Jag är noob på league of legends och behöver hjälp att bli bättre

Permalänk
Avstängd

Jag är noob på league of legends och behöver hjälp att bli bättre

Hejsan. Jag har dålig förståelse på League Of Legends då jag skulle vilja bli bättre. Det jag är dålig på är hur man ska bygga upp karaktären, samt val av karaktär för jag brukar oftast välja dåliga så att jag dör hela tiden. Nu har jag glömt vad karaktärerna heter för jag spelade sist för 6 månader sedan men tänker ta upp det nu igen.

Jag undrar om någon kan ge bra förklaring samt posta tutorials från youtube eller andra hemsidor som man läser eller tittar på klipp. Berätta gärna vad jag ska tänka på. Sen är jag också väldigt dålig på spells vilken man ska välja först i början ni vet de här plusen som man trycker på. Sen vet jag inte om min karaktär kan ta den där karaktären. Det är lite sån information jag är ute efter samt att lära mig mer.

Permalänk

Vilken server spelar du på och vad heter du?

Permalänk
Avstängd

@Ompalompa111: Jag spelar på west. Varför är mitt namn viktigt?

Permalänk

Tänkte om du ville ha hjälp ingame...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbror Krut:

Hejsan. Jag har dålig förståelse på League Of Legends då jag skulle vilja bli bättre. Det jag är dålig på är hur man ska bygga upp karaktären, samt val av karaktär för jag brukar oftast välja dåliga så att jag dör hela tiden. Nu har jag glömt vad karaktärerna heter för jag spelade sist för 6 månader sedan men tänker ta upp det nu igen.

Jag undrar om någon kan ge bra förklaring samt posta tutorials från youtube eller andra hemsidor som man läser eller tittar på klipp. Berätta gärna vad jag ska tänka på. Sen är jag också väldigt dålig på spells vilken man ska välja först i början ni vet de här plusen som man trycker på. Sen vet jag inte om min karaktär kan ta den där karaktären. Det är lite sån information jag är ute efter samt att lära mig mer.

Din karaktär gör väldigt lite för om du dör eller ej, du kan få en mer eller mindre svår lane beroende på motståndare och din karaktär.
Gäller att veta när du ska vara aggressiv och när du ska vara defensiv, samt när du ska dra dig tillbaka eller ej, samt alltid wards (över allt där det kan komma någon fara).
Lära dig ungefär vilka items du behöver vid vilka tillfällen, vilka karaktärer som kan lätt ta sig till dig utan att du får mycket varning innan med mera.

Men titta på diverse videos med någon som spelar någon lane som du tycker om, tex: saintvicious, trick2g, nightblue, bla bla.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Om det är builds du funderar på så finns det riktigt bra builds och guider på en sida som heter mobafire, annars är mitt absolut bästa tips till dig att inte dö. lätt sagt eller hur? vad jag menar med det är alltså att spela defensivt till en början för om du dör mindre än dina motståndare i din lane så vinner du lanen och har du en tuff lane ger du dina medspelare chansen att vinna matchen för det är trotts allt ett lagspel

Permalänk
Medlem

Spela mycket och kolla på duktiga streamers hur de gör. Monkey see monkey do

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Tror inte det är så lönt att bumpa denna tråden då han är avstängd och inte varit här sen september

Permalänk
Medlem

http://www.mobafire.com/ för builds.
http://www.lolcounter.com/ för att veta vilka gubbar som är bra mot vilka.