Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Mic till Qpad qh-90

Tjenare sweclockers. Min mic till mitt Qpad qh-90 har börjat ge upp men med tanke på att den är utbytbar så undrar jag om man kan beställa hem en ny mikrofon bara och inte behöva smälla en massa pengar på helt nytt headset?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Aug 2002
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Hur vet du att det är micen som börjar ge upp?
Jag och en kompis har båda samma headset och tyvärr upplever jag nåt lustigt brus (hos både mig och honom) som jag har svårt att få bort. Skulle det kunna va att Micen/arna behöver bytas?

Älskar Headsetet annars! Kan ha på mig det i timmar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
e-tuna
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av askmyrenn:

Tjenare sweclockers. Min mic till mitt Qpad qh-90 har börjat ge upp men med tanke på att den är utbytbar så undrar jag om man kan beställa hem en ny mikrofon bara och inte behöva smälla en massa pengar på helt nytt headset?

Skrivet av viktklass:

Hur vet du att det är micen som börjar ge upp?
Jag och en kompis har båda samma headset och tyvärr upplever jag nåt lustigt brus (hos både mig och honom) som jag har svårt att få bort. Skulle det kunna va att Micen/arna behöver bytas?

Älskar Headsetet annars! Kan ha på mig det i timmar.

kan även vara den där lilla dosan som bråkar,
jag har fått byta en gång pga den lilla dosan sen andra gången så gick micen sönder (började med brus sedan inget ljud) så då fick jag brorsans ena som han hade över från ett par qh 85or.
prova utan dosa först så kanske det funkar

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Dusken912:

kan även vara den där lilla dosan som bråkar,
jag har fått byta en gång pga den lilla dosan sen andra gången så gick micen sönder (började med brus sedan inget ljud) så då fick jag brorsans ena som han hade över från ett par qh 85or.
prova utan dosa först så kanske det funkar

Den där förbannade lilla dosan alltså. Den e ren skit. Använder man den så blir inte ljudet lika högt i vänster och höger förrän vid en viss volym. Jag kör utan den nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

har fått lämnat in min tjejs par till webhallen pga den där jävla dosan dödade ljudet på ena luren.
så se till att felet inte ligger i den

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
e-tuna
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av m4gnify:

Den där förbannade lilla dosan alltså. Den e ren skit. Använder man den så blir inte ljudet lika högt i vänster och höger förrän vid en viss volym. Jag kör utan den nu.

Skrivet av Christley:

har fått lämnat in min tjejs par till webhallen pga den där jävla dosan dödade ljudet på ena luren.
så se till att felet inte ligger i den

Var exakt det felet på min dosa på första lurarna, dom känns som att dom håller hög kvalitet tills man kommer till dosan och micen där blir man väldigt besviken tyvärr :/

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Vet inte vad man får för tillbehör med till QPads, men HyperX lurarna är ju exakt likadana förutom märket på dom och något elelr några tillbehör. T.ex fick ajg med en förlängningssladd, så kör den rakt in i datorn nu istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:s
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Skrotnisse:

Tragiskt....
Jag har ett sådant headset också och visst låter det bra men den lilla dosan har aldrig fungerat och min mic brusar något enormt.
Jag skulle rekommendera dig att köpa en separat mic istället eller helt nytt headset till något bättre om du har råd.

RYSSLAND VLADIMIR PUTIN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Se till att stoppa in det i den bakre porten också! Framportarna kan vara riktigt kassa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2002

Hehe, bara för mig dosan fungerar för låter det som

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Min mikrofon brusar något enormt också.. kommer då inte köpa något headset som går över 3.5mm igen och kommer fortsätta med usb headset även om ljudkvaliteten inte är den bästa så tar inte mikrofonerna upp någon störning iallafall från närliggande saker

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition