Surface 3 eller Surface Pro 3 för lärarstudent?

Permalänk
Medlem

Surface 3 eller Surface Pro 3 för lärarstudent?

Hejsan!
Funderar på att köpa mig en Microsoft Surface för att använda under mina universitetsstudier.
Min fråga till er är om en Surface 3 räcker till mina behov, (ska gå lärarprogrammet så kommer att bli mycket skrivande och presentationer), eller om jag bör satsa på Pro-varianten. Kommer inte att spela på den då jag har en stationär dator hemma.
Har ingen direkt budget ,men ju billigare desto bättre..

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av oscar_p:

Hejsan!
Funderar på att köpa mig en Microsoft Surface för att använda under mina universitetsstudier.
Min fråga till er är om en Surface 3 räcker till mina behov, (ska gå lärarprogrammet så kommer att bli mycket skrivande och presentationer), eller om jag bör satsa på Pro-varianten. Kommer inte att spela på den då jag har en stationär dator hemma.
Har ingen direkt budget ,men ju billigare desto bättre..

Tack på förhand!

vilket program ska du använda att skriva med ? kan väl tycka det vore en ide ha trådlöst tangentbord det finns ju såna här men det brukar inte vara nånting man skriver nånting längre på.

Microsoft Surface pro kostar över 8-9000kr. om du ska skriva vad behöver den kunna Word, Powerpoint, Exel ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat in Surface Pro 4, sägs släppas om ett par månader. Kan vara värt att vänta på det då du endå skall ha datorn flera år.

Permalänk
Medlem

Det enda som är intressant är batteritiden, räcker batteriet en hel dag?
Att köra MS Office eller LibreOffice är inte speciellt resurskrävande.

Permalänk
Medlem

Om jag vad du skulle jag absolut gå och känna på de här tangentborden Microsoft har till SP3-modellerna. För de som finns har inte världens bästa renommé när det kommer till just skriva mycket. Men det går ju att koppla vilket USB-tangentbord som helst om man behöver för den delen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro