Behöver hjälp, lösenordbyte. Bild hur jag gör

Permalänk

Behöver hjälp, lösenordbyte. Bild hur jag gör

http://imgur.com/HM7EOIY,0936CDn,auRVw2Z,qapVTcH,sIOHe6J,66xD...

Ska byta lösenord på en min dator, bärbar dator windows 7 premium. kanske från 2010(?) Bilderna visar steg för steg exakt hur jag har gått till väga med som ses på bilderna så säger datorn i stuländan ''Ett fel uppstod när lösenordet ...''. Använder ett USB som är tomt. Skulle vara väldigt tacksam för svar om någon vet vad jag e.v gör fel, kan egentligen inte så mycket om datorer..
Om tråden är fel placerad får admin gärna flytta den till rätta. Väldigt tacksam för svar. PS. vill inte ta bort allt på datorn (Även om det går kopiera allt)

MVH/ Otto Högdal

Tillägg: Sry för dåliga och snabba mobilbilder

Kortsammafattning: har första 3 bilderna från en annan dator, vill komma in på den låsta datorn. Måste ha lösenord för att komma in på den.

Permalänk
Medlem

Du försöker återställa lösenord. Inte byta lösenord.

Bara så jag förstår dig rätt. Du vill byta lösenord på ditt Windows konto? Inte skapa en återställningsenhet om du skulle glömma bort det?

Om du bara vill byta lösenord gör du det via kontrollpanelen -> användarkonto

Permalänk
Medlem

Varför använder du lösenord's återställning, stället du är på i bild 2 finns "Ändra ditt lösenord" välj det.
Om det inte är för användaren du är inloggad på, välj "Hantera ett annat konto" välj sedan det konto du vill ändra på och "Ändra lösenord" där, dock krävs att det konto du är inloggad på har adminstratör rättighet för att kunna ändra andra konton's lösenord.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Jag vill byta/få tillbaka mitt lösenord som jag glömt bort. Förlåt om jag var otydlig

Permalänk

Ska även tilläggas att jag har taggit dom 3 första bilderna från en annan dator, d.v.s jag kommer inte in på datorn. Behöver ett lösenord för att låsa upp den

Permalänk

så jag har tagit ''userkey.psw'' (filen) från en annan dator

Permalänk
Medlem

Har skickat dig ett PM, på ett program som kanske fungerar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.