
Gällande batteritiden så när jag säger dålig så menar jag det. Jag måste ibland tom ladda telefonen en gång under dagen även om jag inte använt den utan den har bara legat på standby. Använder jag den som normalt under dagen dvs några samtal på ungefär en till två timmar totalt och kollar internet ungefär 60 min och ungefär 30 min schackspel så måste jag ibland ladda den två gånger.

Nu är det dock så att skärmen har tappat en flisa ungefär vid ON/OFF knappen som jag tror beror på just att skärmen är lös i nedre högra hörnet och nu när jag skickat in telefonen på service för batteritiden och limma fast skärmen så gör dom inte det om inte jag betalar för en ny skärm. Anledningen till att dom inte vill göra något åt den är att dom säger att skärmen kommer att gå sönder.

Jag tycker det är konstigt att dom inte kan se över batteritiden och limma fast displayen eftersom dom fel fanns på telefonen vid leverans. Att jag får tillbaka samma skärm är ingen fara eftersom att flisan är så liten att man bara ser den i vissa vinklar mot ljuset.

Kan det finnas något sätt att gå vidare?

Hälsningar,
Markus

Permalänk
Skrivet av TnT340:

Hej,
jag har en iPhone som jag fått utbytt till en utbytesenhet.
När jag fick denna utbytesenhet så var skärmen lös i nedre högra hörnet och även batteritiden har varit dålig jämfört med min gamla telefon.
Gällande batteritiden så när jag säger dålig så menar jag det. Jag måste ibland tom ladda telefonen en gång under dagen även om jag inte använt den utan den har bara legat på standby. Använder jag den som normalt under dagen dvs några samtal på ungefär en till två timmar totalt och kollar internet ungefär 60 min och ungefär 30 min schackspel så måste jag ibland ladda den två gånger.

Nu är det dock så att skärmen har tappat en flisa ungefär vid ON/OFF knappen som jag tror beror på just att skärmen är lös i nedre högra hörnet och nu när jag skickat in telefonen på service för batteritiden och limma fast skärmen så gör dom inte det om inte jag betalar för en ny skärm. Anledningen till att dom inte vill göra något åt den är att dom säger att skärmen kommer att gå sönder.

Jag tycker det är konstigt att dom inte kan se över batteritiden och limma fast displayen eftersom dom fel fanns på telefonen vid leverans. Att jag får tillbaka samma skärm är ingen fara eftersom att flisan är så liten att man bara ser den i vissa vinklar mot ljuset.

Kan det finnas något sätt att gå vidare?

Hälsningar,
Markus

vilken Iphone ? glaset är limmat på skärmen men ramen sitter på olika sätt fast i chassit på 4,5 & 6:an.
om du fick utbytesenheten och den var lös nere i ena hörnet varför inte gå tillbaka till dom när du upptäckte det,
såg du inte det när du tog emot din telefon ?

om det är problem med batteriet varför inte byta det då ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är en 6:a.
Ja jag kontaktade Apple direkt men dom har dragit ut på det med att jag ska göra tester osv.

Skrivet av Grönahunden:

vilken Iphone ? glaset är limmat på skärmen men ramen sitter på olika sätt fast i chassit på 4,5 & 6:an.
om du fick utbytesenheten och den var lös nere i ena hörnet varför inte gå tillbaka till dom när du upptäckte det,
såg du inte det när du tog emot din telefon ?

om det är problem med batteriet varför inte byta det då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TnT340:

Det är en 6:a.
Ja jag kontaktade Apple direkt men dom har dragit ut på det med att jag ska göra tester osv.

Skickades från m.sweclockers.com

du fick väl utbytes telefonen i en butik ? är det inte dit du vänder dig om du märker att skärmen är lös eller att inte batteriet håller ?

varför dom vill att du gör tester är ju lite samma som jag gör på mitt jobb när nån säger att deras batteri funkar dåligt, att då ladda upp till 100% och låt den ligga i standby med nät och räkna hur snabbt den klättrar neråt.

troligast är det en renoverad Iphone det finns inget lim som håller ihop Skärmdelen med resterande delar av telefonen utan det är ram+glas+skärm som ligger intryckt i ett metall chassi, och batteri & moderkort är under detta.
var glaset löst när du fick ut telefonen eller efter att du tappat den ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644