Dan Cases gör världens minsta chassi för gamingdatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det kommer så vitt jag vet inte att ingå filter pga extrakostnaden (och pga att alla vill inte ha dem), men Dan kommer att skicka de nödvändiga måtten till Demciflex så man kan beställa ett filterkit specifikt för det här chassit därifrån. Kommer antagligen kosta någon hundring, men det är det värt för Demciflexfilter är riktigt bra.

Ja. dammfilter är den enda missen med detta chassi som jag kan se det. Frågan är om de går att montera snyggt på insidan?

Isf kan det nog bli ett köp. Har länge letat efter ett bra kompakt MITX-chassi, och detta tycker jag ser helt rätt tänkt ut.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag inväntar otåligt att detta chassi ska nå marknaden(eller att kickstartern ska komma igång), är det någon som vet mer om när detta sker?

Permalänk
Medlem

@Qn1f3 Det är på gång nu! Söndag 29 maj klockan 18 startar en Kickstarter-kampanj för att få igång tillverkningen

Jag har även gjort en tråd där du kan följa utvecklignen http://www.sweclockers.com/forum/trad/1428024-dan-cases-a4-sf...

Ping även till @Henkric @Aktsu @Ultracow @TrueType @Brillmongot @Backfeed @anon81912 @Pnorberg

---
Helt utanför ämnet:

Skrivet av stimpen:

Vafan, du har samma avatar som jag! Byt jag har varit här längst! ;D

Jekligt intressant chassi i övrigt, suttit nån år på ett silverstone fortress ft03-mini och känner för ngt nytt.
Varför blir dessa småserier så dyra, givetvis det är små serier men silverstone ft03-mini är/var ju inte ens hälften så dyrt och känns som det var mycket mer material i det.

Haha, tänkte samma sak med avataren. Har du flyttat förresten? Eller finns det en tredje med samma avatar från mina trakter?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Oh trevligt. Ska jag hålla utkik efter, riktigt sugen på det här chassit men är liiite rädd för att det blir lite för dyrt. Men men, kanske dags att lyxa till det lite extra?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."