Surface 3 eller Surface Pro 3 för lärarstudent?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Surface 3 eller Surface Pro 3 för lärarstudent?

Hejsan!
Funderar på att köpa mig en Microsoft Surface för att använda under mina universitetsstudier.
Min fråga till er är om en Surface 3 räcker till mina behov, (ska gå lärarprogrammet så kommer att bli mycket skrivande och presentationer), eller om jag bör satsa på Pro-varianten. Kommer inte att spela på den då jag har en stationär dator hemma.
Har ingen direkt budget ,men ju billigare desto bättre..

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av oscar_p:

Hejsan!
Funderar på att köpa mig en Microsoft Surface för att använda under mina universitetsstudier.
Min fråga till er är om en Surface 3 räcker till mina behov, (ska gå lärarprogrammet så kommer att bli mycket skrivande och presentationer), eller om jag bör satsa på Pro-varianten. Kommer inte att spela på den då jag har en stationär dator hemma.
Har ingen direkt budget ,men ju billigare desto bättre..

Tack på förhand!

vilket program ska du använda att skriva med ? kan väl tycka det vore en ide ha trådlöst tangentbord det finns ju såna här men det brukar inte vara nånting man skriver nånting längre på.

Microsoft Surface pro kostar över 8-9000kr. om du ska skriva vad behöver den kunna Word, Powerpoint, Exel ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

Jag hade väntat in Surface Pro 4, sägs släppas om ett par månader. Kan vara värt att vänta på det då du endå skall ha datorn flera år.

CPU: i7 6700k + Fractal Design S24 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC RAM: Kingston 16GB 2133MHz CL13 MB: MSI GAMING M7 PSU: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold SSD: Samsung SM951 256GB M.2 NVMe + Samsung EVO 850 250GB M.2 Chassi: Fractal Design S OS: W10 Pro Skrämar: Acer XB270HU + 2x Dell U2412M
NAS: Synology DS415+ (4x WD RED 6 TB) Console: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

Det enda som är intressant är batteritiden, räcker batteriet en hel dag?
Att köra MS Office eller LibreOffice är inte speciellt resurskrävande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Om jag vad du skulle jag absolut gå och känna på de här tangentborden Microsoft har till SP3-modellerna. För de som finns har inte världens bästa renommé när det kommer till just skriva mycket. Men det går ju att koppla vilket USB-tangentbord som helst om man behöver för den delen.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com